Suzuki Swift Sport: nově vyšlechtěný koncept pro Sydney

Mezinárodní autosalon v Sydney začíná již zhruba za týden a na stánku značky Suzuki se na něm představí také agresivněji tvarované provedení modelu Swift Sport.
Suzuki Swift Sport: nově vyšlechtěný koncept pro Sydney

Vloni na autosalonu v Ženevě zazářila koncepční studie Suzuki Swift S-Concept, jež předznamenala premiéru sériového provedení modelu Suzuki Swift Sport o několik měsíců později ve Frankfurtu. Produkční verze sice z pochopitelných důvodů působí poněkud střízlivěji, to však nic nemění na tom, že Suzuki Swift Sport dnes na trhu patří k výjimečným zjevům a za danou cenu nabízí nejen znamenitou výbavu, ale také vynikající jízdní výkony a vlastnosti.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

O pohon typu Swift Sport se stará výhradně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem velmi slušných 136 koní (100 kW), přičemž Swift Sport je mimořádně jednoduchý a při jízdě na řidiče orientovaný stroj. A takových aut dnes skutečně není mnoho. Na mezinárodním autosalonu v Sydney (2012 Australian International Motor Show) se příští týden představí prototyp, jenž z vozu Swift Sport vychází, ale vyznačuje se řadou modifikací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Suzuki Swift pro nadcházející autosalon v Sydney

Pod tuto studii se podepsal přímo Naoyuki Takeuchi, šéfdesignér společnosti Suzuki. Koncept disponuje pětidveřovou karoserií (u nás je Swift Sport výhradně třídveřový) a vyznačuje se především použitím výrazných stylistických doplňků. Standardní přední nárazník verze Swift Sport s novými pásky LED pro denní svícení se dočkal rozměrného lízátka ve spodní části, boky zdobí členité prahové obklady a při pohledu zezadu zaznamenáme velký střešní spoiler a větší a hranatější difuzor ve spodní části nárazníku hostící dvojici ozdobných koncovek výfuku.

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: není pro starý

Test Suzuki Swift 1,2 VVT: není pro starý

Ze zveřejněné dvojice snímků je patrná také instalace dvoubarevně lakovaných litých ráfků OZ obouvajících nízkoprofilové pneumatiky, posílené brzdové soustavy a skořepinových předních sedadel. Změny na pohonné jednotce oznámeny nebyly, navíc má jít skutečně jen o prototyp. Nicméně je možné, že některé z prezentovaných prvků se v dohledné době objeví v seznamu příplatkové výbavy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků