Suzuki Swift Sport: nic nového pod sluncem

Pravdou je, že značka Suzuki poněkud hyne na úbytě. Zatímco takřka všichni světoví výrobci představují neustále nové modelové řady, prodeje Suzuki (alespoň v Evropě) stojí na obstarožním crossover SX4. A v blízké budoucnosti se zřejmě zázraku nedočkáme. Jedinou novinkou vystavovanou ve Frankfurtu je již od jara slibované „ostré“ provedení modelu Swift s tradičním označením Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco ještě na začátku roku se spekulovalo o tom, že novinka dostane nový, přeplňovaný motor, nakonec se překvapení nekoná. Pod přední kapotou najdeme konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec M16A s objemem 1,6 l, který byl prakticky převzat ze Sportu odvozeného ještě z minulé generace Swiftu. Dílčími úpravami se konstruktérům podařilo alespoň zvýšit výkon z původních 125 na 135 koní (99 kW) a špičku točivého momentu posunout ze 148 na 160 Nm. Průměrná spotřeba přitom údajně klesla o 0,6 l/100 km na 6,4 l/100 km a emise CO2 se snížily o 11% na 147 g/km.

Čtěte také:
Test: Suzuki Swift 1,2 VVT

Speciálně pro nový Swift Sport byla vyvinuta šestistupňová převodovka s manuálním řazením a trojnásobnou synchronizací 1. a 2. stupně pro snadnější a rychlejší změny převodů. Swift Sport dostal také tužší pérování a přepracovanou zadní nápravu pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech. Ačkoli rozhodně nejde o žádný průlom, nový Swift Sport bude jistě ještě o něco hbitější a zábavnější než jeho beztak zdařilý předchůdce. Vyrábět se bude v Maďarsku a do prodejů se dostane letos v říjnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků