Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. Zdroj: Suzuki

Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. | Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. | Zdroj: Suzuki

O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. Zdroj: Suzuki

O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. | Zdroj: Suzuki

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. Zdroj: Suzuki

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. | Zdroj: Suzuki

Výkon klesnul ze 103 na 95 kW, lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. Zdroj: Suzuki

Výkon klesnul ze 103 na 95 kW, lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. | Zdroj: Suzuki

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. Zdroj: Suzuki

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. | Zdroj: Suzuki

Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku. Zdroj: Suzuki

Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku. | Zdroj: Suzuki

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Zdroj: Suzuki

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. | Zdroj: Suzuki

Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP. Zdroj: Suzuki

Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP. | Zdroj: Suzuki

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg... Zdroj: Suzuki

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg... | Zdroj: Suzuki

...ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem. Zdroj: Suzuki

...ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem. | Zdroj: Suzuki

Cena Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím činí 519.900 Kč. Oproti dřívější ceně 479.900 Kč jde tedy o nemalé zdražení. Zdroj: Suzuki

Cena Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím činí 519.900 Kč. Oproti dřívější ceně 479.900 Kč jde tedy o nemalé zdražení. | Zdroj: Suzuki

 Zdroj: Suzuki

| Zdroj: Suzuki

 Zdroj: Suzuki

| Zdroj: Suzuki

 Zdroj: Suzuki

| Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. Zdroj: Suzuki
O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. Zdroj: Suzuki
Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. Zdroj: Suzuki
Výkon klesnul ze 103 na 95 kW, lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. Zdroj: Suzuki
15
Fotogalerie

Suzuki Swift Sport Hybrid je v Česku. Má vyšší cenu, bohatá výbava mu ale zůstala

Od prvního představení Suzuki Swift Sport s hybridním pohonem uplynul rok. Nyní už vůz pořídíte také na českém trhu. Je o něco dražší než dříve.

Současná generace Suzuki Swift měla externí mild-hybridní 12V systém SHVS už v roce 2017, aby ale značka plnila emisní limity i nadále, bylo potřeba se posunout dál. Dotklo se to také modelu Swift Sport, jehož hybridní verze byla představena již v březnu loňského roku a konečně je dostupná také na českém trhu.

Suzuki Swift Sport BoosterJet Hybrid má stále pod kapotou přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovku, motor jako takový byl ale značně přepracován. Má nový blok, vstřikování Hitachi s maximálním tlakem 350 barů (dříve Bosch s tlakem 250 barů), jiné je turbodmychadlo i filtr pevných částic a kompresní poměr se zvýšil z 9,9:1 na 10,9:1. Řazení nadále obstarává výhradně manuální šestistupňová převodovka.

Největší novinku představuje mild-hybrid s 48voltovou sítí, elektromotorem v roli startér-generátoru a malým Li-Ion akumulátorem. Zatímco výkon klesnul z původních 103 kW na 95 kW, točivý moment vzrostl z 230 na 235 N.m. Má i jiný průběh: dostupný je v rozmezí 2000 až 3000 otáček za minutu, namísto dřívějších 2500 až 3500 otáček. Energii vůz získává rekuperací a využívá ji třeba při akceleraci z nízkých otáček.

Zatímco dříve jste Suzuki Swift Sport mohli na našem trhu pořídit za 479.900 Kč dnes stojí podle českého konfigurátoru 519.900 Kč. I nadále je v ceně maximální výbava, zahrnující třeba litá 17palcová kola, šest airbagů, automatickou klimatizaci, balík bezpečnostních asistentů, vyhřívaná sportovní přední sedadla, navigaci, zadní parkovací kameru, LED světlomety s automatickým přepínáním potkávacího a dálkového režimu, adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání a startování, asistent rozjezdu do kopce či multifunkční volant s koženým potahem.

Suzuki Swift Sport BoosterJet Hybrid: Technická data a české ceny
Motor 1.4 BoosterJet Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1373
Válce/ventily 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 73,0 x 82,0
Kompresní poměr  10,9:1
Největší výkon [kW/min-1] 95/5500
Točivý moment [N.m/min-1] 235/2000-3000
Převodovka 6M
Maximální rychlost [km/h] 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,6
Základní cena 519.900

*V galerii je britská verze s pravostranným řízením

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud