TEST Suzuki Swift Sport Hybrid: Kluci se už moc nebaví, ale holky pořád čumí

Suzuki Swift Sport, dlouhodobě nejvýhodnější sportovní hatchback na trhu, se stal hybridem. Zjišťovali jsme, jak se to projevilo na jeho roztomile dravém jízdním podpisu.
Radosti
Síla ve středních otáčkách
Pořád vypadá dobře
Maximální výbava v základu
Starosti
Ve vyšších otáčkách už nemá co nabídnout
S hybridem zdražilo
8  /10

Suzuki Swift Sport máme v redakci moc rádi. Hned po příjezdu na náš trh se stalo sportovním hatchbackem s hodně přátelskou cenou, který na co nejmenším půdorysu nabídl nečekanou porci zábavy. Takové auto na našem trhu prostě chybělo, nebo bylo výrazně dražší. Koncepce všechno vpředu, super cena, odpovídající zábava. Bylo to jednoduše super.

Samozřejmě to nebylo bez kompromisů. Řidičská pozice nebyla úplně ideální, infotainment byl pomalý a jeho grafika zastaralá a palubní desku zalily tvrdé plasty. Kdo ale od auta nečekal vyloženě sportovní soustrojí pro okruh, dostal moc fajn autíčko, za které neutratil ani půl milionu a na silničkách za vsí si užil skoro stejně jako s předokolkou za milion.

V původním setupu však vydržel malý rošťák jen krátce. Tvrdá ruka emisních limitů ho smetla ze stolu a aby se mohl vrátit, musel se podřídit. To znamenalo implementaci hybridní techniky. Nešlo ale jen o malý sporťák, stejnou změnou prošly i modely Vitara a S-Cross. Co všechno je jinak, jsme se snažili zjistit v redakčním testu.

Pouze hybrid

Nového Swiště Sport pohání agregát pouze K14D, nejnovější modernizace „káčkových“ motorů. Hovoří se sice o evoluci, ale jde vlastně o téměř nový motor. Zůstaly v podstatě jen hlava a blok. Přímovstřikový motor má nyní vyšší kompresní poměr (z 9,9 na 10,9:1), dostal i nový válečkový řetěz a vstřikovače, které pracují s tlakem 350 barů (původně 200). Nově je tu také systém chlazení spalin a jejich recirkulace přes EGR ventil.

Další změnou je nové turbodmychadlo IHI, které nahrazuje předchozí Mitsubishi. Mild-hybridní systém oproti standardnímu swiftu pracuje na 48V síti a má měnič napětí na 12 V. Funguje spíše jako doplněk systému start/stop a držák volnoběžných otáček při sešlápnutí spojky.

No a teď tedy k číslům. Co se s autem vlastně stalo? Výkon 103 kW se snížil na 95 kW, stále ale zůstává v 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment se naopak zvýšil z 230 na 235 N.m. Jeho maximum však dorazí už ve dvou tisících otáčkách namísto původního spektra 2500 - 3500 ot/min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je horší o celou sekundu, tedy 9,1 s. Maximální rychlost zůstala na hodnotě 210 km/h. Nové prvky motoru přidaly hmotnost. Nově dělá pohotovostní 1095 kg, což je nárůst o 50 kilogramů. 6stupňová manuální převodovka zůstala, 17palcová kola také. V našem případě pak obutá do pneumatik Continental Contisportcontact. No a jak to tedy jezdí?

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Diskuze (2) Další článek: Opel Manta GSe Elektromod oficiálně: Je to elektromobil s manuálem a švihadly!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,