Suzuki Swift Sport dorazí do Česka v červnu. Bude dražší, ale skvěle vybavené

Novou generaci Suzuki Swift Sport si mohla veřejnost poprvé prohlédnout na loňském autosalonu ve Frankfurtu. K nám se dostane v polovině roku a půjde o nejdražší verzi nabídky.

Kanárkově žluté Suzuki Swift Sport na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem doslova zářilo a oprávněně na sebe strhávalo pozornost. Dobře vím proč. Předchůdce byl totiž co do jízdních vlastností perfektní ukázkou toho, že nepotřebujete velký výkon, abyste se za volantem hatchbacku mohli dobře pobavit. Atmosférická šestnáctistovka dávala 100 kW a 160 N.m, což pro auto o hmotnosti do 1,1 tuny naprosto stačilo.

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Novinka dala atmosférickému motoru sbohem a přešla na přeplňovanou čtrnáctistovku BoosterJet o výkonu 103 kW a točivém momentu 230 N.m. Šestistupňový manuál zůstal zachován, a protože mezigeneračně klesla hmotnost pod jednu tunu, zlepšily se také dynamické vlastnosti. Maximálka 210 km/h převyšuje předchůdce o 15 km/h a doba akcelerace z klidu na 100 km/h klesla z 8,7 na 8,1 sekundy.

Jak nová generace Swiftu Sport jezdí, a zda si zachovala hravý charakter předchůdce, bychom se mohli dočkat už v červnu letošního roku. Tehdy bude vůz podle zákulisních informací uveden na český trh, s čímž úzce souvisí i zveřejnění cen. Pokud se něco nezmění.

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Zatímco předchůdce se vešel pod 400.000 korun, novinka bude dražší než v současnosti nejdražší varianta běžného Swiftu. Ta má litrový BoosterJet, výbavu Elegance, automatickou převodovkou a vychází na 402.700 korun. Nový Sport se bude stále nabízet jako samostatná linie a už v základu by měl být plně vybavený, což cenu snadno opodstatňuje.

Suzuki Swift Sport - mezigenerační srovnání motorů
Generace RZ/AN (2017-) FN/NZ (2010-2017)
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1373 1586
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 100/6900
Točivý moment [N.m/min] 230/2500-3000 160/4400
Maximální rychlost [km/h] 210 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 6,4

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 86 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků