Suzuki Swift Sport přijíždí na český trh. Cenou se vejde pod půl milionu

exkrementalni puncocha  |  07. 01. 2019 17:37

Samochód sympatyczny. Obavam se ale, ze cena prodejnosti vubec neprospeje.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 01. 2019 17:44

Budu se opakovat, ale tohle je od Suzuki promarněná šance. 975 kg a parametry jako 10 let staré herky B segmentu co váží bezmála 1,3 tuny? Ne, tudy cesta opravdu nevede. A cena ten zmar už jenom pečetí, výbava nevýbava.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  08. 01. 2019 11:42

Souhlasím s kritikou. Ten, kdo si kupuje poměrně nepraktické malé auto pro radost z jízdy, to dělá z jiných důvodů, než že chce spoustu nepotřebných jízdních asistentů. Cena asi autu moc neprospěje nebo ho proti předchozí verzi zásadně vůči konkurenci znevýhodní. Milovníci jízdy bez ohledu na zdůvodnění očekávali točivý motor atmosféru - né turbo, vyšší výkon a k tomu pak samosvor, hlavně jim většinou nejde o drahé a zbytečné doplňky a to vše bude pro ně asi "špatně". Lze nalézt víc "sportovní" auta a ne nijak zásadní dražší. A zřejmě každé druhé auto střední třídy SwiftaS pozávodí. I když SwiftuS fandím, je cenovka značným zklamání a asi bude jedno, jaká budou zdůvodnění (cla, výbava, homologace), protože prostě zdůvodnění cenu nesnižují. Měly být dány na trh alespoň dvě verze výbavy, což by částečně řešilo zjevný problém ceny. I tak přeju autíčku zdar.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2019 16:25

pavel: SSS byl kategorií sám pro sebe, nikdy to nebyl plnotučný HH, ale WarmHatch a tomu právě odpovídala cena. Nový model je o 100.000,- dražší a v podstatě se dotáhl na plnohodnotné HH v segmentu, ale parametry zůstal stále v kategorii WH a to je prostě průser. Kdyby to auto zdražilo o plácnu 30.000,- a bylo by za +/- 420.000,-, tak nikdo neřekne ani popel. TO by dávalo všechen smysl světa. Jak psal kolega níže, přidáš 50 a máš pod kapotou plnotučný 2.0T řady EA888 s potenciálem na 300 kobyl. To je úplně jiný svět. A to je další věc. Suzuki se rozhodne použít přeplňování a zvedne výkon o 3 kW? O 3 kW? WTF? Tak přece když už se rozhodnu pro přeplňování, tak z toho doprkýnka vytřískám maximum, ne?

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  09. 01. 2019 22:33

Souhlasím, byla určitá očekávání, že cena bude v rozmezí 420-440, ale 479 je zcela mimo, navíc ani vzhledově to není "kdovíco". Stále jezdím s předchozí generací, ale o novém modelu vůbec neuvažuji, pokud už se někdo odhodlá k tomu, že je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. Obávám se, že nový Sport v provozu jen tak neuvidíme, stylovka to není (Swift prostě to není Mini), takže nejspíš skončí jen jako leštěnka v showroamech SUZUKI, a po roce možná budou k mání za 400...

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 16:59

" je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. "

Mno...ono by to chtělo také porovnávat stejné výbavy a pak až cenu.......

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 18:11

666: A důvod? Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 20:49

"A důvod?"
Třeba nesrovnávat jablka a hrušky?

"Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře"
Jistě, to je trh. Pro Suzuki je ČR naprosto nezajímavá a imho můžeme být rádi, že ho sem z Japonska vozí. Kdo chce těžkou přemotorovanou bestii v holobytu, tak je to prostě jeho volba. SSS je prostě jiná škola - lehké hravé auto.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 22:08

666: Jablka a hrušky? Jakože pár položek ve výbavě z toho najednou udělá nesrovnatelné produkty? Tomu snad ani ty sám nevěříš. A že je GTI holobyt? Tohle neberu snad ani jako vtip. Máš v záloze ještě nějaké nesmysly?

Odpovědět  |   | 
jakarte  |  07. 01. 2019 18:15

Jezdil jsem předchozí verzi a prekvapilo, jak line to auto bylo.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 01. 2019 20:16

Dnešní turbo doba je zlo. Byla to točivá atmosféra, redline na 7000rpm. Musela se točit a jela úžasně! Jenže v dnešní době, když člověk na 2000RPM seslapne plyn na podlahu a nedostane kopanec do zad, tak to údajně "nejede". Achjo...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  07. 01. 2019 20:28

Pokuď máš běžný motor do 2.0l, tak skutečně proti turbu nejede. Co je problém a to dost velký, to je příšeená lacinost přeplňování u laciných vozů. Ty motory jsou živé, ale uživatelsky strašné. S kvalitním přeplňováním, nejlépe dvojitým. nebo i více, to je pak jízda.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  08. 01. 2019 05:21

Kamarád dělá v Suzuki a říkal že už s ním jezdil a je to prý famózní brko s tím turbem. Ale ten vzhled to se mi vážně nelíbí.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  08. 01. 2019 07:45

povazujme za uspech, ze je to aspon 4 valec, jsou tupci, co cpou do "sportovnejsich" verzi uz i 3 valce...

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 01. 2019 08:47

Minulá generace byla zábavná, malinko ji scházela pára, ale zábavná. Jestli se jim poved trubomotr tak, že tam nebude díra a krásně půjde do otáček, tak to bude lahůdka. Cena je dobrá, 10% dolů snad prodejce nabídne.

Odpovědět  |   | 
R  |  08. 01. 2019 14:29

Swift mam rad (mel sem ho). Ale aktualne bych radeji pridal 50000 a mel dvoulitr i za cenu nizsi vybavy 🤗

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 01. 2019 09:29

Každých 100kilo je i na silnějších autech znát.Tohle je o 2metraky lehčí než gti nebo st takže dynamika bude podobná.Jen ta cena je na Suzuki trochu závratná.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 10:37

Michal: Co? Dynamika podobná? Díval ses vůbec na technické parametry? Stovka za 8,1 s? Tomu říkáš podobná dynamika? A snad nečekáš, že pružné zrychlení 1.4T bude lepší než u 2.0T. SSS má s tímto motorem na chlup stejné parametry jako moje skoro 10 let stará Corsa GSi 1.6T 110 kW a váhou 1250 kg! Tak kde je ta výhoda těch 975 kg? Ve hvězdách, co? Příště si to raději dvakrát rozmysli, než napíšeš takovou kravinu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 01. 2019 16:14

Tak papírové hodnoty se ne vždy shodují s realitou, nebyl by to první případ, co tabulky uvádějí nějaké hodnoty a srovnávací měření to postaví na hlavu.

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  12. 01. 2019 17:01

Corsa GSi je dynamicky zcela jina liga (stejne jako Fiesta ST), starej 100 kW Swift nema sanci, jednou jsem s ni potkal, a nez jsem toho Swifta roztocil, tak Corsa jen zahucela a byla o 300 m jinde, a za chvili mi zmizel uplne. Tenhle novej na tom bude dost podobne. Sorry jako, tohle je realita...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A