Suzuki Swift Sport přijíždí na český trh. Cenou se vejde pod půl milionu

exkrementalni puncocha  |  07. 01. 2019 17:37

Samochód sympatyczny. Obavam se ale, ze cena prodejnosti vubec neprospeje.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 01. 2019 17:44

Budu se opakovat, ale tohle je od Suzuki promarněná šance. 975 kg a parametry jako 10 let staré herky B segmentu co váží bezmála 1,3 tuny? Ne, tudy cesta opravdu nevede. A cena ten zmar už jenom pečetí, výbava nevýbava.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  08. 01. 2019 11:42

Souhlasím s kritikou. Ten, kdo si kupuje poměrně nepraktické malé auto pro radost z jízdy, to dělá z jiných důvodů, než že chce spoustu nepotřebných jízdních asistentů. Cena asi autu moc neprospěje nebo ho proti předchozí verzi zásadně vůči konkurenci znevýhodní. Milovníci jízdy bez ohledu na zdůvodnění očekávali točivý motor atmosféru - né turbo, vyšší výkon a k tomu pak samosvor, hlavně jim většinou nejde o drahé a zbytečné doplňky a to vše bude pro ně asi "špatně". Lze nalézt víc "sportovní" auta a ne nijak zásadní dražší. A zřejmě každé druhé auto střední třídy SwiftaS pozávodí. I když SwiftuS fandím, je cenovka značným zklamání a asi bude jedno, jaká budou zdůvodnění (cla, výbava, homologace), protože prostě zdůvodnění cenu nesnižují. Měly být dány na trh alespoň dvě verze výbavy, což by částečně řešilo zjevný problém ceny. I tak přeju autíčku zdar.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2019 16:25

pavel: SSS byl kategorií sám pro sebe, nikdy to nebyl plnotučný HH, ale WarmHatch a tomu právě odpovídala cena. Nový model je o 100.000,- dražší a v podstatě se dotáhl na plnohodnotné HH v segmentu, ale parametry zůstal stále v kategorii WH a to je prostě průser. Kdyby to auto zdražilo o plácnu 30.000,- a bylo by za +/- 420.000,-, tak nikdo neřekne ani popel. TO by dávalo všechen smysl světa. Jak psal kolega níže, přidáš 50 a máš pod kapotou plnotučný 2.0T řady EA888 s potenciálem na 300 kobyl. To je úplně jiný svět. A to je další věc. Suzuki se rozhodne použít přeplňování a zvedne výkon o 3 kW? O 3 kW? WTF? Tak přece když už se rozhodnu pro přeplňování, tak z toho doprkýnka vytřískám maximum, ne?

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  09. 01. 2019 22:33

Souhlasím, byla určitá očekávání, že cena bude v rozmezí 420-440, ale 479 je zcela mimo, navíc ani vzhledově to není "kdovíco". Stále jezdím s předchozí generací, ale o novém modelu vůbec neuvažuji, pokud už se někdo odhodlá k tomu, že je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. Obávám se, že nový Sport v provozu jen tak neuvidíme, stylovka to není (Swift prostě to není Mini), takže nejspíš skončí jen jako leštěnka v showroamech SUZUKI, a po roce možná budou k mání za 400...

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 16:59

" je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. "

Mno...ono by to chtělo také porovnávat stejné výbavy a pak až cenu.......

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 18:11

666: A důvod? Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 20:49

"A důvod?"
Třeba nesrovnávat jablka a hrušky?

"Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře"
Jistě, to je trh. Pro Suzuki je ČR naprosto nezajímavá a imho můžeme být rádi, že ho sem z Japonska vozí. Kdo chce těžkou přemotorovanou bestii v holobytu, tak je to prostě jeho volba. SSS je prostě jiná škola - lehké hravé auto.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 22:08

666: Jablka a hrušky? Jakože pár položek ve výbavě z toho najednou udělá nesrovnatelné produkty? Tomu snad ani ty sám nevěříš. A že je GTI holobyt? Tohle neberu snad ani jako vtip. Máš v záloze ještě nějaké nesmysly?

Odpovědět  |   | 
jakarte  |  07. 01. 2019 18:15

Jezdil jsem předchozí verzi a prekvapilo, jak line to auto bylo.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 01. 2019 20:16

Dnešní turbo doba je zlo. Byla to točivá atmosféra, redline na 7000rpm. Musela se točit a jela úžasně! Jenže v dnešní době, když člověk na 2000RPM seslapne plyn na podlahu a nedostane kopanec do zad, tak to údajně "nejede". Achjo...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  07. 01. 2019 20:28

Pokuď máš běžný motor do 2.0l, tak skutečně proti turbu nejede. Co je problém a to dost velký, to je příšeená lacinost přeplňování u laciných vozů. Ty motory jsou živé, ale uživatelsky strašné. S kvalitním přeplňováním, nejlépe dvojitým. nebo i více, to je pak jízda.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  08. 01. 2019 05:21

Kamarád dělá v Suzuki a říkal že už s ním jezdil a je to prý famózní brko s tím turbem. Ale ten vzhled to se mi vážně nelíbí.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  08. 01. 2019 07:45

povazujme za uspech, ze je to aspon 4 valec, jsou tupci, co cpou do "sportovnejsich" verzi uz i 3 valce...

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 01. 2019 08:47

Minulá generace byla zábavná, malinko ji scházela pára, ale zábavná. Jestli se jim poved trubomotr tak, že tam nebude díra a krásně půjde do otáček, tak to bude lahůdka. Cena je dobrá, 10% dolů snad prodejce nabídne.

Odpovědět  |   | 
R  |  08. 01. 2019 14:29

Swift mam rad (mel sem ho). Ale aktualne bych radeji pridal 50000 a mel dvoulitr i za cenu nizsi vybavy 🤗

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 01. 2019 09:29

Každých 100kilo je i na silnějších autech znát.Tohle je o 2metraky lehčí než gti nebo st takže dynamika bude podobná.Jen ta cena je na Suzuki trochu závratná.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 10:37

Michal: Co? Dynamika podobná? Díval ses vůbec na technické parametry? Stovka za 8,1 s? Tomu říkáš podobná dynamika? A snad nečekáš, že pružné zrychlení 1.4T bude lepší než u 2.0T. SSS má s tímto motorem na chlup stejné parametry jako moje skoro 10 let stará Corsa GSi 1.6T 110 kW a váhou 1250 kg! Tak kde je ta výhoda těch 975 kg? Ve hvězdách, co? Příště si to raději dvakrát rozmysli, než napíšeš takovou kravinu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 01. 2019 16:14

Tak papírové hodnoty se ne vždy shodují s realitou, nebyl by to první případ, co tabulky uvádějí nějaké hodnoty a srovnávací měření to postaví na hlavu.

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  12. 01. 2019 17:01

Corsa GSi je dynamicky zcela jina liga (stejne jako Fiesta ST), starej 100 kW Swift nema sanci, jednou jsem s ni potkal, a nez jsem toho Swifta roztocil, tak Corsa jen zahucela a byla o 300 m jinde, a za chvili mi zmizel uplne. Tenhle novej na tom bude dost podobne. Sorry jako, tohle je realita...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 227 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A