Suzuki Swift Sport přijíždí na český trh. Cenou se vejde pod půl milionu

exkrementalni puncocha  |  07. 01. 2019 17:37

Samochód sympatyczny. Obavam se ale, ze cena prodejnosti vubec neprospeje.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 01. 2019 17:44

Budu se opakovat, ale tohle je od Suzuki promarněná šance. 975 kg a parametry jako 10 let staré herky B segmentu co váží bezmála 1,3 tuny? Ne, tudy cesta opravdu nevede. A cena ten zmar už jenom pečetí, výbava nevýbava.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  08. 01. 2019 11:42

Souhlasím s kritikou. Ten, kdo si kupuje poměrně nepraktické malé auto pro radost z jízdy, to dělá z jiných důvodů, než že chce spoustu nepotřebných jízdních asistentů. Cena asi autu moc neprospěje nebo ho proti předchozí verzi zásadně vůči konkurenci znevýhodní. Milovníci jízdy bez ohledu na zdůvodnění očekávali točivý motor atmosféru - né turbo, vyšší výkon a k tomu pak samosvor, hlavně jim většinou nejde o drahé a zbytečné doplňky a to vše bude pro ně asi "špatně". Lze nalézt víc "sportovní" auta a ne nijak zásadní dražší. A zřejmě každé druhé auto střední třídy SwiftaS pozávodí. I když SwiftuS fandím, je cenovka značným zklamání a asi bude jedno, jaká budou zdůvodnění (cla, výbava, homologace), protože prostě zdůvodnění cenu nesnižují. Měly být dány na trh alespoň dvě verze výbavy, což by částečně řešilo zjevný problém ceny. I tak přeju autíčku zdar.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2019 16:25

pavel: SSS byl kategorií sám pro sebe, nikdy to nebyl plnotučný HH, ale WarmHatch a tomu právě odpovídala cena. Nový model je o 100.000,- dražší a v podstatě se dotáhl na plnohodnotné HH v segmentu, ale parametry zůstal stále v kategorii WH a to je prostě průser. Kdyby to auto zdražilo o plácnu 30.000,- a bylo by za +/- 420.000,-, tak nikdo neřekne ani popel. TO by dávalo všechen smysl světa. Jak psal kolega níže, přidáš 50 a máš pod kapotou plnotučný 2.0T řady EA888 s potenciálem na 300 kobyl. To je úplně jiný svět. A to je další věc. Suzuki se rozhodne použít přeplňování a zvedne výkon o 3 kW? O 3 kW? WTF? Tak přece když už se rozhodnu pro přeplňování, tak z toho doprkýnka vytřískám maximum, ne?

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  09. 01. 2019 22:33

Souhlasím, byla určitá očekávání, že cena bude v rozmezí 420-440, ale 479 je zcela mimo, navíc ani vzhledově to není "kdovíco". Stále jezdím s předchozí generací, ale o novém modelu vůbec neuvažuji, pokud už se někdo odhodlá k tomu, že je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. Obávám se, že nový Sport v provozu jen tak neuvidíme, stylovka to není (Swift prostě to není Mini), takže nejspíš skončí jen jako leštěnka v showroamech SUZUKI, a po roce možná budou k mání za 400...

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 16:59

" je ochoten vyhodit půl mega za malý HH, tak si zřejmě pořídí vůz jiné značky - Polo GTI, Fiesta ST. "

Mno...ono by to chtělo také porovnávat stejné výbavy a pak až cenu.......

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 18:11

666: A důvod? Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 01. 2019 20:49

"A důvod?"
Třeba nesrovnávat jablka a hrušky?

"Pokud mi výbava u GTI vyhovuje, tak nemusím porovnávat vůbec nic. To, že Suzuki nabízí auto pouze v plné palbě, je její problém. A mimochodem, Polo GTI je vybavené velice dobře"
Jistě, to je trh. Pro Suzuki je ČR naprosto nezajímavá a imho můžeme být rádi, že ho sem z Japonska vozí. Kdo chce těžkou přemotorovanou bestii v holobytu, tak je to prostě jeho volba. SSS je prostě jiná škola - lehké hravé auto.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 22:08

666: Jablka a hrušky? Jakože pár položek ve výbavě z toho najednou udělá nesrovnatelné produkty? Tomu snad ani ty sám nevěříš. A že je GTI holobyt? Tohle neberu snad ani jako vtip. Máš v záloze ještě nějaké nesmysly?

Odpovědět  |   | 
jakarte  |  07. 01. 2019 18:15

Jezdil jsem předchozí verzi a prekvapilo, jak line to auto bylo.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 01. 2019 20:16

Dnešní turbo doba je zlo. Byla to točivá atmosféra, redline na 7000rpm. Musela se točit a jela úžasně! Jenže v dnešní době, když člověk na 2000RPM seslapne plyn na podlahu a nedostane kopanec do zad, tak to údajně "nejede". Achjo...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  07. 01. 2019 20:28

Pokuď máš běžný motor do 2.0l, tak skutečně proti turbu nejede. Co je problém a to dost velký, to je příšeená lacinost přeplňování u laciných vozů. Ty motory jsou živé, ale uživatelsky strašné. S kvalitním přeplňováním, nejlépe dvojitým. nebo i více, to je pak jízda.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  08. 01. 2019 05:21

Kamarád dělá v Suzuki a říkal že už s ním jezdil a je to prý famózní brko s tím turbem. Ale ten vzhled to se mi vážně nelíbí.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  08. 01. 2019 07:45

povazujme za uspech, ze je to aspon 4 valec, jsou tupci, co cpou do "sportovnejsich" verzi uz i 3 valce...

Odpovědět  |   | 
Stan  |  08. 01. 2019 08:47

Minulá generace byla zábavná, malinko ji scházela pára, ale zábavná. Jestli se jim poved trubomotr tak, že tam nebude díra a krásně půjde do otáček, tak to bude lahůdka. Cena je dobrá, 10% dolů snad prodejce nabídne.

Odpovědět  |   | 
R  |  08. 01. 2019 14:29

Swift mam rad (mel sem ho). Ale aktualne bych radeji pridal 50000 a mel dvoulitr i za cenu nizsi vybavy 🤗

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 01. 2019 09:29

Každých 100kilo je i na silnějších autech znát.Tohle je o 2metraky lehčí než gti nebo st takže dynamika bude podobná.Jen ta cena je na Suzuki trochu závratná.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 10:37

Michal: Co? Dynamika podobná? Díval ses vůbec na technické parametry? Stovka za 8,1 s? Tomu říkáš podobná dynamika? A snad nečekáš, že pružné zrychlení 1.4T bude lepší než u 2.0T. SSS má s tímto motorem na chlup stejné parametry jako moje skoro 10 let stará Corsa GSi 1.6T 110 kW a váhou 1250 kg! Tak kde je ta výhoda těch 975 kg? Ve hvězdách, co? Příště si to raději dvakrát rozmysli, než napíšeš takovou kravinu.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 01. 2019 16:14

Tak papírové hodnoty se ne vždy shodují s realitou, nebyl by to první případ, co tabulky uvádějí nějaké hodnoty a srovnávací měření to postaví na hlavu.

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  12. 01. 2019 17:01

Corsa GSi je dynamicky zcela jina liga (stejne jako Fiesta ST), starej 100 kW Swift nema sanci, jednou jsem s ni potkal, a nez jsem toho Swifta roztocil, tak Corsa jen zahucela a byla o 300 m jinde, a za chvili mi zmizel uplne. Tenhle novej na tom bude dost podobne. Sorry jako, tohle je realita...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dože…

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti prohánějí po českých silnicích. Oficiální premiéra je na spadnutí, pojďme si proto shrnout, co zatím s jistotou víme.

16.  2.  2019 | | 143 N/A
Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 69 N/A