Suzuki Swift R Concept: GSX-R na čtyřech kolech

Lidé od Suzuki se v případě nového Swiftu rozhodli držet krok s dobou a již letos v červnu představili jeho novou generaci, která ale jako nová vůbec nevypadá. Vůz byl k vidění i na pařížském autosalonu, kde si jeho „novosti” ovšem všimnuli jen zatvrzelí příznivci značky a návštěvníci s dalekohledy.

Možná proto se automobilka rozhodla připravit něco, co na jednom z dalších významných autosalonů přehlédnout nepůjde. Dílo ponese název Suzuki Swift R Concept a představí se v Pekingu v dubnu roku 2011. Pokud se vám zdá být divné, že k veřejné premíeře dojde až tak pozdě, důvod je celkem jednoduchý - Swift se prodává prakticky na celém světě a že je již k dispozici na starém kontinentu neznamená, že je dostupný i všude jinde. Na řadu trhů tak dorazí až začátkem příštího roku a jeho koncept jeho R verze má být vhodnou podporou pro to, aby si alespoň tentokrát někdo všiml, že nějaký nový Swift vůbec existuje, zřejmě...

Ať už jsou úmysly Suzuki jakékoli, koncept Swiftu R je zajímavým kouskem. Podle slov samotné automobilky je inspirován jejími supersportovními motocykly řady GSX-R a na první pohled zapůsobí hlavně svým vzhledem. Nejvýraznějším prvkem jsou nafouknuté blatníky skrývající větší rozchod kol a širší pneumatiky, přehlédnout ale nelze ani jeho nové nárazníky, zadní křídlo a snížený sportovní podvozek.

Zatím oficiálně nevíme, co bude Swift R skrývat pod kapotou, zdroje však hovoří o přeplňovaném motoru 1,4 turbo a sedmistupňové automatické dvouspojkové převodovce, tedy opět o řešení veskrze dobovém.

Další informace se jistě dozvíme časem, kdy k nám snad dorazí i další snímky. Zatím přidáváme jediný.

Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift R Concept zatím takto. Špatně určitě nevypadá...
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků