Suzuki Swift přijel na český trh (ceník)

Nový Suzuki Swift dorazil nejprve na slovenský trh a nyní se prodává už i nás, a sice v pětidveřovém provedení a s benzínovými motory 1.3 67 kW a 1.5 75 kW. Swift je malý vůz, který je ideální pro menší rodinu a který může konkurovat vozům jako Clio, Fabia či 206.
Suzuki Swift přijel na český trh (ceník)

Menší než Ignis

Malý vůz s délkou 3,69 m, šířkou 1,69 m a výškou 1,50 m se bude nabízet jako tří a pětidveřový hatchback. Třídveřová verze je určena pro čtyři cestující, pětidveřová pak pro pět. Swift má sice rozvor jen 2 390 mm, místa pro cestující vzadu je ale dostatek. Oproti Ignisu je Swift o něco nižší a o necelých deset cm kratší. To ale příliš neovlivnilo velikost zavazadlového prostoru, který má velmi dobrých 213 l; Ignis 236 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40.

Sloupek řízení má jen výškové nastavení, přesto by neměl být problém najít za volantem ideální pozici. Ve výbavě nechybí chybět ABS a dvojice předních airbagů, připlatit si ale můžete i za boční a hlavové (výbava GLX). Takřka ojedinělá v této třídě bude možnost otvírat dveře a startovat motor bez klíče (GLX). Zkrátka japonskou novinku se vyplatí při výběru nového auta nepřehlížet.

Tři motory

Swift se ideálně hodí do města, kde oceníte jeho malé rozměry a mrštnost. Přesto se pod jeho kapotou neskrývají žádná ořezávátka. Základem je třináctistovka s výkonem 69 kW a točivým momentem 116 Nm, druhým motorem v řadě je patnáctistovka s výkonem 75 kW a 133 Nm, oba motory jsou spojeny s pětistupňovým manuálem. Za příplatek bude mít později slabší motor pětistupňovou sekvenční převodovkou a silnější čtyřstupňový automat. Maximálka třináctistovky je 175 km/h, patnáctistovky 185 km/h. Zájemci o naftu si přijdou na své později, budou moc zvolit 1.3litrový motor s výkonem 51 kW a točivým momentem 170 Nm.

Motor 1.3 l 1.5 l
Parametry
Max. výkon (kW/ot.) 68,5/5800 75/5900
Max. točivý moment (Nm/ot.) 116/4200 133/4100
Zrychlení na 100 km/h (s) 11,0 10,0
Max. rychlost (km/h) 175 185
Spotřeba (l/100 km)
Město 8,0 8,6
Mimo město 5,0 5,3
Kombinovaná 6,1 6,5

Ceník

V základní výbavě GA najdete přední airbagy, ABS, posilovač řízení, digitální hodiny, tři držáky nápojů, sklopné a nedělené zadních sedačky s úchyty Isofix a plechová kola 165/70 R14. Nejvyšší výbava GLX nabízí už takové drobnosti jako litá 15" kola, dálkový centrál, šest airbagů, startování bez klíče, klimatizaci, vyhřívané přední sedačky, palubní počítač, mlhovky apod.

Výbava 1.3 GA 1.3 GL 1.3 GL/AC 1.3 GLX 1.5 GLX
Ceny (Kč) 259 900 289 900 314 900 339 900 369 900
Přístrojová deska
Otáčkoměr -
Digitální hodiny - - - -
Informační display (hodiny/teplota/spotřeba) -
Akustické upozornění vypnout světlomety -
Kontrolka nedovřených dveří -
Kontrolka nouzové zásoby paliva -
Akustické upozornění zapnutého pásu řidiče
Interiér
Zrcátka ve slunečních clonách -
Textilní čalounění sedadel
Nastavitelné opěrky hlavy 2 přední/3 zadní
Držáky nápojů 2 vpředu/1 vzadu
Schránka ve středové konzoli
Osvětlení zavazadlového prostoru -
Výškově nastavitelná sedačka řidiče -
Výškově nastavitelný volant -
Sklopné/dělené zadní sedačky ●/- ●/● ●/● ●/● ●/●
Pylový filtr -
Schránka pod sedačkou spolujezdce -
Exteriér
Halogenové světlomety
Přední mlhové světlomety      
Dvourychlostní stěrače s cyklovačem
Zadní stěrač s ostřikovačem
Tónovaná skla (zelená)
Zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu -
Metalický lak +10 000 +10 000 +10 000 +10 000 +10 000
Pneumatiky 165/70 R14 165/70 R14 165/70 R14 185/60 R15 185/60 R15
Disky kol ocelová ocelová ocelová litá litá
Koncovka výfuku - - - -
Výbava
Anténa pro radiopřijímač/6 reproduktorů ●/- ●/● ●/● ●/● ●/●
Rádio + CD přehrávač, ovládání na volantu -
Startování motoru bez klíčku zapalování - - -
Elektrické ovládání oken přední/zadní -/- ●/- ●/- ●/- ●/-
Centrální zamykání s dálkovým ovladačem -
El. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka -
Imobilizér
Posilovač řízení
Klimatizace - -
Vyhřívané sedačky přední - - -
Bezpečnostní zámky dveří
Bezpečnost
Bezpečnostní pedálová skupina
Boční výztuhy dveří
Programově deformovatelný sloupek řízení
ISO systém uchycení dětské sedačky
Dva přední velkobjemové airbagy
Boční airbagy vpředu + hlavové airbagy - - -
Bezpeč. pásy, vpředu nastavitelné s předepínači
ABS + EBD

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků