Suzuki Swift: ostrý prcek dostane až 200 koní

Suzuki chce s novým Swiftem udělat díru do světa, proto připravuje ostrou verzi s motorem o výkonu až 200 k, Porsche bude mít model 911 Targa, Mercedes-Benz chystá novou generaci offroadu třídy G, BMW M3 bude vrtané kotouče a čtyři laufy a Toyota vyjede s novým Camry.
Suzuki Swift: ostrý prcek dostane až 200 koní

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz třídy G, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Suzuki Swift Sport

O rychlém Swiftu jsme se zmínili už dříve. Zatímco v základu má Swift motory 1.3 69 kW, 1.5 VVT 75 kW a 1.3d s výkonem 51 kW, model Sport dostane ve slabší verzi šestnáctistovku s výkonem 92 kW/125 k; s tímto motorem se Swift rozjede až na 200 km/h. Top model pak dostane dle Auto Motor und Sportu přeplňovanou verzi s výkonem okolo 200 k (cca 147 kW). Ostrá verze bude stejně široká a vysoká jako obyčejný Swift, na délku se však zvětší na 3 765 mm (+7 cm).

Ve výbavě modelu Sport najdete 16" litá kola 195/50 R16, sportovní nárazníky, dvě samostatné koncovky výfuku, ESP a sportovní sedadla Recaro. V Evropě bude nabízena pouze třídveřová verze, novinka si premiéru odbude na ženevském autosalonu v roce 2006.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche 911 Targa

Nová generace Carrery (997) se brzy objeví také v provedení Targa, která umožňuje částečně otevřít střechu - jde tedy o jakýsi polokabriolet. Vzhledem k tomu, že je nová generace 911 Carrery už delší dobu v prodeji, výrobce se ani nesnažil vůz nějak maskovat. Předpokládá, že si stahovatelné střechy nikdo nevšimne. V současném provedení má Targa plochý šestiválec s objemem 3.6 l a výkonem 235 kW v 6 800 ot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Mercedes-Benz třídy G

Mercedes-Benz oficiálně potvrdil přípravu výrobu nové třídy G, nástupce pravověrného offroadu. Novinka se bude vyrábět v americkém městě Vance v Alabamě, kde má MB továrnu. Nová generace - bohužel pro fanoušky vozu - nebude připomínat hranatý armádní speciál, ale půjde o mix mezi třídou R a ML. Z obou jmenovaných vozů si Géčko navíc vezme základ platformy a tedy i pohon 4x4. Mercedes-Benz tak bude nabízet celkem tři SUV/offroady - nejmenší MLK, střední ML a největší Géčko. Otázkou je, zda novinka vůbec zdědí v názvu písmeno G.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

BMW M3

Velmi dobře maskované BMW M3 bylo zachyceno, jak se prohání na okruhu; běžný pozorovatel by vůz klasifikoval jako obyčejnou sériovku. Všimněte si však zvýšené kapoty, která byla upravena, aby mohla mohla pojmout vidlicový osmiválec, dále ventilovaných předních i zadních kotoučů a současně také čtyř laufů - nic z toho sériová trojka nemá. Zkrátka bylo uděláno maximum proto, aby vůz vypadal stejně jako standardní provedení.

Podle současných informací má být M3 vybaveno čtyřlitrovým osmiválcem s výkonem okolo 400 koní; vzhledem k tomu, že Audi RS4 vyrazilo proti konkurenci s výkonem 420 koní, nedivil bych se, kdyby se na něj BMW M3 alespoň nedotáhlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Toyota Camry

Toyota připravuje novou generaci modelu Camry, který patří do vyšší střední třídy podobně jako Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Novinka bude větší než současný model a dostane určité stylistické prvky z konceptu CCX a nového Avalonu. Na masce lze také vysledovat některé rysy ze současného Avensisu. Nová generace dostane kromě klasických benzínových motorů také hybridní agregát; ty Toyota (Lexus) v současné době dost prosazuje (a je to dobře). Novinka se začne prodávat nejprve na japonském, poté na americkém trhu během příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků