Suzuki Swift nově s pohonem AWD i dieselem

Populární kompakt Suzuki Swift (který však na našich silnicích i takřka rok po své premiéře stále patří spíše k výjimkám) dostává dvě nové varianty, jež by měly atraktivitu tohoto modelu zvýšit. O tom, že se do Evropy Swift jako „čtyřkolka“ dostane, jsme vás informovali již v lednu, nyní přichází také k nám. Dodáván bude v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1,2 VVT a náhon zadní nápravy je opět řešen skrze viskózní spojku. Druhou významnou novinkou Suzuki Swift se stává zavedení vznětové pohonné jednotky 1,3 DDiS s výkonem 75 koní (55 kW) a točivým momentem 190 Nm. Oslovit má zejména ty, kteří touží po minimální spotřebě paliva, která v tomto případě činí 4,2 l/100 km, nicméně je třeba připomenout, že standardní zážehový motor v Suzuki Swift 1,2 VVT má v průměru spotřebovat jen o 0,8 l/100 km více.

Oba nové modely budou kombinovány výhradně se středním výbavovým stupněm GL/AC a dodávány za shodnou cenu 349 900 Kč. Dlužno dodat, že běžný Suzuki Swift 1,2 VVT GL/AC stojí v ceníku 289 900 Kč a v rámci právě probíhající akce dokonce jen 249 900 Kč, takže především u nového „dieselu“ záleží na posouzení zákazníka, zda mu za teoretickou úsporu 0,8 l/100 km a tradiční neduhy vznětového motoru příplatek 100 000 Kč skutečně stojí…

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků