Suzuki Swift: nové mini do města

Novou generaci malého Swiftu začne Suzuki prodávat už na jaře 2005. Tří a pětidveřový hatchback bude konkurovat „prckům“ jako Micra, Yaris či Citroen C2. (doplněno o další fotografie a informace)
Suzuki Swift: nové mini do města

Stará generace vozu nejmenší třídy Suzuki Swift se vyráběla na současné poměry velmi dlouho. Není proto divu, že v závěru svého života už o zastaralý vůz nebyl nijak vysoký zájem; Swift proto skončil. Až teď v Paříži představil Suzuki nástupce, který se začne vyrábět v Maďarsku na jaře roku 2005. Základní cena bude činit 10 500 eur na západoevropských trzích, u nás by měl být Swift levnější než Ignis.

Menší než Ignis

Malý vůz s délkou 3,69 m, šířkou 1,69 m a výškou 1,50 m se bude nabízet jako tří a pětidveřový hatchback. Třídveřová verze je určena pro čtyři cestující, pětidveřová pak pro pět. Swift má sice rozvor jen 2 390 mm, místa pro cestující vzadu bude ale dostatek - v Ignisu, který má rozvor 2 360 mm, jsem si na nedostatek prostoru nestěžoval. Oproti Ignisu je Swift o něco nižší a o necelých deset cm kratší. To ale příliš neovlivnilo velikost zavazadlového prostoru, který má velmi dobrých 213 l; Ignis 236 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40.

Sloupek řízení má jen výškové nastavení, přesto by neměl být problém najít za volantem ideální pozici. Ve výbavě nebude chybět ABS (otázkou je, zda bude v základu i pro český trh), připlatit si budete moci až za šestici airbagů. Takřka ojedinělá v této třídě bude možnost otvírat dveře a startovat motor bez klíče. Zkrátka japonskou novinku se vyplatí při výběru nového auta nepřehlížet.

Tři motory

Swift se ideálně hodí do města, kde oceníte jeho malé rozměry a mrštnost. Přesto se pod jeho kapotou nebudou nabízet žádná ořezávátka. Základem bude třináctistovka s výkonem 67 kW a točivým momentem 114 Nm (4 000 ot.), druhým motorem v řadě je patnáctistovka s výkonem 75 kW a 133 Nm (4 000 ot.), oba motory jsou spojeny s pětistupňovým manuálem. Za příplatek může mít slabší motor pětistupňovou sekvenční převodovkou a silnější čtyřstupňový automat. Maximálka třináctistovky bude 175 km/h, patnáctistovky 185 km/h. Zájemci o naftu mohou zvolit 1.3litrový motor s výkonem 51 kW a 170 Nm (2 000 ot.). Spotřeby motorů zatím nebyly zveřejněny.

Tip: Přehled výbav najdete v tomto PDF.

Technické parametry

  • Suzuki Swift
  • Rozměry: 3 695 x 1 690 x 1 500 mm
  • Rozvor: 2 390 mm
  • Rozchod vpředu/vzadu: 1 475/1 480 mm
  • Poloměr otáčení: 4,7 m
  • Objem zavazadlového prostoru: 213/562 l
  • Palivová nádrž: 45 l
  • Hmotnost: 970-1 045 kg
  • Kola a pneumatiky: 165/70 R14, 185/60 R15

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spy photos

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 499 km
Cena: 159 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 176 298 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 113 987 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 93 312 km
Cena: 170 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 83 798 km
Cena: 173 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků