K Vam to dorazilo jako novinka? - U nas v Kanade je od podzimu 2004 ve verzi 1.6 (103 kW) manzelka ho ma v automatu a je to docela raketa. Jinak se tu stejne auto prodava pod nazvy Suzuki Swift+, Genera Motors Aveo a Pontiac - uz nevim jak. Je to velmi popularni auto pro manzelky - i kdyz se mu kazdy smeje ze je to nakupni kosik s privesnym motorem. Tady frci jina auto napr. Dodge RAM s 4,8 l motorem a 325 hose power a podobne. Jo ja zapomel nemusime se divat co stoji benzin, mene nez polovinu co v Evrope - 0,75 cad/l
Swift+ je uplne jiny model nez Swift a ta 1.6 v nem nema 103 kW, ale 103 HP
Mohol by sem niekto pridat dlhodobejsie postrehy o spotrebe tohto auticka v roznych rychlostiach a rezimoch?
rovina 170 km/h 4.600 ot/min - počítač 11,5 litrů, 90 km/h počítač do 5,5 litrů.
uff, no pekne 11,5l . Pri tych 130-150 to kolik zezere? Viac jazdit neplanujem.
Spotřebu sleduju a počítám od počátku vždy když se rozsvítí kontrolka rezervy. Mám najeto přes 2600km a průměr je na 7,78l/100km. Ve Swiftu jezdím převážně sám a nijak ho nešetřím, tedy spíš sportovnější jízda.
Jo a klimatizaci používám tak z poloviny. Každopádně na počítadle s ukazovanou spotřebou není vidět nárust spotřeby po zapnutí klima. Jo a taky jsem byl Swifta reklamovat - přestaly fungovat přední stěrače (výměna proběhla na počkání, závada asi v relátku na motorku, motorek byl OK). Další negativní věc ... z větší nádoby se spatně dolévé voda do nádobky ostřikovače ... chce to trychtýř nebo počítač se ztrátami . To ostatní jsou už jen samá pozitiva a požitky a v recenzi se to jimi bude hemžit, protože na Swiftovi se těžko hledají chyby a v recenzi by nebylo o čem psát .
počítat
koupil jsem ženě začátkem června žlutého sviště 1,3 GLX ( s heslem raději malé a nové než velké a staré ), původně jen na ježdění po městě, ale teď jsme s ním byli na dovolené v Itálii ( tam a zpět cca 3.500 km ). tak můžu říct, že i když je motor ještě syrový, tak auto vč. podvozku se chovalo super. Je třeba občas samozřejmě použít šaltru ( holt ten krouťák nic moc ), ale jinak trvalých 160km/h na dálnici- no problem.Spotřeba při té rychlost ale cca 10 l ( se zapnutou klimou ).Velikost kufru jsem vyřešil sklopením 1/3 sedačky a také no problem.Prostě si zatím nemám nač stěžovat.
Cituji: "... spojka má optimální záběr i tuhost ...". Třeba si tu větu špatně přebírám, ale já, když jsem asi před 3 týdny jel ve Swiftu, přišlo mi, že ta spojka zabírá až nezvykle moc nahoře, žádná plynulost, na kterou jsem zvyklý z našeho Fiatu s dieselovým motorem. Ale dle několika lidí, se kterými jsem o tom mluvil, je to u Suzuki normální, takže to je asi jen o zvyku ;o) Já jsem si při zkušební jízdě chvílema připadal jako v autoškole, když mi při přeřazování šel motor do velkých otáček, ale to bude asi taky kvůli tomu, že jsem zvyklej právě na diesela ;o) A vím, že to při prvním svezení se s tímto autíčkem nebyl jen můj problém ;o) Ale jak to tak vypadá, asi si pro něj příští týden pojedeme :o) Jerry
Spojka zabírající v horní polovině je dle mého názoru správně naladěná spojka
Spojka má zabírat dle mě pěkně odspoda...ale asi je to otázkou vkusu...
Je fakt, že spojka zabírá nezvykle hodně nahoře. Normálně mi to nevadí ale už se mi 2x stalo, že po nacouvání do garáže jsem cítil její obložení. Jinak jsem se Swiftem velmi spokojen a těžko na něm hledám chybu ... snad jen sem očekával menší spotřebu ale výkonově je někde jinde než lze auto s tímto obsahem očekávat. Taky jsem ho testnul na dálnici (Praha - Ostrava a zpět) a maximálku má 195km/h musím podotknout, že tachometrových - jel sem po rovině, bez pasažérů. No a spotřeba na tété trase 7,7l na 100km ... ale točil sem ho jak se dá .
Souhlasím s tím, že je to zajisté otázka zvyku... Mno a já jsem zvyklý na spojku zabírající plynule odspodu ;o) Takže budu holt muset změnit své návyky ;o) BTW, pane Brožo, troufnete si alespoň odhadnout, kdy zhruba by mohl být k dispozici nějaký ten dlouhodobější test? ;o) Přeji všem hezký den ;o) Jerry
Sportovní jízda vyžaduje záběr co nejvíc nahoře... Tedy alespoň v mém případě.Testík verze 1.5 GLX mám plánován na srpen, auto by mělo být dodáno koncem července...
Ja stou spojkou sem měl taky problém při přesednutí z Fiata do Toyoty,stačí ju poštelovat-zvětšit mrtvý chod a jeto.To je dáno jiným posezem řidiče vůči pedálům.U japonců se sedí níž.
Lidi co blbnete ? Mrnavy medak je mrnavy medak ! Je to nadherne, ba co dle mého nazoru jedno z nejlepsich retro aut (Samo po dokonale GT-40),interier ve stylu 60.let me nadchl, i cely desing tohoto malinkeho auta. Kdyby na nej byly prachy uz ho prohanim. Neni to prakticka vec, to ani nahodou, je to hracka pro bohate. Stejne jako sportaky anebo Hummer pouzivany misto jezdeni v tezkem terenu na demonstraci sily a moci. Swifta si budou kupovat lidi co chteji male, relativne dobre vybavene auto, pro normalni pouzivani. Mini je prece jen o nejakych 200tisic jinde a zadny bezny smrtelnik s normalnim platem si ho nekoupi. (A normalni plat mimo prahu je tak 12000 hrubeho.
Pánové, nic proti cooperu2, rolexkám, šampaňskému s jahodami a escort servisu, ale řeč byla původně o lidovém přibližovadle svišť. A tam souhlasím s panem Brožou, že se opravdu VNĚJŠKOVĚ mini podobá. Jestli vypadá líp nebo hůř, to už je věc osobního názoru, ale žalovatelný plagiát to v žádném případě není a mně osobně se zdá jako opravdu vtipné rozvinutí designérského fóru. Dobrý motor, řazení a podvozek člověk od Suzuki celkem očekává, to by se fakt museli červenat, přeposilované řízení je nectnost téměř všech nových modelů, u kterých se počítá s velkým podílem řidiček a ježdění po městě, ach jo, snad výrobcům nakonec dojde, že občas řídí i chlapi a nejedou přitom jen ke kadeřníkovi. Moje dobré pocity brzdí celkem nedávná debata v Garáži, kde si majitelé Suzuki - speciálně Ignisu - stěžovali (poněkud) na dílenskou kvalitu a (dost silně) na poprodejní servis v ČR. Doufám, že si prcka brzy někdo vezme na dlouhodobý test, aby se pravda ukázala.
Jo jo, importer vyzera byt dost neschopny. Staci sa pozriet na ich stranky http://www.suzuki-motor.cz/. Nehovoriac uz o tom, ze marketing silne pokulhava. Vo vsetkych okolitych krajinach bol swift v predaji dva mesiace pred uvedenim v Cechach. Skoda, ja by som do toho auta siel, ale bojim sa servisu.
Už se na tom pracuje...
Swift je sice pěkný auto,jen co je pravda,ale na Mini vzhledově a řekl bych i jízdníma vlastnostma rozhodně nemá!Mini je kult,ikona,modla...Cokoliv ale Mini fakt ne!
hm hezky jenze sviste splacam za 330 a mini za 2xtolik (v Sku s tuningem za 990 v USA )
Jízdní vlastnosti má Mini lepší, stejně jako řízení; nicméně mně šlo o podobnost designovou, resp. tvarovou.
No modla to pro me rozhodne neni. Proc teda Mini nevyhrává v J.D. Power a co ta kvalita...? Ošklivé budíky někde uprostřed, proč? Aby to bylo levnější nebo co? A Chtěj za to stejně jak třeba za kvalitní avensis nebo accord... P.S. Proc evropsti vyrobci nemaj seriove hybridy, ze by uz zaostavali? Mercedes uz predstavuje nove modely tri roky dopredu, proc? Ze by se bali Japoncu?
To co rikas jsou nesmysly. Mini nema vubec potrebu konkurovat Avensisu nebo Accordu. Mini je auto na blbnuti, ktere si koupi lide jako treti vuz do rodiny na to aby se s nim mohli bavit o vikendu stejne jako s ctyrkolkou, motorovym clunem nebo malym soukromym letadlem. Mini je lehoucke, dobre omotorovane auticko s jizdnimi vlastnostmi motokary. Je to o jizdnich vlastnostech a o stylu, ty "osklive budiky nekde uprostred" prijdou spouste lidi jako cool idea v retro stylu (designem) a libi se jim stejne jako celkove ponekud zvlastni proporce toho auta. Dokonce ani kvalita neni primarni. Je to podobne jako ze nekteri "silenci" jezdi po Cechach se starou aerovkou, ciste technicky vzato ma osmdesat let stary slaby motor, priserne jizdni vlastnosti, desive razeni, hrozny interier, zadnou vybavu a mizernou spolehlivost. Jenze jsou lide, kteri s ni jezdi radi, ackoliv vyjde na porizeni a provoz draze nez posledni Avensis se skvelym dieselem, dvouzonovou klimatizaci, velkym kufrem a dokonalym podvozkem.
Nekdo sbira znamky, jinej lepi modilky a nekdo jezdi Mini. To je me jasny. Podle me vsak zatim tech lidi, co si ho mohou koupit je minimum - konkretne ani ne 30 lidi. Pokud to vsak vezmes pouze technicky, tak Mini je podprumerny proti konkurenci. Spolehlivosti se Japoncum nema sanci vyrovnat. To jestli to majitelum nevadi, to je vec jina. Budeme-li se bavit o normalni produkci, tak to je to sami. Evropa se kvalitou nema sanci japoncum ani priblizit....
Kdokoliv se s Mini svezl, bude z něho nadšen - jízda, motor, styl... Paráda.
PS. Kdo si koupí Mini, peníze neřeší. Za dobře vybaveného Coopera zaplatíte 600 a přitom máte doma extrémně nepraktické auto
Já peníze a technickou vyspelost auta ale resim a proto to pro me zadna modla neni a muzem se hadat od zacatku
Však také nejste zákazníkem značky... Já osobně bych Mini bral všemi deseti, ale nemám na něj...
Dost mě překvapuje, že všechny testy které jsem četl vytýkají Swiftu mizernou zpětnou vazbu. Já jsem byl naopak překvapen ostrostí řízení a zpětnou vazbou, kterou mi volant poskytoval. Mohlo by to být tím, že auto ve kterém jsem jezdil mělo za víc jak 50tis.kč jakýsi fabrický tuning set jehož součástí byli, mimo pár spoilerů taky Potenzy 185/55-15. Na konkrétní dotaz odpověděla slečna prodavačka, že žádné funkční úpravy podvozku set neobsahuje.Asi se na to budu muset jí podívat ještě jednou.
Ve standardu GLX jsou pneu Dunlop 185/60 R15; já však jel s GL/AC s koly 175/xx R14, pokud se nepletu. Kola ani rozměr pneumatik by ale neměl mít vliv na řízení a poskytovanou zpětnou vazbu.
To se pane Broža velmi mýlíte. Kdysi jsem vlastnil Swift GTi předchozí generace. Namontovaný sportovní podvozek (Koni + Riegger) a pneu 195/45 - 15. Na přední nápravě jsem za dobu co jsem s ním jezdil měl ne méně než 5 typů pneu (v té době a v tomto rozměru pouze prémiové značky). I v tomto jednom rozměru generovaly každé jinou zpětnou vazbu a po experimentování s geometrií přední nápravy jsem u každých vždy našel optimální naladění pro ten který typ. Strácíte body.
Velmi? Ano, uznávám, že kola na zpětnou vazbu vliv mít budou, ale ne nijak zásadní; zpětná vazba je dána konstrukcí podvozku a řízení. Jiná kola nemohou IMHO zcela změnit chování řízení z "mrtvého" na "skvělé".
Ano velmi. Kolegové v práci se mi smáli, když jsem po montáži nových pneu byl i 5x na kanále a hrál si s geometrií, aby to fungovalo podle mých představ. Pneumatiky společně s geometrií mají zásadní vliv na kvalitu zpětné vazby.
A myslíte, že technici u nového Swiftu nastavují geometrii pro každé pneu zvlášť? Těžko...
Jistěže ne. To co jsem uváděl bylo problémový v tom, že nastavení většinou bylo mimo rozsah toho kdy se pneumatiky sjíždějí rovnoměrně. 1,5° negativ a 3° souběh a gumy vydrží polovinu toho co při běžný geometrii. S GTi-čkem jsem najel za 3,5 roku 70tis. kilometrů a nad experimenty s pneumatikama a geometrií jsem ztrávil mnoho času. Ale abychom neodbíhali od tématu. Jen tvrdím, že pneumatiky mají na zpětnou vazbu, řiditelnost i stáčivost auta zásadní vliv. A pokud je moje zjistění takový jaký je, tak se domnívám, že by to mohli způsobovat ty Potenzy. A že nejspíš při standardní geometriifungujou líp než jiný značky. Nic víc nic míň.
Jste si vsimnul brzo
To jsem se toho po přečtení části diskuse o tom Swiftu fakt docela hodně dozvěděl. Getz se prodává a Mini je nekvalita. Co založit téma: Mini nebo Getz? Nicméně nápad srovnávat Getze s Mini mne zaujal a nemá cenu to komentovat, každý si názor udělá sám.
"Hloupost se projevuje dvojím způsobem: buď mlčí, nebo je výmluvná. Mlčenlivá hloupost je snesitelnější." Honore de Balzac
ty mas hledat prodejnost Harley - zatims me nepresvedcil, ze nestaci vyrabet... jinak tohle je muj posledni prispevek ohledne tohoto tematu, prece jen na tom, ze balsac byl inteligentni se shodnem oba....
To ze nestaci vyrabet je patrne z toho, ze na E-bay se prodavaji zanovni rok stare Harleye draze nez je katalogova cena vyrobce. Jinak uvedu citat z interview s Sonny Barger (zakladatel Hell's Angels, manik co o HDckach "neco malo vi"):As is often the case, with the positive comes a little negative, the popularity of riding a Hog has led to shortages of new machines."The people who ride have definitely helped the industry," Barger continues. "But it used to be that we bought motorcycles to ride. People buy Harley's now to own. They don't say 'I ride a Harley' they say 'I own a Harley'. When the new ones come out, people put money down on them, pick them up and never ride them. Later they put them on sale for $5,000 more than they paid."
Trochu to prehanis, hod se do klidu mudrlante.
To je mozny, nicmene Vy mate Octavii pokud se nepletu Ze by se Vam nechtelo vyhazovat prachy...
Neveril by jsi jak malo lidi si kupuje Bentley oproti Volkswagenum, Rolex vyrabi mnohem mene hodinek nez Casio. Jsou proto Bentley a Rolex neuspesne firmy vyrabejici technicky podradne vyrobky? Obchodni plan nemusi byt zalozen na obrovskych poctech, i v dnesni dobe masove unifikace existuje velke mnozstvi mensich vyrobcu vyrabejicich v malych seriich exkluzivni vyrobky pro ty kdo je oceni a mohou je zaplatit. Mini urcite nema ambice stat se (specialne v CR) nejprodavanejsim malym vozem na trhu.Japonci se zameruji na technicky kvalitni masove vyrobky v naproste vetsine bez stylu, ktere proste nejsou cool. Jejich konkurence pak dokaze uspesne prodavat vyrobky treba i ciste technicky nebo kvalitou horsi, ale maji neco co Japonci nemaji a proto se prodavaji. Neni to jenom Mini, ale vezmi si treba takovy Harley-Davidson. Motorka s parametry desetiletimi daleko za japonskou produkci, mizernou kvalitou (kterou uznavaji i fanousci) a nic moc uzitnymi vlastnostmi. Jenze HD nestiha tyhle "neprilis kvalitni" motorky vyrabet, ackoliv je prodava za ceny trikrat takove jako jeho mnohem dokonalejsi japonska konkurence. A o tom to proste je. S vyjimkou technickych parametru a tabulek spolehlivosti je i jiny svet, ktery zcela subjektivne urcuje co je a neni in, co je cool, co ma styl a kde se plati za exkluzivitu.
Ja to beru, ale pokud si kupuju Rolexky, tak pocitam s tim, ze jsou kvalitnejsi a lepsi nez Casia. Jinak si je proste nekoupim. Japonci taky delaj choppery a videl jsem reklamu na Harley-Davidson, kde meli napsano, ze maji velkou slevu. Proc asi? Ze by se jim tak dobre neprodavali? Hod me sem prosim odkaz na prodejnost Harley-Davidson. Rad bych videl nejakou tabulku - chci to videt konkretne, ne nake tvoje vymysli...Jinak Yuki zacina delat taky motorky a vede si velmi dobre....Jinak mas pravdu, u motorek jsou nektere veci podobne jako u aut.
Jezis ty ses tupej - snad ti uz psal, ze to neni jenom o tom, co je "kvalitnejsi a lepsi". A snad ti taky psal, ze prodejnost neni jedinym ukazatelem uspesnosti vyrobku, tak s temi prodeji furt neotravuj...Proste pochop, ze existuji lidi, co si urcite veci kupuji ne na zaklade racionalni uvahy a srovnani vsech meritelnych parametru, ale proste podle toho, co se jim libi... Vim o cem mluvim, sam jezdim AR147.
Proste pochop, ze existuji lidi, co si urcite veci kupuji na zaklade racionalni uvahy a srovnani vsech meritelnych parametru Je jich vetsina a je to tak tezky pochopit? Jinak tupej jsem, jinak bych tady s tebou nepsal...
Jinak Harley neni 3x drazsi, ale maximalne 1.5x drazsi.Neplette si dojmy s pojmy....
Tvůj nick a názory hovoří za vše... Mini proste pro spoustu lidí modla je - a to z toho důvodu, že ten "starý" mini byl geniální a neskutečně populární... A ta jeho nová "retro" verze se taky celkem povedla...Pokud nechápeš, proč má ten nový Mini budíky uprostřed, tak fakt nemá cenu se o něčem bavit...Bež si domů leštit svůj Getz v nejlevnější výbavě a nevyjadřuj se k věcem, kterým nerozumíš...
Nick si muzu dat klidne jinej, jestli ti to tak vadi... Getz nemam, i kdyz letos se jich prodalo 1273. Treba mas jeden ty Jinak pro tvoji informovanost musim taky rict, ze Getzik je ctvrty nejprodavanejsi vuz ve sve tride... Kvalita je taky vysoka... Rozhodne lepsi nez u Pola ci Mini. To ze to nemuzes spolknout je vec jina. Jinak, kdyz ty tomu tak rozumis, tak napis vecne argumenty pro mini.... Ano je to vuz stylovy, ale za ty prachy taky naprosto neprojny - prodalo se jich necelych tricet. Jinak "starý" mini je trochu neco jinyho nez novy mini.Proste je to stylovy vuz s horsi kvalitou... Proč má MB problémy a predstavuje modely, ktere budou az v roce 2007-9? Schvalne co si vezmes, Golf 1.6 ci Sonata 2.4, kyz jsou oba za stejny prachy...
viz Dusanuv prispevek nize...
Je minimálně o čtvrt milionu levnější a má daleko hezčí interiér. Kola má v rozích stejně jako mini. Suzuki bude spíše kvalitnější ( na Hondu nebo Toyotu se Mini vubec nechyta).
Škoda že vůbec nevíš o čem mluvíš!Mini si nekupuješ proto aby se ti tam když se dvakrát za život stehuješ vešla stěna z obejváku...ne proto aby jsi si honil ego tím že tvoje auto je na prvním místě v džej-dí-pavru...kupuješ si ho proto aby jsi se těšil na víkend,konec pracovní doby,volnou chvíli,kdy ho vytáhneš na tu nejklikatější okresku co okolo tvýho města znáš,zajel na její začátek,tam se zhluboka nadejchnul a pak to spustil!Budeš mu šlapat na krk,místa kde normálně jedeš 90 teď budeš prolítávat ve 140ti,budeš řvát,z repráků ti bude hrát nějakej těžkej rock,budeš si připadat jako v šikanzenu - neskutečně rychlej ale pojedeš jako po kolejích!Tachometr uprostřed?Ten tě štvát nebude,stejně by jsi ho nestíhal sledovat,bude ti stačit otáčkoměr a ten je pěkně tam kde má bejt!Nenecháš ho ani na chvíli vydechnout a on nenechá ani na chvíli vydechnout tebe!Když to konečně skončí,budeš mít ještě pěknejch pár hodin připitoměle šťastnej výraz a v očích ďábelskej výraz!...Klidně ho potom můžeš vzít na projížďku po nějaký rušný ulici a jen tak se pomalu projíždět,lidi se za tebou budou otáčet,mávat ti,ukazovat si,ale všichni s úsměvem na tváři...a ty a Mini se budete smát na ně...Když se bavíš o Mini,tak si musíš uvědomit že se nebavíš o autě ale o Mini!Měl by jsi si ho na pár dní alespoň půjčit,pak by jsi pochopil...PS:Že se Mini neprodává?To je ultrablbost!Mizí jak housky na krámě,jinak by asi těžko v Oxfordu zvýšovali produkci že?!A co se kvality týče,tak jak dílenský zpracování tak mechanický je na velmi dobrý úrovni...
A pak v jedny zatacce potkas rodinu s malejma detma ve stodvacitce a posles je do vecnejch lovist...
Myslíš ,že ve 120km/h potkáš v zatáčce rodinu se 2ma dětma jak jdou vedle sebe za ruce????
Náhradní díly budou levnější jak na škodovku,když na toyotu sou,tak na swifta budou ještě levnější-to bude aktuální až za tři roky.
Skoda len znacne predrazenych nahradnych dielov.. v porovnani s fabiou... na tu sa daju zohnat aj neoriginaly a vyjde to 3 krat lacnejsie.. inac urcite superske auto.. len pri prvom pohlade na dost "mohutnu" karoseriu mi tie uzke kolieska pripadali fakt smiesne, je to znasobene aj celkovou sirkou auta... Tak ci onak mozno do SWIFTA pojdem. SUZUKI len tak dalej...
Přitom jsou ta kola o něco větší než třeba u Fabie, která je téměř o půl metru delší.
Ta 1,3 s 69kW to je k jídlu-mnam.
To musí být žihadlo, stovka za 10 s. To auto se mi moc líbí, na autosalonu jsem si ho pěkně obešel
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.