Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki modernizuje motorovou paletu oblíbeného Swiftu. Od příštího roku se v nabídce objeví nová dvanáctistovka, která dostane hned osm vstřikovačů. Technicky má tak každý sací ventil svůj vlastní vstřikovač. Novinka má pomoci s přesnějším dávkováním a rozprášením paliva a tedy větší efektivitou spalování s nižšími emisemi a spotřebou.

Nový motor nese označení 1.2 DualJet a vychází ze známé dvanáctistovky s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. Tento systém zůstal i na novém motoru. Vedle již zmíněných osmi vstřikovačů se přidává ještě třeba vodní chlazení EGR, tedy recirkulace výfukových plynů.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Právě nový systém nepřímého vstřikování se vstřikovači posunutými blíže k sacím ventilům a chlazení recyklovaných výfukových plynů pomáhá větší tepelné účinnosti motoru. Suzuki si mohlo také dovolit zvýšit kompresní poměr z 11,0 : 1 na 12,0 : 1.

Nový motor nabídne nejvyšší výkon 66 kW (90 k) v 6000 ot./min. a vyšší točivý moment 120 Nm v 4400 ot./min. Křivka průběhu výkonu je teď mnohem ploší. Výkon tak sice klesl o 3 kW, ale točivý moment se zvýšil o 2 Nm a byl posunut o 400 otáček níže.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Výsledkem je spotřeba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l/100 km) a emise jen 99 g/km CO2. Díky nepříménu vsřikování se také podařilo udržet velmi nízké hodnoty emisí pevných částic, které trápí moderní přímovstřikové benzínové motory a kvůli kterým se možná v budoucnu dočkají také filtrů pevných částic.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků