Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki modernizuje motorovou paletu oblíbeného Swiftu. Od příštího roku se v nabídce objeví nová dvanáctistovka, která dostane hned osm vstřikovačů. Technicky má tak každý sací ventil svůj vlastní vstřikovač. Novinka má pomoci s přesnějším dávkováním a rozprášením paliva a tedy větší efektivitou spalování s nižšími emisemi a spotřebou.

Nový motor nese označení 1.2 DualJet a vychází ze známé dvanáctistovky s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. Tento systém zůstal i na novém motoru. Vedle již zmíněných osmi vstřikovačů se přidává ještě třeba vodní chlazení EGR, tedy recirkulace výfukových plynů.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Právě nový systém nepřímého vstřikování se vstřikovači posunutými blíže k sacím ventilům a chlazení recyklovaných výfukových plynů pomáhá větší tepelné účinnosti motoru. Suzuki si mohlo také dovolit zvýšit kompresní poměr z 11,0 : 1 na 12,0 : 1.

Nový motor nabídne nejvyšší výkon 66 kW (90 k) v 6000 ot./min. a vyšší točivý moment 120 Nm v 4400 ot./min. Křivka průběhu výkonu je teď mnohem ploší. Výkon tak sice klesl o 3 kW, ale točivý moment se zvýšil o 2 Nm a byl posunut o 400 otáček níže.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Výsledkem je spotřeba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l/100 km) a emise jen 99 g/km CO2. Díky nepříménu vsřikování se také podařilo udržet velmi nízké hodnoty emisí pevných částic, které trápí moderní přímovstřikové benzínové motory a kvůli kterým se možná v budoucnu dočkají také filtrů pevných částic.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků