Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki Swift dostane novou dvanáctistovku s osmi vstřikovači

Suzuki modernizuje motorovou paletu oblíbeného Swiftu. Od příštího roku se v nabídce objeví nová dvanáctistovka, která dostane hned osm vstřikovačů. Technicky má tak každý sací ventil svůj vlastní vstřikovač. Novinka má pomoci s přesnějším dávkováním a rozprášením paliva a tedy větší efektivitou spalování s nižšími emisemi a spotřebou.

Nový motor nese označení 1.2 DualJet a vychází ze známé dvanáctistovky s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. Tento systém zůstal i na novém motoru. Vedle již zmíněných osmi vstřikovačů se přidává ještě třeba vodní chlazení EGR, tedy recirkulace výfukových plynů.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Právě nový systém nepřímého vstřikování se vstřikovači posunutými blíže k sacím ventilům a chlazení recyklovaných výfukových plynů pomáhá větší tepelné účinnosti motoru. Suzuki si mohlo také dovolit zvýšit kompresní poměr z 11,0 : 1 na 12,0 : 1.

Nový motor nabídne nejvyšší výkon 66 kW (90 k) v 6000 ot./min. a vyšší točivý moment 120 Nm v 4400 ot./min. Křivka průběhu výkonu je teď mnohem ploší. Výkon tak sice klesl o 3 kW, ale točivý moment se zvýšil o 2 Nm a byl posunut o 400 otáček níže.

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

Výsledkem je spotřeba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l/100 km) a emise jen 99 g/km CO2. Díky nepříménu vsřikování se také podařilo udržet velmi nízké hodnoty emisí pevných částic, které trápí moderní přímovstřikové benzínové motory a kvůli kterým se možná v budoucnu dočkají také filtrů pevných částic.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků