Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Osazením hybridní technologie do kompaktního modelu se jeho cena přirozeně zvedne. U Suzuki tomu ale tak není.

Mild-hybrid je snad ta nejnižší forma elektrifikace. Právě s touto kombinací malé baterie a pomocného elektromotoru, která se interně označuje jako SHVS, začala automobilka Suzuki v Evropě svou hybridní éru. Technologie byla však k mání pouze u vyšších specifikací modelů Ignis a Swift.

Psali jsme v testu Suzuki Swift SHVS

Mild-hybridní pohon na papíře výkon nepřidává. Elektromotor totiž pomáhá tomu spalovacímu jen při nižších otáčkách, a tak dělá už tak plochou křivku točivého momentu a výkonu ještě placatější. Jak už konstrukce napovídá, auto neumí jezdit jen na elektřinu, ale elektromotor je příjemný pomocník. Díky němu motor táhne už od patnácti set otáček, kdy se postupně přidá právě elektromotor i turbodmychadlo.

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.

Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. Samozřejmě mají i menší emisní průměr, a tak se teď v Bruselu někdo lehce pousmál.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 69 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků