Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Osazením hybridní technologie do kompaktního modelu se jeho cena přirozeně zvedne. U Suzuki tomu ale tak není.

Mild-hybrid je snad ta nejnižší forma elektrifikace. Právě s touto kombinací malé baterie a pomocného elektromotoru, která se interně označuje jako SHVS, začala automobilka Suzuki v Evropě svou hybridní éru. Technologie byla však k mání pouze u vyšších specifikací modelů Ignis a Swift.

Psali jsme v testu Suzuki Swift SHVS

Mild-hybridní pohon na papíře výkon nepřidává. Elektromotor totiž pomáhá tomu spalovacímu jen při nižších otáčkách, a tak dělá už tak plochou křivku točivého momentu a výkonu ještě placatější. Jak už konstrukce napovídá, auto neumí jezdit jen na elektřinu, ale elektromotor je příjemný pomocník. Díky němu motor táhne už od patnácti set otáček, kdy se postupně přidá právě elektromotor i turbodmychadlo.

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.

Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. Samozřejmě mají i menší emisní průměr, a tak se teď v Bruselu někdo lehce pousmál.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 80 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků