Suzuki Swift 2014 – první dojmy

Současná generace Suzuki Swift se představila v roce 2010. O tři roky později přichází facelift, který toho ale moc nezměnil.
Seznam kapitol
  1. Čtyřkolka levnější, Sport stále při starém
  2. Sport stále při starém, Fotogalerie

Do prodeje vstoupila modernizovaná verze modelu Suzuki Swift. Co se změnilo? No, řekněme si to otevřeně, mnoho inovací nečekejte. Pár novinek se najde, ale v podstatě o nic zásadního nejde, minimálně pokud se bavíme o designu jako takovém. Jinou otázkou je ale to, zda Swift nějaké výrazné úpravy skutečně potřeboval. Vzhledem k tomu, že aktuální generace úmyslně ve velké míře vzhledově kopíruje svého předchůdce (ten se prostě líbil), a protože tento kompaktní Japonec stále vypadá k světu, je celkem logické, že jednoduše nebylo potřeba nic měnit.

Suzuki Swift: decentní facelift na prvních fotkách

Suzuki Swift: decentní facelift na prvních fotkách

Swift 2014 poznáte na první pohled podle nových diod umístěných kolem předních mlhovek. Tato věc se ovšem týká pouze výbavy GLX. Nižší úrovně diody nemají a na místo nich najdete kolem mlhovek stříbrný plast. Bohatší je také nabídka barev karoserie, přičemž novinky tu máme celkem tři: Sunbrust Yellow, Boost Blue Pearl a Bison Brown. První dvě jmenované si můžete pořídit taktéž ve spojení s verzí Sport, ale k té se ještě dostaneme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Novinky? Disky, barva, jinak umístěné blinkry a pro nejvyšší úroveň výbavy také diody denního svícení.

Z výčtu designových inovací ještě mohu zmínit jiné designy litých kol, masku chladiče a boční blinkry přestěhované do zpětných zrcátek. Úprav v interiéru najdete ještě méně, než na karoserii. V tiskové zprávě se na toto téma nic nepíše a podle krátkého svezení s omlazeným Swiftem bych snad jen hádal jinak vypadající potahy sedadel.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Abych byl zcela upřímný, musím říci, že jsem jen a jen rád za to, jak málo Suzuki do designu zasáhlo. Jak jsem napsal výše, změny skutečně nutné nejsou. Tohle auto vypadalo a pořád vypadá moc dobře.

Čtyřkolka levnější

V nabídce motorizací stále najdete benzinové motory 1.2 VVT a 1.6 VVT pro variantu Sport. Zájemci o diesel mají k dispozici naftovou jedna-trojku DDiS. Standardem je pětistupňový manuál, Sport má o jeden stupeň více. Alternativou pro základní zážehový agregát je čtyřstupňový automat a nechybí ani verze s pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový žlutý odstín Swiftu sluší. Auto rázem vypadá o něco mladší.

Právě k té se vtahuje jedna z těch vůbec nejpodstatnějších změn. Výroba čtyřkolky byla přestěhována z Japonska do maďarské Ostřihomi, což pro zájemce neznamená nic jiného, než nižší pořizovací cenu. Ta startuje v rámci zaváděcí akce těsně pod hranicí 300 000 Kč a dělá ze Swiftu jeden z u nás vůbec nejdostupnějších automobilů s pohonem všech kol.

Protože u Suzuki prakticky nic zásadního neměnili, skoro by se mohlo zdát, že nemá cenu nějak rozepisovat jízdní dojmy. Je to pravda, ale během několika málo kilometrů naší testovací jízdy se jeden ne zcela bezvýznamný rozdíl přeci jen ukázal. Omlazený Swift má jinak nastavený posilovač řízení. To je tak v praxi o něco více citlivější.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čtyřkolka levnější, Sport stále při starém
  2. Sport stále při starém, Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků