Suzuki Swift 2008: nová tvář pro nový rok

Japonské Suzuki připravilo pro svůj model Swift malé stylingové oživení. To brzy přijde i na náš trh, a tak si jej představme.
Suzuki Swift 2008: nová tvář pro nový rok

Pokud si hodláte pořídit nový Swift, pak vám radíme ještě chvíli počkat. Automobilka se totiž rozhodla svůj veleúspěšný model pro rok 2008 opět trochu vylepšit a na změny se určitě vyplatí počkat. Swift bude totiž ještě o trochu větší fešák, ale vezměme to pěkně popořadě.

Ohlášené změny se dají označit jen za lehký facelift, nebo velké změny pro nový modelový rok. Ať už tomu budeme říkat jakkoli, přichází Suzuki především se změnami designu. Z přiložených fotografií zřejmě nepřehlédnete modifikovaný přední nárazník, který harmoničtěji navazuje na zbylé přední partie, podobně pojatou úprau zadního nárazníku a nová světla. Ta zadní dostala čiré překrytí a působí živějším dojmem než dosavadní podoba. Podstatnou změnou zevnějšku je ještě přesun bočních blikačů do vnějších zpětných zrcátek. Mezi drobnější modifikace pak patří nový design patnáctipalcových kol z lehkých slitin pro vyšší výbavy a nové barevné odstíny.

V interiéru k zásadní změně nedošlo. Automobilka hovoří pouze o optimalizaci vnitřního uspořádání nákladového prostoru, takže se dá očekávat, že plasty v kuftu budou v honbou za několika litry objemu zavazadelníku navíc trochu jinak tvarované.

Technika se změnila jen lehce. Pod kapotou Swiftu bude nově bít naftový čtyřválec 1,3 DDiS s výkonem 55 kW (75 koní) a maximálním točivým momentem 190 Nm. Motor je tak o šest koní silnější než dosavadní nafťák. Kdo by ale chtěl okusit novou naftovou sílu, musí si vůz objednat jinde než v Česku, dovozce totiž pro malý zájem (je to vůbec v dnešní době možné?) naftovou verzi nenabízí a nehodlá na tom nic měnit.

I po malém faceliftu tak u nás budou k dostání Swifty 1,3, 1,5 a ve verzi Sport i 1,6. Ceny se změní opět pouze u naftového provedení, a tak český ceník nedozná žádných změn.

Pokud se vám vylepšený Swift zalíbil, počkejte s objednáním do nového roku. Do konce toho letošního budou ještě doprodáváno současné provedení.

Tip: Přečtěte si naše testy Suzuki Swift 1,3 a 1,5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift 2008
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků