Suzuki Swift 2008: nová tvář pro nový rok

Japonské Suzuki připravilo pro svůj model Swift malé stylingové oživení. To brzy přijde i na náš trh, a tak si jej představme.
Suzuki Swift 2008: nová tvář pro nový rok

Pokud si hodláte pořídit nový Swift, pak vám radíme ještě chvíli počkat. Automobilka se totiž rozhodla svůj veleúspěšný model pro rok 2008 opět trochu vylepšit a na změny se určitě vyplatí počkat. Swift bude totiž ještě o trochu větší fešák, ale vezměme to pěkně popořadě.

Ohlášené změny se dají označit jen za lehký facelift, nebo velké změny pro nový modelový rok. Ať už tomu budeme říkat jakkoli, přichází Suzuki především se změnami designu. Z přiložených fotografií zřejmě nepřehlédnete modifikovaný přední nárazník, který harmoničtěji navazuje na zbylé přední partie, podobně pojatou úprau zadního nárazníku a nová světla. Ta zadní dostala čiré překrytí a působí živějším dojmem než dosavadní podoba. Podstatnou změnou zevnějšku je ještě přesun bočních blikačů do vnějších zpětných zrcátek. Mezi drobnější modifikace pak patří nový design patnáctipalcových kol z lehkých slitin pro vyšší výbavy a nové barevné odstíny.

V interiéru k zásadní změně nedošlo. Automobilka hovoří pouze o optimalizaci vnitřního uspořádání nákladového prostoru, takže se dá očekávat, že plasty v kuftu budou v honbou za několika litry objemu zavazadelníku navíc trochu jinak tvarované.

Technika se změnila jen lehce. Pod kapotou Swiftu bude nově bít naftový čtyřválec 1,3 DDiS s výkonem 55 kW (75 koní) a maximálním točivým momentem 190 Nm. Motor je tak o šest koní silnější než dosavadní nafťák. Kdo by ale chtěl okusit novou naftovou sílu, musí si vůz objednat jinde než v Česku, dovozce totiž pro malý zájem (je to vůbec v dnešní době možné?) naftovou verzi nenabízí a nehodlá na tom nic měnit.

I po malém faceliftu tak u nás budou k dostání Swifty 1,3, 1,5 a ve verzi Sport i 1,6. Ceny se změní opět pouze u naftového provedení, a tak český ceník nedozná žádných změn.

Pokud se vám vylepšený Swift zalíbil, počkejte s objednáním do nového roku. Do konce toho letošního budou ještě doprodáváno současné provedení.

Tip: Přečtěte si naše testy Suzuki Swift 1,3 a 1,5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift 2008
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 49 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků