Suzuki Swift 1.5 VVT: nebe a dudy (megatest)

45 komentářů

Michal Bayerl (Vodny)
10. března • 17:57

Dobrý den, netýká se to přímo článku, ale swiště. Nevíte kde sehnat originální znak Suzuki a také sadu s barvou (oranž.metal) pro různé menší "opravy" škrábanců? Oficiální distributor jaksi na mě hodil bobek, nebo lépe řečeno, se moc nesnažil to sehnat, takže hledám nějaký shopík, co to nabízí. Díky

PatroSK
24. dubna • 10:36

...okrem toho je na vodičových dverách ovládač zamknutia/odomknutia všetkých dverí (pri ovládaní okien)...

PatroSK
31. března • 11:44

"Dejme tomu, že otevřete dveře řidiče, nastoupíte, někam dojedete, vystoupíte a chcete otevřít zadní dveře. Musíte zavřít dveře řidiče, stiskem tlačítka na klice auto zamknout a teprve poté dvojitým stiskem otevřít všechny dveře. V tomto případě je lepší vytáhnout dálkové ovládání z kapsy a tlačítkem pro odemknutí auto „natvrdo“ otevřít."

- nieje to pravda, otvoríte dvere vodiča, nastúpite a po otočení zapaľovania do polohy "ON" sa všetky dvere odomknú a jazdíte s odomknutými dverami

Petr Broža
7. června • 22:26

No ale u mého Swiftu to takto nefunguje...

GSX
22. března • 13:00

S tátou jsme se už definitvně rozhodli pro Swiftíka, už se těším až konečně zakroutím volantem.

Sidona
8. února • 14:42

Tak se SWIFTEM jezdím od počátku, co se nový model objevil na trhu. Mám hodně výhrad k negativům v článku. Slyšel jsem, že autor negativ vozidlo vlastní a proto se ptám, proč si auto pořizoval, když na něm našel toliko výhrad, včetně velikosti kufru, který byl stejně velký již v době, kdy si jej pořizoval.
Myslím, že by měl autor auto prodat a koupit si jiné, aby zkusil, co je to teprve za hrůzu v porovnání s některými konkurenčnímu značkami. Navíc například zámek zpátečky není v žádném případě standartní výbava, ale v testu to tak vyzní, jak se špatně ovládá, jak to chce praxi. No hold si jej měl nechat namontovat u lepší firmy. Já zámek zpátečky samo má, ale problémy, které řeši autor ani v nejmenším nemám. Čím to asi bude???

Petr Broža
19. února • 20:10

Zámek se už naštěstí vychodil, takže teď funguje ok. Ale zpočátku to byla hrůza...
 
K negativům: Považuji za důležité na ně upozornit, protože článek nemá sloužit jako chvála vlastněného auta, ale jako výčet negativ a pozitiv, který pomůže případným zájemcům o vůz.

Ludwiq
9. prosince • 7:57

Prosím Vás. Chceme si koupit naše první auto. Vybíráme mezi Swift 1.3GL a Citroen C3 1.1 Furio. Můžete zhodnotit co je lepší (pro manželku).Děkuji předem.

Ludwiq
27. ledna • 14:10

Děkuji všem za vyjádření. K Ježíškovi jsme si koupili Swiftíka a jsme maximálně spokojeni.

ITTI
9. prosince • 11:28

To je těžké: když jsem koupil Swifta,těžko mohu k C3-snad, že C3 má větší kufr.Žena je se Swiftem max.spokojena,co dodat?Jezdí,funguje,cena solidní.

Marcelino
9. prosince • 11:19

Hmm, tak ako spokojny uzivatel Swiftu, ho mozem vrelo doporucit - myslim, ze ak sa rozhodujes medzi tymito dvoma autami, tak C3-ka zvlast so slabuckou 1,1-kou nema proti Swiftu najmensiu sancu
PS. aj moja manzelka jednoznacne suhlasi

samael
9. prosince • 13:35

Ja mám Swifta už 6 mesiacov a som s ním na 90% spokojný. Mám 1,5VVT 3D plná výbava a okrem slabým čo som našiel v článku nemôžem na toto auto povedať nič zlé. 

vzzzum
5. prosince • 15:32

Moc pekne auto,povedeny test.
Jen mi neni zcela jasny ten polomer otaceni.To znamena,ze potrebuji (v tomto pripade) 9,4 metru sirokou silnici,abych se s autem otocil o 180°?

ITTI
5. prosince • 17:40

Pan Broža píše průměr otáčení(asi obrysový?)=9,4 m.Já to nikde nenašel-v příručce od výrobce,je to možné. Poloměr je něco jiného.Nicméně manévrovatelnost je s tím perfektní-srovnával jsem s kolínskými auty a je to lepší.Kolínská neměla posilovač-ta koupit pro ženu bez něj,asi chlapa zabije.

Petr Broža
6. prosince • 20:33

Průměr otáčení je převzat z tech. parametrů na suzuki.de.

dochtor
6. prosince • 11:56

...no ak zvládne chlapa, tak posilovač snáď ani nepotrebuje

ITTI
6. prosince • 13:51

....no, může jej třeba zastřelit, že jo...a k tomu síla moc není potřeba..... ale to jsme fakt dost odbočili a koledujeme si o napomenutí

kruch
5. prosince • 11:30

Kefalin nevie co si ma predstavit pod takym slovom "jikat"... ?

Petr Broža
5. prosince • 19:40

Asi takhe: "íííííííííííííííííííí"

Haya
5. prosince • 8:10

fajn test, jó Bróža umí  a jinak mi to ABS, že je nastavené tak, jak je, plně vyhovuje 

Petr Broža
5. prosince • 9:55

Dlouho jsem to testoval na zasněženém parkovišti a ABS funguje hůř než na mém autě. Je sice relativně tiché, ale představoval bych si rychlejší reakce. Na zimu mám stále 185/60 R15 (nedával jsem plechové 14", neboť to dost kazí vzhled auta), gumy jsou IMHO dobré a přesto to chvilku smykuje, než ABS "zabere".

Haya
5. prosince • 10:20

no právě, ono si myslím není vůbec na škodu, když si to před sebe nahrne kupičku sněhu, offrouďáci mohou vyprávět... 

Haya
5. prosince • 10:22

a ještě chci dodat, že na suchu taky není vůbec na škodu, když si to hvízdne, jistá zběsilá ABS např. na roletách před křižovatkama nejsou schopna zastavit 

ACE.
5. prosince • 11:14

Tak s těma roletama máš naprostou pravdu, jednou sem se s Oktáfkou pěkně vorosil, skočila mi červená, kola si to poskakovala zřejmě po vrcholkách rolety a brzdy prostě nebrzdily. Infarktová situace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
5. prosince • 12:57

Ale jo,to souhlasím. Nicméně: jestliže mi z odbočovcího pruhu najelo auto....já vím, měl jsem jet 90, bylo tam 120-130 a musel to zbrzdit na nějakých 70-80,to fakt už nevím, tak se na totálně suchém asfaltu kola blokla,gumoval jsem čáry(mně to nedalo,bylo to kousek od domu,tak otočil a jel podívat-bylo to tam)...tak se mi to ABS fakt nelíbí.Mělo reagovat. Zkusil jsem na tom samém místě s užšími, nic nejelo, prostě jenom testík,bylo sucho,zimní pneu a lehce "drnklo". Já to neberu tragicky,prostě s tím jezdí většinou žena,ona jezdí normálně,takže na okresce 90,jí to nehrozí,ale stejně..poprvé jsem zapochyboval, jestli tam to ABS vůbec je.Plecháče na zimu: klidně, a´t je to hnusné, nemám ani poklice.Tohle neřeším. Trochu to hůř sedí,ale není to nic tragického.Je-li adheze v háji,ABS reaguje na širších o chvilku později,na úzkých okamžitě. Můžeme se teď přít,jestli je to dobře či špatně,nevím, je to tak jak je. Jiná auta mi to nedělají.Jde o to,že jedno auto se chová jinak,než další dvě.Takže mi to vadí spíš z tohoto pohledu,ale gumovat suchý asfalt by to,podle mne,nemuselo.Hlavně to ztichlo a tlumí lépe rázy.Tak jo, jsou ta kola příšerná a je to jak galuska,ale chvilku ticha uvítám...hlavně že byly disky.To byl problém.

kruch
5. prosince • 12:49

Hmm, a oranzova tam predtim nebyla? Rovnou tam ze zeleny skocila z niceho nic cervena?

ACE.
5. prosince • 20:06

Jistě že ne, bylo to v noci, dvouproudá silnice povolená 70ka moje rychlost krapet vyšší, ale to není podstata problému. Problém je v tom, že brzdy s  ABS jsou v určité situaci téměř nefunkční. (Tím nechci trdit, že v drtivé většině nejsou výhodné, to je prostě fakt.)

Standa
6. prosince • 18:32

"povolená 70ka moje rychlost krapet vyšší, ale to není podstata problému."

Dobrý

ACE.
6. prosince • 21:30

To byla konkretní situace, ale může se to stát na běžné silnici, kde se něco stane přímo před tebou, pojedeš tam těch řekněme povolenejch 80 -85 a nezastavíš.

ITTI
5. prosince • 9:09

Mně u 165 mm širokých pneu také.U 185 mm a druhu pneumatiky(výrobce) ne.

ony
4. prosince • 18:04

Takhle se reguluje intenzita osvetleni i u jinych aut. Napr. Toyota Corolla, myslim, ze je to nejaky japonsky patent...

ITTI
4. prosince • 18:19

Rychle se dá vypínačem navpravo od mlhovek na přístr.desce(vlevo od volantu)-ztlumit.

NiceOne
4. prosince • 11:30

> Zavazadlový prostor je srovnatelný spíše s minivozy
> jako Fiat Panda než s malými vozy jako Škoda Octavia.

Co je to za provokaci?

Skoda ze se Swift neprodaval driv... prestoze jsem s Fabii spokojeny, tak za tohle bych menil hnedka :(

Petr Broža
4. prosince • 13:45

Díky, má tam být Fabia, ne Octavia...

Sed
4. prosince • 13:56

Jeste se ucim, vysvetlite mi prosim nekdo, co je to presne "razeni s meziplynem" ? Diky

Robiro
5. prosince • 8:42

Radenie s medziplynom sa používa hlavne pri podraďovaní o jeden stupeň (dva stupne) nižšie. Keďže nižší stupeň požaduje vyššie otáčky motora, tak sa to robí tak, že potom ako vyradíš vyšší prevodový stupeň (teda auto je na krátky čas v neutrále) a ešte predtým ako zaradíš nižší stupeň, tak šliapneš na plyn, aby si otáčky motora prispôsobil nižšiemu prevodovému stupňu. Výsledkom je plynulejšie preradenie. Ale v bežnej praxi sa to nerobí, je to skôr pretekárka technika.

Sed
5. prosince • 13:44

Diky moc, hned to zkusim

Homer
5. prosince • 11:55

Ja to v beznej praxi na mojej Octavii TDi robim, pretoze mam rad plynulu jazdu.

ITTI
4. prosince • 11:17

Pan Broža ví, že jej mám doma také pro manželku, takže v zásadě shoda.K ABS: spíš bych řekl, že má pomalý nástup na 185 mm širokých pneu, když je adheze dobrá-suchý asfalt.Stalo se mi asi 3 krát v nějakých 120 km/h,mezní brždění, kola se zablokovala a ABS nic.Na zimních 165 mm v pohodě.Asi je nastaveno na většinovou produkci.

Turbo_
4. prosince • 23:00

Z principu, jak ABS funguje, je preci jedno, jake tam mas gumy. Nemuze na jednech gumach spinat hned a na jinych pozdeji nebo vubec. Spis ty 185 piskaly, ale porad se jeste tocily, takze ABS nema potrebu zasahovat. Zvlast kdyz je nastaveno mene citlive. Se 165 to opravdu zablokujes a tak zasahuje.
Doklada to i postreh p. Brozi. Tomu se zda, ze to pozde zasahuje pri spatne adhezi. Tobe zase ze pri dobre. Proste to zasahuje pozde porad.

ITTI
4. prosince • 23:25

Z principu fce ABS jde o  adhezi mezi pneu a vozvkou = jestli se kolo blokuje nebo ne.Takže druh,resp.šířka pneu na to má vliv,je mi líto. U tohoto auta je nastaveno na užší gumy-těch je většina produkce,kromě GLX....Jednak to auto mám a je to odzkoušeno a pak cosi o té konstrukci aut a ABS malinko tuším.

Turbo_
5. prosince • 10:19

Prave proto, ze mam podle jmena pocit, ze o tom "neco tusis", tak me to trochu prekvapilo. Samozrejme, ze sirka ma vliv, ale prave jen mezi vozovkou a gumou. Ale sirka nema vliv na to, jestli PRVNI sepnuti ABS se provede driv nebo pozdeji. Prvni sepnuti se provede proste kdyz senzory vyhodnoti, ze se kolo ma tocit a netoci. Je jim jedno, jaka je adheze a jake jsou gumy. Chapu, ze dalsi spinani je zase nastaveno i podle gumy, aby to nelitalo z extremu do extremu(uplne pustit/uplne zaseknout). To je jedno, nevim jestli z meho vykladu je jasne, co mam na mysli.

ITTI
5. prosince • 14:06

Ano.Není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Turbo_
5. prosince • 18:58

Skoda...

Hajánek
4. prosince • 10:15

Moc hezký auto, ani se nedivím nominaci v Auto roku. Já bych asi koupil 1.3, 1.5 je dost drahá za to málo výkonu navíc. A co Getz? Myslíte, že je lepší než Swift? Ve Světě motorů těsně vyhrál.

Doporučujeme

Články odjinud