Suzuki Splash 1,2i GLX: Splashená štika

(první dojmy) Přinášíme vám naše první zkušenosti s nejdražším provedením vozu Suzuki Splash. Obstojí v boji s konkurencí?
Seznam kapitol
  1. Vítaná posila, Paleta verzí, Hravý i solidní, Překvapivý prostor
  2. Komfort a variabilita, Za volantem, A vystupujeme

Vítaná posila 

Legendární, takřka dvě desetiletí vyráběný Swift předchozí generace, nabízený s motory s objemem od 1,0 do 1,6 litru, patřil mezi nejlevnější a provozně nejekonomičtější automobily na evropském trhu. S jeho aktuální verzí přišel vůz výrazně větší a komfortnější, jenž nabízí nesrovnatelně rozsáhlejší výbavu, prostornější interiér a znamenité jízdní vlastnosti. Jeho nejmenší motor má však objem 1,3 l a cenově se původnímu Swiftu výrazně vzdálil i vyšší cenou. Vítaným rozšířením nabídky automobilky Suzuki směrem dolů se tak nedávno stal malý model Splash, který vlastně nahrazuje jak typ Wagon R+, tak i výběhový Ignis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Paleta verzí 

V nabídce je Suzuki Splash se dvěma zážehovými motory s objemem 1,0/48 kW a 1,2/63 Kw litru a ve stupních výbavy GA, GL/AC a GLX. Pro to základní je vyhrazen litrový tříválec a nabízí za cenu 219 900 Kč například tónovaná okna, posilovač řízení, čelní airbagy či ABS, GL/AC za 274 900 Kč se silnějším motorem přidává klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo rádio s CD a MP3 a nejdražší GLX za 294 900 Kč se vyznačuje litými koly, předními mlhovkami, hlavovými airbagy nebo vyhříváním sedadel. My jsme pro vás krátce vyzkoušeli jeho nejdražší provedení.

Hravý i solidní

Světle modrá metalíza vozu ve spojení s velkými litými koly evidentně sluší a dodávají mu na dojmu hravosti. I přes kompaktní vnější rozměry vůz díky mohutné přídi s převisem vzbuzuje pocit robustnosti. Ostře řezané přídi dominuje dvoudílná maska bez jakýchkoli ozdob, doplněná po stranách o účinné sdružené světlomety s čirou optikou a kruhovou parabolou společnou pro potkávací a dálková světla. Na velké a dosti skloněné čelní sklo plynule navazuje zaoblená střecha, jež se nad hlavovými opěrkami předních sedadel směrem vzad mírně snižuje. Následuje ostře zakončená záď s takřka svislým zadním oknem a prolomením pod jeho spodní hranou. Koncová sdružená světla jsou situována vertikálně, jejich činná plocha je dostatečně vysoko nad vozovkou, a navíc neomezuje vstup do zavazadlového prostoru. Jednoduché boky karosérie jsou narušeny jen mělkým prolisem v rovině klik a vytaženými obrysy blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Překvapivý prostor

Krátká a vysoká pětidvéřová karosérie kompaktních proporcí (délka/šířka/výška 3 715/1 680/1 590 mm) s minimálním zadním převisem příliš uživatelské důvěry při prvním setkání nevzbuzuje. Do vozu se však díky velkým dveřím a výše uloženým sedadlům nastupuje velmi pohodlně a po usednutí za volant budete překvapeni, kolik místa kolem sebe máte, a to především nad hlavou. O příslušnosti ke značce svědčí materiály palubní desky a čalounění, ale také volant či některé spínače včetně páček pod volantem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Volant je příjemně malý, v levé části příčky nese neprosvětlené dálkové ovladače rádia a jeho kůží obtažený věnec potěší svojí tloušťkou. Přímo před řidičem se nachází velmi zdařilý kombinovaný přístroj, jemuž vládne kruhová stupnice rychloměru. Po stranách je osazen sadou kontrolek a ve spodní části je opatřen rozměrným displejem počítadel ujeté vzdálenosti, vnější teploty, hodin, palivoměru a palubního počítače. Ten nabízí kompletní sadu údajů včetně dojezdu na zbytek paliva a aktuální i průměrné spotřeby paliva, nicméně přepínat jednotlivé funkce lze pouze nepraktickým tlačítkem přímo na přístrojovém štítu skrz volant. Otáčkoměr trůní ve zvláštním tubusu přímo v zorném poli řidiče. Jedná se v kombinaci s velkým rychloměrem o řešení atypické, ovšem velmi praktické a stylové. Středový panel je ohraničen širokou lištou z matně stříbrného materiálu a sestupuje až ke krátké řadicí páce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vítaná posila, Paleta verzí, Hravý i solidní, Překvapivý prostor
  2. Komfort a variabilita, Za volantem, A vystupujeme
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků