Suzuki Splash 1,2i GLX: Splashená štika

(první dojmy) Přinášíme vám naše první zkušenosti s nejdražším provedením vozu Suzuki Splash. Obstojí v boji s konkurencí?
Seznam kapitol
  1. Vítaná posila, Paleta verzí, Hravý i solidní, Překvapivý prostor
  2. Komfort a variabilita, Za volantem, A vystupujeme

Vítaná posila 

Legendární, takřka dvě desetiletí vyráběný Swift předchozí generace, nabízený s motory s objemem od 1,0 do 1,6 litru, patřil mezi nejlevnější a provozně nejekonomičtější automobily na evropském trhu. S jeho aktuální verzí přišel vůz výrazně větší a komfortnější, jenž nabízí nesrovnatelně rozsáhlejší výbavu, prostornější interiér a znamenité jízdní vlastnosti. Jeho nejmenší motor má však objem 1,3 l a cenově se původnímu Swiftu výrazně vzdálil i vyšší cenou. Vítaným rozšířením nabídky automobilky Suzuki směrem dolů se tak nedávno stal malý model Splash, který vlastně nahrazuje jak typ Wagon R+, tak i výběhový Ignis.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Paleta verzí 

V nabídce je Suzuki Splash se dvěma zážehovými motory s objemem 1,0/48 kW a 1,2/63 Kw litru a ve stupních výbavy GA, GL/AC a GLX. Pro to základní je vyhrazen litrový tříválec a nabízí za cenu 219 900 Kč například tónovaná okna, posilovač řízení, čelní airbagy či ABS, GL/AC za 274 900 Kč se silnějším motorem přidává klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, otáčkoměr, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo rádio s CD a MP3 a nejdražší GLX za 294 900 Kč se vyznačuje litými koly, předními mlhovkami, hlavovými airbagy nebo vyhříváním sedadel. My jsme pro vás krátce vyzkoušeli jeho nejdražší provedení.

Hravý i solidní

Světle modrá metalíza vozu ve spojení s velkými litými koly evidentně sluší a dodávají mu na dojmu hravosti. I přes kompaktní vnější rozměry vůz díky mohutné přídi s převisem vzbuzuje pocit robustnosti. Ostře řezané přídi dominuje dvoudílná maska bez jakýchkoli ozdob, doplněná po stranách o účinné sdružené světlomety s čirou optikou a kruhovou parabolou společnou pro potkávací a dálková světla. Na velké a dosti skloněné čelní sklo plynule navazuje zaoblená střecha, jež se nad hlavovými opěrkami předních sedadel směrem vzad mírně snižuje. Následuje ostře zakončená záď s takřka svislým zadním oknem a prolomením pod jeho spodní hranou. Koncová sdružená světla jsou situována vertikálně, jejich činná plocha je dostatečně vysoko nad vozovkou, a navíc neomezuje vstup do zavazadlového prostoru. Jednoduché boky karosérie jsou narušeny jen mělkým prolisem v rovině klik a vytaženými obrysy blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Překvapivý prostor

Krátká a vysoká pětidvéřová karosérie kompaktních proporcí (délka/šířka/výška 3 715/1 680/1 590 mm) s minimálním zadním převisem příliš uživatelské důvěry při prvním setkání nevzbuzuje. Do vozu se však díky velkým dveřím a výše uloženým sedadlům nastupuje velmi pohodlně a po usednutí za volant budete překvapeni, kolik místa kolem sebe máte, a to především nad hlavou. O příslušnosti ke značce svědčí materiály palubní desky a čalounění, ale také volant či některé spínače včetně páček pod volantem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Volant je příjemně malý, v levé části příčky nese neprosvětlené dálkové ovladače rádia a jeho kůží obtažený věnec potěší svojí tloušťkou. Přímo před řidičem se nachází velmi zdařilý kombinovaný přístroj, jemuž vládne kruhová stupnice rychloměru. Po stranách je osazen sadou kontrolek a ve spodní části je opatřen rozměrným displejem počítadel ujeté vzdálenosti, vnější teploty, hodin, palivoměru a palubního počítače. Ten nabízí kompletní sadu údajů včetně dojezdu na zbytek paliva a aktuální i průměrné spotřeby paliva, nicméně přepínat jednotlivé funkce lze pouze nepraktickým tlačítkem přímo na přístrojovém štítu skrz volant. Otáčkoměr trůní ve zvláštním tubusu přímo v zorném poli řidiče. Jedná se v kombinaci s velkým rychloměrem o řešení atypické, ovšem velmi praktické a stylové. Středový panel je ohraničen širokou lištou z matně stříbrného materiálu a sestupuje až ke krátké řadicí páce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vítaná posila, Paleta verzí, Hravý i solidní, Překvapivý prostor
  2. Komfort a variabilita, Za volantem, A vystupujeme
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků