Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Nedávno jsme psali o jisté britské firmě, která úspěšně přestavěla malý teréňák Suzuki Jimny na šestikolovou verzi. Netrvalo dlouho a ukázalo se, že podobný projekt vznikl také u nás, avšak zcela „na koleně“ za pomocí těch zlatých českých ručiček.

Zatímco přestavbu zmíněného Jimny na šestikolku s pohonem 6x4 provedli odborníci z firmy Torque Performance z britského hrabství West Yorkshire, další unikátní šestikolka se znakem Suzuki vznikla také u nás v České republice, a to klasicky v garážových podmínkách rukama otce a syna, zarytými fanoušky terénních vozů této japonské značky z Voděrad na Rychnovsku.

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

V tomto případě ovšem neposloužilo jako základ Jimny třetí generace, ale jeho předchůdce, známý pod jménem Samurai. Přesněji typ SJ410 s třináctistovkou pod kapotou. Nápad vytvořit z něj šestikolku přišel již v roce 2005, kdy vznikly první grafické návrhy s doplněným párem kol vzadu.

Přestože se vytvoření funkčního pohonu všech šesti kol, prodloužení šasi a upravení podvozku zdálo jako pořádná výzva, nakonec vše dopadlo opravdu skvěle. Konstrukce byla od začátku inspirována legendární Pragou V3S. „Myslím, že dokonalejší dvounápravové auto není,“ zmiňuje majitel na svém webu pro příznivce tereňáků Samurai.

Suzuki Jimny dostane patnáctistovku bez turba. Dorazí do Evropy?

Suzuki Jimny dostane patnáctistovku bez turba. Dorazí do Evropy?

Při stavbě ovšem vyhrál přístup „co dům dá, co seženu od jiných a co neseženu, to si vyrobím“. Tak například k hlavní rozvodovce ze Samuraie s upraveným převodem byla vytvořena zcela nová skříň, která používá ozubená kola převodovky z traktoru Zetor.

Přední náprava byla ještě zvýšena, posunuta o pár centimetrů dopředu, doplněna pružinami ze Škody Favorit a nyní zajišťuje vozu ještě lepší nájezdový úhel. Vzadu byla samozřejmě doplněna další náprava ze Samuraie, žebřinový rám prodloužen na odpovídající délku a odpružení nyní zajišťuje dvojice listových per z Trabantu pro každý pár kol na straně. Prostřední (dříve zadní) náprava je nyní o 30 cm dále, než byla původně uložena.

Přestavba trvala několik měsíců

Majitel dodává, že mu vývoj těchto náprav a kardanů trval téměř tři měsíce. Pracovalo se ovšem také na karoserii, která posloužila z vraku jiného Samuraie a byla trochu překvapivě zkrácena. V plánu totiž bylo udělat z nové šestikolky klasický valník. Práce na karoserii zabrala další dva měsíce. Jako u správného náklaďáku si pak výfuky našly místo vertikálně za kabinou.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Měsíce plánování, vyměřování a práce však pouze shrnujeme, pravdou ovšem je, že samotná úprava nebyla zrovna jednoduchá. Malým zádrhelem byly i nespolupracující nápravy při testovací jízdě. Výměna soukolí s jiným převodem v zadním diferenciálu ale trable vyřešila.

Samurai 6x6 pochopitelně není schválený k provozu na silnici, tudíž je využíván hlavně k účasti na různých traktoriádách, tankodromech a obecně akcích pro nadšence do off-road jízdy. Kromě dřívější „únavy“ přední nápravy v terénu má nicméně unikátní šestikolka fungovat na výbornou. A kdo ví, možná jde nakonec o jediný takto upravený Samurai v Česku.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků