Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Nedávno jsme psali o jisté britské firmě, která úspěšně přestavěla malý teréňák Suzuki Jimny na šestikolovou verzi. Netrvalo dlouho a ukázalo se, že podobný projekt vznikl také u nás, avšak zcela „na koleně“ za pomocí těch zlatých českých ručiček.

Zatímco přestavbu zmíněného Jimny na šestikolku s pohonem 6x4 provedli odborníci z firmy Torque Performance z britského hrabství West Yorkshire, další unikátní šestikolka se znakem Suzuki vznikla také u nás v České republice, a to klasicky v garážových podmínkách rukama otce a syna, zarytými fanoušky terénních vozů této japonské značky z Voděrad na Rychnovsku.

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

V tomto případě ovšem neposloužilo jako základ Jimny třetí generace, ale jeho předchůdce, známý pod jménem Samurai. Přesněji typ SJ410 s třináctistovkou pod kapotou. Nápad vytvořit z něj šestikolku přišel již v roce 2005, kdy vznikly první grafické návrhy s doplněným párem kol vzadu.

Přestože se vytvoření funkčního pohonu všech šesti kol, prodloužení šasi a upravení podvozku zdálo jako pořádná výzva, nakonec vše dopadlo opravdu skvěle. Konstrukce byla od začátku inspirována legendární Pragou V3S. „Myslím, že dokonalejší dvounápravové auto není,“ zmiňuje majitel na svém webu pro příznivce tereňáků Samurai.

Suzuki Jimny dostane patnáctistovku bez turba. Dorazí do Evropy?

Suzuki Jimny dostane patnáctistovku bez turba. Dorazí do Evropy?

Při stavbě ovšem vyhrál přístup „co dům dá, co seženu od jiných a co neseženu, to si vyrobím“. Tak například k hlavní rozvodovce ze Samuraie s upraveným převodem byla vytvořena zcela nová skříň, která používá ozubená kola převodovky z traktoru Zetor.

Přední náprava byla ještě zvýšena, posunuta o pár centimetrů dopředu, doplněna pružinami ze Škody Favorit a nyní zajišťuje vozu ještě lepší nájezdový úhel. Vzadu byla samozřejmě doplněna další náprava ze Samuraie, žebřinový rám prodloužen na odpovídající délku a odpružení nyní zajišťuje dvojice listových per z Trabantu pro každý pár kol na straně. Prostřední (dříve zadní) náprava je nyní o 30 cm dále, než byla původně uložena.

Přestavba trvala několik měsíců

Majitel dodává, že mu vývoj těchto náprav a kardanů trval téměř tři měsíce. Pracovalo se ovšem také na karoserii, která posloužila z vraku jiného Samuraie a byla trochu překvapivě zkrácena. V plánu totiž bylo udělat z nové šestikolky klasický valník. Práce na karoserii zabrala další dva měsíce. Jako u správného náklaďáku si pak výfuky našly místo vertikálně za kabinou.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Měsíce plánování, vyměřování a práce však pouze shrnujeme, pravdou ovšem je, že samotná úprava nebyla zrovna jednoduchá. Malým zádrhelem byly i nespolupracující nápravy při testovací jízdě. Výměna soukolí s jiným převodem v zadním diferenciálu ale trable vyřešila.

Samurai 6x6 pochopitelně není schválený k provozu na silnici, tudíž je využíván hlavně k účasti na různých traktoriádách, tankodromech a obecně akcích pro nadšence do off-road jízdy. Kromě dřívější „únavy“ přední nápravy v terénu má nicméně unikátní šestikolka fungovat na výbornou. A kdo ví, možná jde nakonec o jediný takto upravený Samurai v Česku.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků