Suzuki pro Tokio: tři vozy na palivové články

Značka Suzuki na domácím veletrhu představí řadu studií zaměřených na aplikaci moderních pohonných systémů.

Autosalon v japonské metropoli se odehraje na výstavišti Makuhari Messe International Convention Complex a žádný z domácích producentů si jej nenechá ujít. Proběhne ve dnech 21. října až 4. listopadu a pořadatelem bude i tentokrát Asociace japonských výrobců automobilů.

Suzuki zde například vystaví hned trojici studií osazených palivovými články. Jako první zmíníme koncept SX4-FCV, jenž vychází z populárního pětidvéřového kompaktu dobře známého i z našich silnic (testovali jsme jej třeba na tomto místě). Sadu článků s celkovým výkonem 80 kW dodal dlouholetý partner značky Suzuki, koncern General Motors, a pracuje v kombinaci s vodíkem skladovaným v zásobníku s tlakem 70 MPa. Běžné akumulátory údajně nahrazuje lehký kondenzátor, jenž zajišťuje plynulý přenos elektronů do elektromotoru s výkonem 68 kW i regenerativní brzdění. Suzuki SX4-FCV údajně právě prochází silničními zkouškami s požehnáním a podporou úřadů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki SX4-FCV

Dalším z nových aut bude studie Alto Concept, jež se zaměří na hospodárnost a jednoduchost ovládání. Bude se tak vyznačovat lehkou konstrukcí a přehledným interiérem s dominantním tachometrem ve stylu Splashe (testovali jsme na tomto místě) a ovladači určenými pro uživatele všech věkových skupin. Swift Hybrid umožňuje napájení baterií z běžné domácí sítě, při poklesu napětí naskočí spalovací motor. Vůz tohoto typu ujede na čistě elektrický pohon zhruba 20 km, což řadě lidí bohatě postačí pro cestu do práce i z ní, těm ostatním zůstává „benzínová záloha“.

Název MIO patří kolečkovému křeslu, které nepohání konvenční olověné akumulátory, ale metanolové palivové články. Ty mají podobu kompaktních kazet, jež umožňují pohodlnou výměnu i během cesty, což uživateli poskytne větší svobodu v cestování. Zkoušky těchto vozíků probíhají s podporou prefektury Shizuoka. Sériovou produkci Suzuki pak obsáhnou vozy řad Wagon R, Lapin, Palette SW, Splash, Swift, SX4, Jimny a Escudo, jež je nám známější spíše jako Grand Vitara.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MIO / Skútr Burgman

Je však třeba připomenout, že Suzuki není jen výrobcem automobilů. V Tokiu proto vystaví ucelenou řadu motorových vozidel od aut přes motocykly, skútry a motorizované bicykly až po kolečková křesla, to vše pod souhrnným heslem „malá vozidla pro velkou budoucnost“. Milovníky jedné stopy potěší například skútr Burgman. Vyznačuje se opět palivovými články a nádrží na vodík, skladovaný pod tlakem 70 MPa, což je mezi dvoukolovými stroji jedinečná hodnota. Burgman má být cestou ke spolehlivému jednostopému stroji s palivovými články. Ale Suzuki v Tokiu představí i „nahatý“ typ Gladius osazený zcela novým dvouválcem s objemem 400 ccm, Boulevard se stejnou jednotkou a řadu dalších, to však jistě náleží jiným.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky