Suzuki představilo celou flotilu upravených Swiftů. Vévodí jim koncept Extreme

Většina doplňků továrně vyladěných Suzuki Swift se dostane na trh, potíž je akorát v tom, že ne na náš a s velkou pravděpodobností ani na ten evropský. Takto si chtěla japonská značka šplhnout u svých asijských příznivců a zákazníků.

Před pár dny proběhl v Bangkoku mezinárodní autosalon Thailand Motor Expo 2019. Normálně bychom se o něj nezajímali, tamní trh je přeci trochu z ruky a má své specifické modely, které na našich silnicích nezahlédnete, a navíc nejsou ani natolik zajímavé, abychom je cíleně vyhledávali a psali o nich. Pak nás ale zaujala známá tvář v poněkud divokém převleku.

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Malému hatchbacku logo v přední masce sice chybí, předpokládáme ale, že jste i bez nápovědy poznali aktuální Suzuki Swift vyráběné od roku 2017. Světle modré autíčko možná vypadá jako napadené tuningovou firmou a popravdě, taky jsme si to nejdříve mysleli. Ve skutečnosti však tady máme továrně upravenou verzi Sport.

Pokud jde o techniku vozu, oficiální zdroje jsou velmi skoupé a žádné podrobnosti neuvádí. Předpokládáme proto, že mezi předními koly nadále pracuje sériový přeplňovaný čtyřválec K14C o objemu 1,4 litru a maximálním výkonu 140 koní. Svým vnějším vhledem nicméně nenechává takříkajíc kámen na kameni.

Suzuki ještě vylepšilo Swift Sport. Jmenuje se Katana a okamžitě ho chceme!

Suzuki ještě vylepšilo Swift Sport. Jmenuje se Katana a okamžitě ho chceme!

Zajímavé je, že i když zde máme provedení Sport, vůz dostal přední nárazník ze standardní varianty a jeho tvůrci akorát vyměnili mřížky v masce chladiče i samotném nárazníku. Původní lemy blatníků dostaly černé (pravděpodobně) plastové nástavce ne nepodobné těm na crossoverech, ale nechybí ani další běžněji používané detaily.

Jde o mračítka hlavních světlometů, větrací otvory v přední kapotě, mohutná, v tomto případě až devatenáctipalcová kola, spoilery na pátých dveřích, falešný difuzor nebo přepracované koncovky výfukového systému. Co netušíme, je to, jestli se nějak změnil interiér. U Suzuki za zamaskovali černými fóliemi na oknech.

První jízda s novým Suzuki Jimny 1.5 VVT: Tak kde to můžeme podepsat?

První jízda s novým Suzuki Jimny 1.5 VVT: Tak kde to můžeme podepsat?

Studií Swift Sport Extreme každopádně thajská prohlídka stánku Suzuki nekončí. Automobilka prodala na tamním trhu za prvních deset měsíců letošního roku skoro 21 tisíc aut (v ČR necelých 3900) a z toho více než polovinu tvoří právě Swift. Kromě toho má být verze Sport nejoblíbenějším thajským sportovním vozem, a tak není divu, že si Suzuki chtělo u svých příznivců ohřát Pad Thai. Také proto v rámci své expozice Japonci vystavili spoustu upravených hatchbacků, z nichž některé se již začaly už i prodávat – třeba GL Sports Edition.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků