Suzuki pokračuje v elektrifikaci. Nový hybrid přináší vlastně jen samá pozitiva

Hybridní pohon vídáme v modelech Suzuki už od roku 2016. Nový systém na bázi motoru 1.4 BoosterJet představuje další level a objeví se i v útrobách lehounkého Swiftu Sport.

Automobilky přistupují ke splnění emisních limitů různě. Některé stále vyrábějí výkonné sportovní modely a flotilový mix se budou snažit vyvážit elektromobily, jiné se vydávají cestou „menšího zla“ a částečně elektrifikují celou modelovou paletu. Příkladem první verze je třeba koncern Volkswagen, druhou možnost představuje třeba japonské Suzuki. To už mild-hybridní pohon prodává od roku 2016 a nyní se posouvá na další metu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Důkazem budiž benzinový motor 1.4 BoosterJet doplněný o 48voltovou elektrickou síť. Poprvé bychom jej měli vyzkoušet v březnu příštího roku a objeví se v modelech Vitara, S-Cross a Swift Sport. Čtete správně, i nejzábavnější sportovní model od Suzuki bude hybrid, omezení mu to však prakticky nepřinese. Suzuki slibuje snížení emisí CO2 až o 20 %, větší točivý moment a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP.

Někdo si dal pořádnou práci s tím, aby tohle Suzuki vypadalo jako Mercedes třídy G

Někdo si dal pořádnou práci s tím, aby tohle Suzuki vypadalo jako Mercedes třídy G

Jediným ústupkem by mělo být zvýšení hmotnosti vozů asi o 15 kilogramů. To skutečně není moc, a dokonce ani u lehounkého Swiftu Sport o pohotovostní hmotnosti 970 kilogramů to neznamená přehoupnutí přes jednu tunu. Stejně jako u 12V hybridu ISG, na který nedávno kompletně přešly modely Swift a Ignis, bude lehký lithium-iontový akumulátor umístěný pod předním sedadlem a přibude převodník 48V - 12V.

Vozy vybavené novým hybridem nebudou moci jezdit na elektřinu, řemenem poháněný startér-generátor však pomůže benzinovému motoru při rozjezdech a akceleraci. Suzuki uvádí, že tak agregát bude moci nabídnout točivý moment 235 N.m ve 2000 otáčkách za minutu, což v porovnání se stávajícím motorem 1.4 BoosterJet ve Swiftu Sport znamená zvýšení o 5 N.m o 500 otáček níže (má 230 N.m mezi 2500 až 3500 ot/min).

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Sluší se dodat, že nový mild-hybrid najdeme ve zmíněných modelech v kombinaci s manuální převodovkou.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků