Suzuki pokračuje v elektrifikaci. Nový hybrid přináší vlastně jen samá pozitiva

Hybridní pohon vídáme v modelech Suzuki už od roku 2016. Nový systém na bázi motoru 1.4 BoosterJet představuje další level a objeví se i v útrobách lehounkého Swiftu Sport.

Automobilky přistupují ke splnění emisních limitů různě. Některé stále vyrábějí výkonné sportovní modely a flotilový mix se budou snažit vyvážit elektromobily, jiné se vydávají cestou „menšího zla“ a částečně elektrifikují celou modelovou paletu. Příkladem první verze je třeba koncern Volkswagen, druhou možnost představuje třeba japonské Suzuki. To už mild-hybridní pohon prodává od roku 2016 a nyní se posouvá na další metu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Důkazem budiž benzinový motor 1.4 BoosterJet doplněný o 48voltovou elektrickou síť. Poprvé bychom jej měli vyzkoušet v březnu příštího roku a objeví se v modelech Vitara, S-Cross a Swift Sport. Čtete správně, i nejzábavnější sportovní model od Suzuki bude hybrid, omezení mu to však prakticky nepřinese. Suzuki slibuje snížení emisí CO2 až o 20 %, větší točivý moment a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP.

Někdo si dal pořádnou práci s tím, aby tohle Suzuki vypadalo jako Mercedes třídy G

Někdo si dal pořádnou práci s tím, aby tohle Suzuki vypadalo jako Mercedes třídy G

Jediným ústupkem by mělo být zvýšení hmotnosti vozů asi o 15 kilogramů. To skutečně není moc, a dokonce ani u lehounkého Swiftu Sport o pohotovostní hmotnosti 970 kilogramů to neznamená přehoupnutí přes jednu tunu. Stejně jako u 12V hybridu ISG, na který nedávno kompletně přešly modely Swift a Ignis, bude lehký lithium-iontový akumulátor umístěný pod předním sedadlem a přibude převodník 48V - 12V.

Vozy vybavené novým hybridem nebudou moci jezdit na elektřinu, řemenem poháněný startér-generátor však pomůže benzinovému motoru při rozjezdech a akceleraci. Suzuki uvádí, že tak agregát bude moci nabídnout točivý moment 235 N.m ve 2000 otáčkách za minutu, což v porovnání se stávajícím motorem 1.4 BoosterJet ve Swiftu Sport znamená zvýšení o 5 N.m o 500 otáček níže (má 230 N.m mezi 2500 až 3500 ot/min).

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Sluší se dodat, že nový mild-hybrid najdeme ve zmíněných modelech v kombinaci s manuální převodovkou.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků