Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Po měsících dohadů a přetahování končí příprava fúze koncernů VW Group a Suzuki u soudu. Ale život jde dál a Suzuki hledí vpřed.
Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Když byla v hrubých rysech koncem roku 2009 domluvena fúze koncernů Suzuki a VW Group, znamenalo to velký poprask. Hovořilo se tehdy o tom, že by se díky tomu stal VW Group na místo Toyoty největším producentem automobilů světa. Pak ale přišly „potíže Toyoty s plynovými pedály“ a drtivá tsunami, jež Volkswagenu k dosažení pozice světové jedničky dopomohly i bez Suzuki.

Ještě koncem roku 2009 vypadaly přípravy fúze koncernů Suzuki Motors a VW Group dosti slibně a reálně, Volkswagen na partnera hodlal zapůsobit hlavně velkosériovou technologií produkce vznětových motorů, zatímco Suzuki nabízelo zkušenosti s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem. Volkswagen měl koupit 19,9 % podíl v Suzuki, přičemž Suzuki se zavázalo alespoň polovinu utržené částky použít k nákupu vlastního podílu ve VW Group.

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Jednání ale nakonec zkrachovala a značka Suzuki jejich výsledky postoupila mezinárodnímu soudu. Věci tak zatím zůstávají nedořešenými, nicméně společnost Suzuki nyní oznámila, že uzavřela (další) strategickou dohodu s italským koncernem Fiat, ovládajícím také americký Chrysler. Ta spočívá především v rozšíření dodávek kompaktních vznětových motorů pro indickou pobočku Maruti Suzuki.

Jde o známé, osvědčené přeplňované čtyřválce MultiJet se vstřikováním common-rail, objemem 1,3 l a výkonem 75 koní (55 kW), které se v minulosti na našich silnicích pod označením DDiS objevovaly také ve vozech Suzuki Jimny, Ignis nebo Wagon R+ a dnes jsou k dostání třeba ve stávající generaci modelu Suzuki Swift. Připomeňme, že současná řada Suzuki SX4 je dodávána s dvoulitrovými motory Fiat JTD, zatímco SUV Grand Vitara „dožívá“ s problematickými jednotkami 1,9 DDiS od Renaultu.

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Značky Suzuki a Fiat se na pozadí tahanic s VW Group dohodly na dalším prohloubení spolupráce. V rámci něj se Fiat počátkem letošního ledna zavázal dodávat indické továrně Suzuki – Maruti v Pune na 100 000 motorů 1,3 MultiJet ročně nad plán dosavadních dohod. Je ale třeba zdůraznit, že čerstvě podepsaný kontrakt se zprvu projeví pouze na indických trzích.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků