Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Po měsících dohadů a přetahování končí příprava fúze koncernů VW Group a Suzuki u soudu. Ale život jde dál a Suzuki hledí vpřed.
Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Když byla v hrubých rysech koncem roku 2009 domluvena fúze koncernů Suzuki a VW Group, znamenalo to velký poprask. Hovořilo se tehdy o tom, že by se díky tomu stal VW Group na místo Toyoty největším producentem automobilů světa. Pak ale přišly „potíže Toyoty s plynovými pedály“ a drtivá tsunami, jež Volkswagenu k dosažení pozice světové jedničky dopomohly i bez Suzuki.

Ještě koncem roku 2009 vypadaly přípravy fúze koncernů Suzuki Motors a VW Group dosti slibně a reálně, Volkswagen na partnera hodlal zapůsobit hlavně velkosériovou technologií produkce vznětových motorů, zatímco Suzuki nabízelo zkušenosti s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem. Volkswagen měl koupit 19,9 % podíl v Suzuki, přičemž Suzuki se zavázalo alespoň polovinu utržené částky použít k nákupu vlastního podílu ve VW Group.

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Test Suzuki SX4 1,9 JTD 4x4: až za polární kruh

Jednání ale nakonec zkrachovala a značka Suzuki jejich výsledky postoupila mezinárodnímu soudu. Věci tak zatím zůstávají nedořešenými, nicméně společnost Suzuki nyní oznámila, že uzavřela (další) strategickou dohodu s italským koncernem Fiat, ovládajícím také americký Chrysler. Ta spočívá především v rozšíření dodávek kompaktních vznětových motorů pro indickou pobočku Maruti Suzuki.

Jde o známé, osvědčené přeplňované čtyřválce MultiJet se vstřikováním common-rail, objemem 1,3 l a výkonem 75 koní (55 kW), které se v minulosti na našich silnicích pod označením DDiS objevovaly také ve vozech Suzuki Jimny, Ignis nebo Wagon R+ a dnes jsou k dostání třeba ve stávající generaci modelu Suzuki Swift. Připomeňme, že současná řada Suzuki SX4 je dodávána s dvoulitrovými motory Fiat JTD, zatímco SUV Grand Vitara „dožívá“ s problematickými jednotkami 1,9 DDiS od Renaultu.

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Test Suzuki SX4 1,6i GLX: stále ve formě

Značky Suzuki a Fiat se na pozadí tahanic s VW Group dohodly na dalším prohloubení spolupráce. V rámci něj se Fiat počátkem letošního ledna zavázal dodávat indické továrně Suzuki – Maruti v Pune na 100 000 motorů 1,3 MultiJet ročně nad plán dosavadních dohod. Je ale třeba zdůraznit, že čerstvě podepsaný kontrakt se zprvu projeví pouze na indických trzích.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků