Suzuki Kizashi Turbo: nové pokušení

Vlajková loď značky Suzuki se již prodává v USA a Japonsku, u nás se na ni teprve těšíme. Nyní máme o důvod více - turbo verzi s 290 koňmi.

Prodeje sedanu Kizashi v Evropě začínají velmi pomalu, zatím prakticky pouze ve Švýcarsku, v Německu se má vůz objevit až na sklonku léta. Novinka od Suzuki, jež rozšiřuje zatím jen dosti omezenou modelovou škálu, a to poněkud nezvykle směrem vhůru, se přesto setkala i u českých fanoušků značky Suzuki s příznivou odezvou. Otázka je, nakolik se promítne do statistik prodejů, až přijde čas.

Choutky potenciálních zájemců a příznivců zatím povzbuzují marketingové tahy automobilky. Vloni na podzim se na veletrhu SEMA (Specialty Equipment Market Association )v Las Vegas představila studie řádně vyšperkovaného provedení, na něž nyní navázala studie přeplňované verze Kizashi Turbo Concept představená poslední dubnový den v rámci programu Speed Channel's Test Drive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová studie vzešla v dílnách specializované ladičské společnosti Road Race Motorsports, jež vychází z předprodukčního provedení Kizashi GTS. U Road Race Motorsports si pohráli se standardním zážehovým čtyřválcem s objemem 2,4 l, který je v sérii naladěn na 185 koní (138 kW) a v poněkud krotší verzi jej známe i ze současné Grand Vitary. Na tuto jednotku instalovali Road Race Motorsports speciální vstřikovače, vysokoprůtokové sání Velocity, ale především přeplňovací turbodmychadlo 16G s velkým mezichladičem stlačovaného vzduchu a obtokovým ventilem. Tyto modifikace přinesly zvýšení výkonu na plných 290 koní (216 kW). Původně bylo v plánu instalovat do Kizashi šestiválec GM s objemem 3,6 l, nakonec od toho ale Suzuki ustoupila, neboť další jednání mezi ní a General Motors byla odložena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jídzních vlastností u Road Race Motorsports použili devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami Dunlop a zadní spoiler Delta Tech Engineering. Přímo v dílnách Road Race Motorsports navíc vyvinuli speciální sportovní pružiny.

Zda se takového vozu dočkáme v oficiální nabídce Suzuki, nebo se alespoň u RRM odholají nabídnout tuto úpravu široké veřejnosti, zatím není jasné. Trochu více koní by ale Kizashi určitě neuškodilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi Turbo
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků