Suzuki Kizashi Turbo: nové pokušení

Vlajková loď značky Suzuki se již prodává v USA a Japonsku, u nás se na ni teprve těšíme. Nyní máme o důvod více - turbo verzi s 290 koňmi.

Prodeje sedanu Kizashi v Evropě začínají velmi pomalu, zatím prakticky pouze ve Švýcarsku, v Německu se má vůz objevit až na sklonku léta. Novinka od Suzuki, jež rozšiřuje zatím jen dosti omezenou modelovou škálu, a to poněkud nezvykle směrem vhůru, se přesto setkala i u českých fanoušků značky Suzuki s příznivou odezvou. Otázka je, nakolik se promítne do statistik prodejů, až přijde čas.

Choutky potenciálních zájemců a příznivců zatím povzbuzují marketingové tahy automobilky. Vloni na podzim se na veletrhu SEMA (Specialty Equipment Market Association )v Las Vegas představila studie řádně vyšperkovaného provedení, na něž nyní navázala studie přeplňované verze Kizashi Turbo Concept představená poslední dubnový den v rámci programu Speed Channel's Test Drive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová studie vzešla v dílnách specializované ladičské společnosti Road Race Motorsports, jež vychází z předprodukčního provedení Kizashi GTS. U Road Race Motorsports si pohráli se standardním zážehovým čtyřválcem s objemem 2,4 l, který je v sérii naladěn na 185 koní (138 kW) a v poněkud krotší verzi jej známe i ze současné Grand Vitary. Na tuto jednotku instalovali Road Race Motorsports speciální vstřikovače, vysokoprůtokové sání Velocity, ale především přeplňovací turbodmychadlo 16G s velkým mezichladičem stlačovaného vzduchu a obtokovým ventilem. Tyto modifikace přinesly zvýšení výkonu na plných 290 koní (216 kW). Původně bylo v plánu instalovat do Kizashi šestiválec GM s objemem 3,6 l, nakonec od toho ale Suzuki ustoupila, neboť další jednání mezi ní a General Motors byla odložena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení jídzních vlastností u Road Race Motorsports použili devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami Dunlop a zadní spoiler Delta Tech Engineering. Přímo v dílnách Road Race Motorsports navíc vyvinuli speciální sportovní pružiny.

Zda se takového vozu dočkáme v oficiální nabídce Suzuki, nebo se alespoň u RRM odholají nabídnout tuto úpravu široké veřejnosti, zatím není jasné. Trochu více koní by ale Kizashi určitě neuškodilo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi Turbo
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků