Suzuki Kizashi nakonec bude, ještě letos

Automobilka Suzuki nás konceptem Kizashi oblažuje již několik let. Projekt měl už na kahánku, ale nakonec se dočká realizace.

V lednu se objevily zprávy, že projekt sedanu s prozatímním označením Kizashi musí být vzhledem k hospodářské situaci pozastaven. Podobný osud navíc měl čekat výstavbu nových továren v Thajsku a v Rusku. Nyní Suzuki tyto informace dementovalo a veřejnost ujistilo o tom, že vše běží podle plánu. Zcela bez problémů se však nástup Kizashi neobejde, protože se letos v New Yorku nakonec jeho sériové provedení nepředstavilo. Vůz je však v podstatě hotov, na což lze usuzovat i podle řady špionážních fotografií často jen velmi chabě maskovaných prototypů z jízdních zkoušek v USA a Německu, o nichž jsme vás informovali třeba na tomto místě. Podle posledních informací se tak velký sedan Suzuki oficiálně představí až na letošním autosalonu v Los Angeles a v prodejnách by se měl objevit okamžitě, tedy ještě v listopadu. Méně známo však je, že větší sedany Suzuki se již delší dobu ve světě prodávají. Kromě jiných zmíníme třeba i u nás známé Daewoo Evanda, které se na vybraných trzích prodávalo právě pod značkou Suzuki.

Ale spět ke Kizashi. Jeho sériová výroba by se měla rozběhnout zatím výhradně ve zcela nové továrně Suzuki v Japonsku. Suzuki zatím Kizashi popisuje jako sportovní sedan, s nímž chce zaútočit třeba na Hondu Accord. O segmentovém zařazení vozu zatím není jasno, celková délka bude činit 4 650 mm, ale čistá střední třída to zřejmě nebude. Pod kapotou se však objeví i řádně „chlapácké“ motory s objemem 2,3 (čtyřválec) a 3,6 l (šestiválec z Grand Vitary), uvidíme, kterých se ale dočkáme u nás. Evropané však jistě častěji sáhnou po dvoulitrovém turbodieselu, o jeho původu zatím nemáme informace, ale nic nenasvědčuje tomu, že by Suzuki vyvíjelo vlastní vznětovou pohonnou jednotku. Většina verzí bude mít poháněna kola přední nápravy, ale v duchu aktuálního směřování značky Suzuki budou k dispozici i varianty s pohonem všech kol. Mezi převodovkami se přitom objeví též šestistupňová automatická skříň s možností manuálního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Poslední studie Suzuki Kizashi 3
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nákresy z patentového řízení pro sériové provedení 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků