Suzuki Kizashi nakonec bude, ještě letos

Automobilka Suzuki nás konceptem Kizashi oblažuje již několik let. Projekt měl už na kahánku, ale nakonec se dočká realizace.

V lednu se objevily zprávy, že projekt sedanu s prozatímním označením Kizashi musí být vzhledem k hospodářské situaci pozastaven. Podobný osud navíc měl čekat výstavbu nových továren v Thajsku a v Rusku. Nyní Suzuki tyto informace dementovalo a veřejnost ujistilo o tom, že vše běží podle plánu. Zcela bez problémů se však nástup Kizashi neobejde, protože se letos v New Yorku nakonec jeho sériové provedení nepředstavilo. Vůz je však v podstatě hotov, na což lze usuzovat i podle řady špionážních fotografií často jen velmi chabě maskovaných prototypů z jízdních zkoušek v USA a Německu, o nichž jsme vás informovali třeba na tomto místě. Podle posledních informací se tak velký sedan Suzuki oficiálně představí až na letošním autosalonu v Los Angeles a v prodejnách by se měl objevit okamžitě, tedy ještě v listopadu. Méně známo však je, že větší sedany Suzuki se již delší dobu ve světě prodávají. Kromě jiných zmíníme třeba i u nás známé Daewoo Evanda, které se na vybraných trzích prodávalo právě pod značkou Suzuki.

Ale spět ke Kizashi. Jeho sériová výroba by se měla rozběhnout zatím výhradně ve zcela nové továrně Suzuki v Japonsku. Suzuki zatím Kizashi popisuje jako sportovní sedan, s nímž chce zaútočit třeba na Hondu Accord. O segmentovém zařazení vozu zatím není jasno, celková délka bude činit 4 650 mm, ale čistá střední třída to zřejmě nebude. Pod kapotou se však objeví i řádně „chlapácké“ motory s objemem 2,3 (čtyřválec) a 3,6 l (šestiválec z Grand Vitary), uvidíme, kterých se ale dočkáme u nás. Evropané však jistě častěji sáhnou po dvoulitrovém turbodieselu, o jeho původu zatím nemáme informace, ale nic nenasvědčuje tomu, že by Suzuki vyvíjelo vlastní vznětovou pohonnou jednotku. Většina verzí bude mít poháněna kola přední nápravy, ale v duchu aktuálního směřování značky Suzuki budou k dispozici i varianty s pohonem všech kol. Mezi převodovkami se přitom objeví též šestistupňová automatická skříň s možností manuálního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Poslední studie Suzuki Kizashi 3
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nákresy z patentového řízení pro sériové provedení 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků