Suzuki Kizashi nakonec bude, ještě letos

Automobilka Suzuki nás konceptem Kizashi oblažuje již několik let. Projekt měl už na kahánku, ale nakonec se dočká realizace.

V lednu se objevily zprávy, že projekt sedanu s prozatímním označením Kizashi musí být vzhledem k hospodářské situaci pozastaven. Podobný osud navíc měl čekat výstavbu nových továren v Thajsku a v Rusku. Nyní Suzuki tyto informace dementovalo a veřejnost ujistilo o tom, že vše běží podle plánu. Zcela bez problémů se však nástup Kizashi neobejde, protože se letos v New Yorku nakonec jeho sériové provedení nepředstavilo. Vůz je však v podstatě hotov, na což lze usuzovat i podle řady špionážních fotografií často jen velmi chabě maskovaných prototypů z jízdních zkoušek v USA a Německu, o nichž jsme vás informovali třeba na tomto místě. Podle posledních informací se tak velký sedan Suzuki oficiálně představí až na letošním autosalonu v Los Angeles a v prodejnách by se měl objevit okamžitě, tedy ještě v listopadu. Méně známo však je, že větší sedany Suzuki se již delší dobu ve světě prodávají. Kromě jiných zmíníme třeba i u nás známé Daewoo Evanda, které se na vybraných trzích prodávalo právě pod značkou Suzuki.

Ale spět ke Kizashi. Jeho sériová výroba by se měla rozběhnout zatím výhradně ve zcela nové továrně Suzuki v Japonsku. Suzuki zatím Kizashi popisuje jako sportovní sedan, s nímž chce zaútočit třeba na Hondu Accord. O segmentovém zařazení vozu zatím není jasno, celková délka bude činit 4 650 mm, ale čistá střední třída to zřejmě nebude. Pod kapotou se však objeví i řádně „chlapácké“ motory s objemem 2,3 (čtyřválec) a 3,6 l (šestiválec z Grand Vitary), uvidíme, kterých se ale dočkáme u nás. Evropané však jistě častěji sáhnou po dvoulitrovém turbodieselu, o jeho původu zatím nemáme informace, ale nic nenasvědčuje tomu, že by Suzuki vyvíjelo vlastní vznětovou pohonnou jednotku. Většina verzí bude mít poháněna kola přední nápravy, ale v duchu aktuálního směřování značky Suzuki budou k dispozici i varianty s pohonem všech kol. Mezi převodovkami se přitom objeví též šestistupňová automatická skříň s možností manuálního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Poslední studie Suzuki Kizashi 3
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nákresy z patentového řízení pro sériové provedení 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků