Suzuki Kizashi konečně u nás, bez dieselu zato s pohonem 4x4 (české ceny)

Když jsme vám již před více než rokem detailně představovali nové Suzuki Kizashi, netušili jsme, jak strastiplná cesta jej čeká do evropských dealerství. O jeho příchodu na místní trhy se hovořilo mnohokrát, teprve letos v dubnu se ale zdálo být jisté, že se jej dočkáme ještě letos a až pařížské odhalení evropské verze vše definitivně potvrdilo. Uběhly sotva dva měsíce a z příchodu Kizashi se můžeme těšit i u nás.

Vůz u nás bude zatím nabízen s jediným motorem, benzinovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru. Nepotvrdily se tak spekulace, že automobilka s nasazením Kizashi v Evropě čeká kvůli probíhajícímu vývoji naftové verze. Tedy, vývoj možná probíhá, ale rozhodně ještě nedoběhl do cíle...

Tento motor nicméně nemá zrovna marné parametry. S výkonem 131 kW strčí většinu i těch nejlepších čtyřválcových dieselů do kapsy, což lze s úspěchem tvrdit i o zrychlení na stovku za 7,8 sekundy a maximální rychlosti 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí solidních 7,9 litru na 100 km (město 10,6, mimo město 6,3 l/100 km), což spolu s objemem palivové nádrže ve výši 63 litrů slibuje slušný dojezd.

Zatímco diesel v nabídce chybí, další současné automobilové modly, automatická převodovka a pohon všech kol, již nikoli. Bohužel jsou ale dodávány jen obě najednou, na výběr tedy máte buď pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku, nebo pohon všech kol a automat CVT. Proč ne, řeknete si, ale automat CVT má jeden háček. Motor má v kombinaci s ním omezeny otáčky na nejvýše 6 000 ot./min., maximum výkonu ale podává v 6 500 otáčkách. Vůz je tak limity CVT značně omezen ve svém rozletu - na stovku zrychlí za 8,8 sekundy a nejvyšší rychlost činí jen 205 km/h. Dobře ze srovnání nevychází ani spotřeba, která je v kombinaci o 0,4 litru benzinu na 100 km vyšší.

A nyní konečně k cenám. Kizashi bude na českém trhu k dispozici v jediné výbavě Sport, která čítá vše, co umí Suzuki do vozu „naládovat” - za vše zmiňme ESP, alarm, bezklíčové startování, kožené čalounění sedadel a výplní dveří, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou automatickou klimatizaci, xenonová světla, střešní okno, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo disky z lehkých slitin. Za takto vybavený vůz zaplatíte buď 679 900 Kč za verzi s 2WD s manuálním „šestikvaltem”, nebo 759 900 Kč za verze 4WD s bezestupňovým CTV. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde (PDF, 550 kB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi v evropském provedení
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků