Suzuki Kizashi je konečně zde, v plné parádě

V Detroitu byl včera představen nový sedan Suzuki, který se skutečně bude jmenovat Kizashi. Chtělo by se říci: konečně...

Japonská automobilka nás v posledních letech pravidelně masírovala studiemi Kizashi se slibem jeho brzké produkce. Tyto koncepty byly postupně uhlazovány a blížily se stále více uvěřitelné silniční podobě, nyní je Kizashi konečně zde.

Vyráběn bude v nové japonské továrně Sagara a stane se vlajkovou lodí značky, z této pozice tak sesadí populární, ovšem pro pozici prestižního modelu nepříliš vhodné  SUV Grand Vitara. K dispozici bude s pohonem předních, nebo všech kol a má ambice pustit se do zápasu s Passatem, „šestkou“ od Mazdy i Mondeem.

Dodávat se bude zatím jen s čtyřválcem 2,4 l odvozeným z jednotky modernizované „grandky“ a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, na přání se pak bude prodávat i s „automatem“ s plynulou změnou převodů (CVT). Do prodejů se dostane v USA již tuto zimu, další trhy by měly následovat, i když představitelé značky o termínech zatím mlčí. Ačkoli Suzuki zatím podrobnosti o svém čtyřválci tají, oznámilo, že se v brzké době můžeme těšit i na hybridní provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi stane na zcela nové podlahové plošině s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu, jež nabídne „dynamické a radostné jízdní zážitky“. Kromě stabilizačního systému bude Kizashi standardně dodáváno s blíže neupřesněnou soustavou pro dynamickou stabilitu. Nový sedan bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 820 mm a vysoký 1 480 mm a rozvor náprav bude činit 2 700 mm. Kizashi tak bude disponovat podobnými rozměry jako nové Audi A4.

V porovnání se studiemi je produkční verze pochopitelně o poznání méně agresivní, což je škoda, neboť se uvedené koncepty setkaly s velmi příznivým přijetím od odborné i laické veřejnosti. Interiér hodný svojí kvalitou zařazení do současné střední třídy konstruktéři opatřili dynamickými prvky včetně přístrojového štítu se dvěma hluboko zapuštěnými tubusy ve stylu Alfy Romeo.

V Evropě si Kizashi zažije svou výstavní premiéru zřejmě až v záři ve Frankfurtu, do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Avizované hybridní provedení by pak mělo následovat příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků