Suzuki Kizashi je konečně zde, v plné parádě

V Detroitu byl včera představen nový sedan Suzuki, který se skutečně bude jmenovat Kizashi. Chtělo by se říci: konečně...

Japonská automobilka nás v posledních letech pravidelně masírovala studiemi Kizashi se slibem jeho brzké produkce. Tyto koncepty byly postupně uhlazovány a blížily se stále více uvěřitelné silniční podobě, nyní je Kizashi konečně zde.

Vyráběn bude v nové japonské továrně Sagara a stane se vlajkovou lodí značky, z této pozice tak sesadí populární, ovšem pro pozici prestižního modelu nepříliš vhodné  SUV Grand Vitara. K dispozici bude s pohonem předních, nebo všech kol a má ambice pustit se do zápasu s Passatem, „šestkou“ od Mazdy i Mondeem.

Dodávat se bude zatím jen s čtyřválcem 2,4 l odvozeným z jednotky modernizované „grandky“ a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, na přání se pak bude prodávat i s „automatem“ s plynulou změnou převodů (CVT). Do prodejů se dostane v USA již tuto zimu, další trhy by měly následovat, i když představitelé značky o termínech zatím mlčí. Ačkoli Suzuki zatím podrobnosti o svém čtyřválci tají, oznámilo, že se v brzké době můžeme těšit i na hybridní provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi stane na zcela nové podlahové plošině s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy vzadu, jež nabídne „dynamické a radostné jízdní zážitky“. Kromě stabilizačního systému bude Kizashi standardně dodáváno s blíže neupřesněnou soustavou pro dynamickou stabilitu. Nový sedan bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 820 mm a vysoký 1 480 mm a rozvor náprav bude činit 2 700 mm. Kizashi tak bude disponovat podobnými rozměry jako nové Audi A4.

V porovnání se studiemi je produkční verze pochopitelně o poznání méně agresivní, což je škoda, neboť se uvedené koncepty setkaly s velmi příznivým přijetím od odborné i laické veřejnosti. Interiér hodný svojí kvalitou zařazení do současné střední třídy konstruktéři opatřili dynamickými prvky včetně přístrojového štítu se dvěma hluboko zapuštěnými tubusy ve stylu Alfy Romeo.

V Evropě si Kizashi zažije svou výstavní premiéru zřejmě až v záři ve Frankfurtu, do prodeje by se mělo dostat hned záhy. Avizované hybridní provedení by pak mělo následovat příští rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Kizashi
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků