Suzuki Kizashi: dvě svérázné studie

Automobilka Suzuki v New Yorku představila nové koncepty EcoCharge a Apex, oba odvozené od sériového sedanu Kizashi.

Kizashi EcoCharge

Jak je již podle jména EcoCharge jasné, tento prototyp je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva. Kizashi EcoCharge je hybridem, ačkoli jde zatím jen o studii, Suzuki chce hybridní provedení Kizashi brzy uvést do sériové výroby. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se představil vybaven zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 144 koní (106 kW) doplněným kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 20 koní (15 kW), který je napájen z li-ionového akumulátoru. Pro další zlepšení účinnosti je studie Kizashi EcoCharge opatřena také regenerativním brzděním, soustavou start/stop nebo populárními pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli Suzuki neuvedla žádné podrobné hodnoty, tento koncept má mít v porovnání se sériovým sedanem Suzuki Kizashi 2,4i spotřebu nižší o 25 %, ovšem při zachování dynamických vlastností. Aby bylo všem jasné, že jde jen o studii, dostalo Kizashi EcoCharge také upravený zevnějšek. Za zmínku stojí hlavně speciální matově bílý lak, okrasné namodralé doplňky, upravené přední světlomety a specifická litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi Apex Concept

Druhou z nových studií je Kizashi Apex Concept, který se oproti EcoCharge soustředí čistě na jízdní výkony a naznačuje jisté spojení s úspěšnými závodními motocykly Suzuki. O jeho pohon se stará modifikovaný standardní čtyřválec s objemem 2,4 l, který těží z předností turbodmychadla Garrett, chladičem stlačovaného vzduchu vzduch/kapalina a elektronického ovládání přetlaku a dosahuje výkonu až 300 koní (221 kW). Úpravy pohonné jednotky jsou doplněny modifikacemi karoserie v barevném spektru stávajících závodních motocyklů Suzuki GSX-R. Připomeňme, že jiný prototyp Suzuki Kizashi Turbo se představil již záhy po debutu řady Kizashi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na Kizashi Apex Concept si všimneme třeba předních světlometů HID převzatých z evropské verze, zatmavených zadních svítilen a devatenáctipalcových ráfků obutých do pneumatik Yokohama S.Drive o rozměrech 245/35 R19. Interiér dostal sportovní sedadla a částečné čalounění bleděmodrou Alcantarou, kterou najdeme na středech sedadel a částech věnce volantu. Pokud patříte k příznivcům sedanu Suzuki Kizashi a tento sportovně střižený koncept se vám líbí, máme pro vás bohužel špatnou zprávu: nic zatím nenaznačuje, že by automobilka Suzuki počítala se sériovou výrobou čehokoli podobného…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků