Suzuki Kizashi: dvě svérázné studie

Automobilka Suzuki v New Yorku představila nové koncepty EcoCharge a Apex, oba odvozené od sériového sedanu Kizashi.

Kizashi EcoCharge

Jak je již podle jména EcoCharge jasné, tento prototyp je zaměřen na minimalizaci spotřeby paliva. Kizashi EcoCharge je hybridem, ačkoli jde zatím jen o studii, Suzuki chce hybridní provedení Kizashi brzy uvést do sériové výroby. Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se představil vybaven zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 144 koní (106 kW) doplněným kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 20 koní (15 kW), který je napájen z li-ionového akumulátoru. Pro další zlepšení účinnosti je studie Kizashi EcoCharge opatřena také regenerativním brzděním, soustavou start/stop nebo populárními pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli Suzuki neuvedla žádné podrobné hodnoty, tento koncept má mít v porovnání se sériovým sedanem Suzuki Kizashi 2,4i spotřebu nižší o 25 %, ovšem při zachování dynamických vlastností. Aby bylo všem jasné, že jde jen o studii, dostalo Kizashi EcoCharge také upravený zevnějšek. Za zmínku stojí hlavně speciální matově bílý lak, okrasné namodralé doplňky, upravené přední světlomety a specifická litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kizashi Apex Concept

Druhou z nových studií je Kizashi Apex Concept, který se oproti EcoCharge soustředí čistě na jízdní výkony a naznačuje jisté spojení s úspěšnými závodními motocykly Suzuki. O jeho pohon se stará modifikovaný standardní čtyřválec s objemem 2,4 l, který těží z předností turbodmychadla Garrett, chladičem stlačovaného vzduchu vzduch/kapalina a elektronického ovládání přetlaku a dosahuje výkonu až 300 koní (221 kW). Úpravy pohonné jednotky jsou doplněny modifikacemi karoserie v barevném spektru stávajících závodních motocyklů Suzuki GSX-R. Připomeňme, že jiný prototyp Suzuki Kizashi Turbo se představil již záhy po debutu řady Kizashi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na Kizashi Apex Concept si všimneme třeba předních světlometů HID převzatých z evropské verze, zatmavených zadních svítilen a devatenáctipalcových ráfků obutých do pneumatik Yokohama S.Drive o rozměrech 245/35 R19. Interiér dostal sportovní sedadla a částečné čalounění bleděmodrou Alcantarou, kterou najdeme na středech sedadel a částech věnce volantu. Pokud patříte k příznivcům sedanu Suzuki Kizashi a tento sportovně střižený koncept se vám líbí, máme pro vás bohužel špatnou zprávu: nic zatím nenaznačuje, že by automobilka Suzuki počítala se sériovou výrobou čehokoli podobného…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků