Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Pohon všech náprav tento neobyčejný pickup sice postrádá, v terénu se ale určitě neztratí ani se čtyřkolkou, na jeho rozměrnou korbu naložíte téměř cokoliv a oproti jiným šestikolkám je za hubičku.

Líbila se vám šestikolka Mercedesu postavená sportovní divizí AMG na základech třídy G, akorát byla nad vaše finanční možnosti? Pak bychom tady pro vás měli tip na poněkud méně stylový a o dost slabší stroj na šesti kolech, nicméně za podstatně příjemnější částku a podobně praktický.

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Za konverzi tohoto vozu s přídomkem Terramaxx je odpovědná firma Torque Performance z britského hrabství West Yorkshire, která využila standardní model Jimny 1.3 JLX. Její lidé uzavřeli kabinu za předními sedadly, zbytek karoserie postavené na rámovém podvozku odstranili a jali se kompletně přestavět celou zadní část.

Původní žebřinový rám prodloužili, přidali tuhou třetí nápravu a doplnili ji vlastním brzdovým systémem. Co naopak chybí, je pohon posledního páru kol, takže tady máme Jimny 6x4 a nikoli 6x6. Nad upravenou zádí se objevila klasická korba dlouhá 1,89 metru a nechybí ani tažné zařízení.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Co využitelnost tohoto vozu trochu limituje, je pohonná jednotka. O kolik se po konverzi zvýšila hmotnost Jimnyho, můžeme jen hádat, původní atmosférická třináctistovka však měla v roce 2004 skromných 82 koní a už tehdy stačila v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou na nijak zajímavých 140 km/h.

Pokud hádáte, že přednosti malé šestikolky jsou někde jinde, hádáte samozřejmě správně. Na silnici je Jimny možná pomalý, v terénu nicméně umí šplhat jako kamzík a dá se předpokládat, že tyto úpravy jeho schopnosti nijak zvlášť nezhoršily.

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Líbí? Pokud ano, auto je momentálně k mání. Prodává se přes ebay, má najeto 82 tisíc mil (132.000 km) a majitel za něj požaduje rovných 10 tisíc liber, což v přepočtu dělá necelých 295 tisíc korun. Jak to bude s přihlášením, vám stoprocentně říci nemůžeme, ale auto je na normálních značkách a jezdit s volantem na pravé straně možná není nejpraktičtější, každopádně je to v tuto chvíli legální.

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků