Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Pohon všech náprav tento neobyčejný pickup sice postrádá, v terénu se ale určitě neztratí ani se čtyřkolkou, na jeho rozměrnou korbu naložíte téměř cokoliv a oproti jiným šestikolkám je za hubičku.

Líbila se vám šestikolka Mercedesu postavená sportovní divizí AMG na základech třídy G, akorát byla nad vaše finanční možnosti? Pak bychom tady pro vás měli tip na poněkud méně stylový a o dost slabší stroj na šesti kolech, nicméně za podstatně příjemnější částku a podobně praktický.

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Za konverzi tohoto vozu s přídomkem Terramaxx je odpovědná firma Torque Performance z britského hrabství West Yorkshire, která využila standardní model Jimny 1.3 JLX. Její lidé uzavřeli kabinu za předními sedadly, zbytek karoserie postavené na rámovém podvozku odstranili a jali se kompletně přestavět celou zadní část.

Původní žebřinový rám prodloužili, přidali tuhou třetí nápravu a doplnili ji vlastním brzdovým systémem. Co naopak chybí, je pohon posledního páru kol, takže tady máme Jimny 6x4 a nikoli 6x6. Nad upravenou zádí se objevila klasická korba dlouhá 1,89 metru a nechybí ani tažné zařízení.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Co využitelnost tohoto vozu trochu limituje, je pohonná jednotka. O kolik se po konverzi zvýšila hmotnost Jimnyho, můžeme jen hádat, původní atmosférická třináctistovka však měla v roce 2004 skromných 82 koní a už tehdy stačila v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou na nijak zajímavých 140 km/h.

Pokud hádáte, že přednosti malé šestikolky jsou někde jinde, hádáte samozřejmě správně. Na silnici je Jimny možná pomalý, v terénu nicméně umí šplhat jako kamzík a dá se předpokládat, že tyto úpravy jeho schopnosti nijak zvlášť nezhoršily.

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Líbí? Pokud ano, auto je momentálně k mání. Prodává se přes ebay, má najeto 82 tisíc mil (132.000 km) a majitel za něj požaduje rovných 10 tisíc liber, což v přepočtu dělá necelých 295 tisíc korun. Jak to bude s přihlášením, vám stoprocentně říci nemůžeme, ale auto je na normálních značkách a jezdit s volantem na pravé straně možná není nejpraktičtější, každopádně je to v tuto chvíli legální.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků