Suzuki Jimny N1 míří do Česka. Zdražilo, i tak ale budou prodejci odmítat zájemce

Zatímco dříve se Suzuki Jimny vešlo pod půl milionu i ve vrcholné výbavě s automatem, dnes je podstatně dražší. A navíc má uvnitř jen dvě místa k sezení.

Schopný malý off-road, parádní stylovka a silně nedostatkové zboží. I tak by se dalo charakterizovat Suzuki Jimny. Po jeho oficiálním vstupu na český trh vzali zákazníci dealerství Suzuki útokem a zásoby se rychle tenčily. Do toho vstoupily přísnější emisní limity a tažení skvělého auta Evropou se v podstatě zastavilo. Přišla řada na dlouho očekávané řešení v podobě verze N1, i ta je ale pouze malá náplast na pokrytí velké poptávky.

Dobrá zpráva je, že Suzuki Jimny N1 míří do České republiky. Má pouze přední sedadla, za nimi bytelnou přepážku a velký nákladový prostor, takže pro zákazníky například z řad myslivců, kteří malý off-road dokonale využijí, má vůz stále velké opodstatnění.

Oblíbené Suzuki Jimny míří do Evropy jako užitkáč. Poctivá technika mu zůstala

Oblíbené Suzuki Jimny míří do Evropy jako užitkáč. Poctivá technika mu zůstala

Problém je v tom, že v letošním roce dorazí do Česka jen 45 kusů, z nichž desítka je dle informací kolegů ze Světa motorů už na cestě. Pídili jsme se po cenách a rychle nás zpražilo prohlášení na oficiálních stránkách českého zastoupení Suzuki:

Vážení zákazníci,

dlouho očekávaný model Jimny v užitkové verzi N1 je dostupný ve velmi omezeném počtu. Alokace pro český trh na letošní rok již byly vyčerpány. Je nám líto, ale vzhledem k velkému zájmu zákazníků, výrazně převyšujícímu dostupné množství vozidel, nejsme schopni všechny zájemce o vůz uspokojit. Nemá tak smysl jednotlivé prodejce Suzuki kontaktovat za účelem nákupu vozu.

Děkujeme za pochopení

Suzuki ČR

Suzuki existuje už 100 let. Nejen slavné Jimny mu projelo cestu k úspěchu

Suzuki existuje už 100 let. Nejen slavné Jimny mu projelo cestu k úspěchu

Vyčerpaná kvóta pro letošní rok nicméně není důvodem k dočasnému stažení vozu z nabídky. Suzuki Jimny N1 je k dostání v jediné konfiguraci (1.5 VVT/75 kW, pohon 4x4, redukce, manuální převodovka) za cenu 543.900 Kč, přičemž cenu je možné dle oficiálního konfigurátoru navýšit pouze o 9000 Kč (dvoutónová metalíza, za ostatní laky se nepřiplácí). Kola jsou ocelová s průměrem 15 palců, a to včetně rezervy na víku kufru.

Výbava zahrnuje dva airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s DAB+ a dvěma reproduktory, halogenové světlomety, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný multifunkční volant, elektrické ovládání předních oken, elektronickou uzávěrku diferenciálu či asistent pro sjíždění svahů a rozjezd do kopce. Z elektronických pomocníků nechybí systém nouzového brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek.

Z české aukce Suzuki Jimny půjde skoro 100 tisíc na charitu. Auto chtělo 25 lidí

Z české aukce Suzuki Jimny půjde skoro 100 tisíc na charitu. Auto chtělo 25 lidí

Aktuální Suzuki Jimny vstupovalo na český trh v září roku 2019. K motoru 1.5 VVT jste si mohli vybrat pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku a volit jste mohli mezi výbavami Premium a Elegance. Základní cena činila 422.900 Kč, linie Elegance stála 468.900 Kč, a pod půl milionu se vešla i verze s automatem (496.900 Kč). Vrcholná výbava zahrnovala třeba automatickou klimatizaci, navigaci, zadní osvětlení kabiny, sluneční clony se zrcátky a držáky dokladů, 12V zásuvku v kufru či volant obšitý kůží.

Suzuki Jimny N1: Technická data a česká cena platná od 15. června
Zdvihový objem [cm3] 1462
Pohon Přiřaditelný 4WD
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/6000
Točivý moment [N.m/min]  130/4 000
Převodovka 5M
Max. rychlost [km/h] 145
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno
Spotřeba WLTP [l/100 km] 7,7
Provozní hmotnost [kg] 1165
Největší povolená hmotnost [kg] 1435
Základní cena [Kč] 543.900

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků