Suzuki Jimny má údajně na kahánku. Mohlo by zmizet z Evropy, naděje ale existuje

Roztomilé Jimny možná doplatí na přísnější emisní limity. V Evropě by to mohlo znamenat stažení modelu z trhu.

Zatímco u nás jsme se uvedení nového Suzuki Jimny na trh dočkali teprve v druhé polovině minulého roku, budoucnost malého a levného off-roadu podle všeho nevypadá zrovna nejlíp. Zatím nepotvrzené informace indického Autocaru totiž mluví o stažení modelu z evropské nabídky, trochu předvídatelně kvůli chystaným emisním normám.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Jimny by tedy doplatilo na ještě přísnější limity průměrných „flotilových“ emisí modelové nabídky Suzuki v Evropě, které mají nastat v roce 2021. Problémem v bezproblémové existenci Jimny má být jeho atmosférický čtyřválec 1.5 VVT o výkonu 75 kW (102 koní), který v nabídce značky v Evropě nepatří s hodnotami produkce emisí CO₂ k „nejčistším“. Přesněji má tedy s rezervou nejvyšší emise z celé modelové palety.

O nové Jimny je navíc silný zájem a podle českých dealerů může být dodací lhůta 18 měsíců, ale taky klidně až dva roky. Nejde ale jenom o problém českých dealerů, protože aut je nedostatek na vícero evropských trzích. Na slibnou budoucnost pod přísnými pravidly EU to tedy pro malý off-road nevypadá. Pokud ale Suzuki model v Evropě z nabídky úplně nevypustí, možná se schýlí ke dvěma možnostem, jak Jimny na starém kontinentu alespoň částečně udržet.

Suzuki pokračuje v elektrifikaci. Nový hybrid přináší vlastně jen samá pozitiva

Suzuki pokračuje v elektrifikaci. Nový hybrid přináší vlastně jen samá pozitiva

První cestou se podle Autocaru jeví prodej výhradně užitkové verze Jimny. S pozměněným interiérem a absencí zadních sedaček by mohlo Suzuki auto v této kategorii nabízet, jelikož užitková vozidla se nepodřizují stejným emisním limitům jako vozidla osobní. Druhou cestou je pak samozřejmá změna motorizace pro osobní verzi Jimny. Jestli ale Suzuki takový krok provede, není zatím jasné.

Ohledně stažení Suzuki Jimny z trhu kvůli vysokým emisím jsme se obrátili na české zastoupení Suzuki, to však spekulace kolegů z indického Autocaru nepotvrdilo s odůvodněním, že z evropské centrály v Maďarsku dosud nepřišla žádná zpráva, která by něco podobného napovídala.  

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků