Suzuki Jimny: facelift po patnácti letech (+ 29x foto)

Oblíbený lehký off-road Suzuki Jimny se do starého železa nechystá. Namísto náhrady se nyní dočkal drobné modernizace.
Seznam kapitol
  1. Suzuki Jimny 2013
  2. Fotogalerie

Tradice lehkých, nenáročných a v terénu mimořádně obratných vozů Suzuki byla zahájena v roce 1970 s premiérou modelu Suzuki LJ. Následovala přes typy SJ a Samurai až k dnešní řadě Jimny, jež se ve svém stávajícím provedení vyrábí jen s drobnými úpravami již od roku 1997, kdy byla představena na autosalonu v Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Jimny modelového roku 2013, změny se omezují hlavně na tvarování přídě

Model Suzuki Jimny zůstává zřejmě posledním malým terénním vozem na současných evropských trzích. Zachovává si samostatný, tuhý žebřinový rám i redukční převodovku. Díky tomu jde o mimořádně oblíbený automobil lesníků, řemeslníků a dalších profesí, jejichž zástupci jsou nuceni pohybovat se v náročném terénu, například vloni jsme vás informovali o tom, že česká energetická společnost E.ON odebrala Suzuki Jimny v počtu desítek kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jimny právem staví na své odolnosti v nejtěžších podmínkách

Ještě na samém začátku letošního roku se mělo zato, že dny stávající generace Suzuki Jimny jsou již sečteny. Blížil se tehdy autosalon v Dillí a indická divize Maruti – Suzuki uvolnila snímky nové studie Suzuki XA Concept, jež zprvu vypadala jako potenciální nástupce typu Jimny. Po premiéře se však ukázalo, že jde o předobraz většího vozu, jenž by se měl na trhu vsunout mezi Jimny a SUV Suzuki Grand Vitara (mimochodem i ta již dnes docela přesluhuje).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho mnoho nezměnilo

Modernizované Suzuki Jimny se v duchu zvyklostí vyznačuje především upravenou přídí. Ta dostala novou kapotu s náběhem vzduchu, přepracovanou pětioddílovou masku chladiče a upravený přední nárazník. Uvnitř se změny omezují prakticky jen na nové čalounické materiály, zatmavená zadní okna a v závislosti na výbavě také vyhřívaná přední sedadla. V seznamu barev laků se objevil nový metalický odstín Breeze Blue. 

Po technické stránce zůstává vše při starém. Na českém trhu se v současnosti Suzuki Jimny prodává v jediném výbavovém stupni JLX AC a se zážehovým motorem 1,3 VVT o výkonu 84 koní (62,5 kW). Ceny začínají na částce 409 900 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Suzuki Jimny 2013
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků