Suzuki Jimny dostane patnáctistovku bez turba. Dorazí do Evropy?

Seznam pohonných jednotek pro čtvrtou generaci miniaturního offroadu Jimny se rozšířil o čtyřválec s objemem 1,5 litru a výkonem 105 koní, k nám se ale nejspíše nepodívá.

Suzuki potěšilo všechny své věrné fanoušky, kteří věřili, že se automobilka nezpronevěří svým ideálům, nevyměkne a nezmění svůj klasický malý offroad na crossover tak, jak bylo a je běžným zvykem.

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Jimny čtvrté generace se tímto směrem naštěstí nevydal, jeho základem bude i nadále žebřinový rám, tuhé nápravy, centrální rozvodovka s pohonem všech kol, redukce a při pohledu na jeho subtilní stavbu nepochybujeme, že i nízká hmotnost.

Kde prozatím tápeme, jsou pohonné jednotky a přesnější technické specifikace. Suzuki sice tovární fotografie auta po několika neoficiálních únicích snímků zveřejnilo, na další podrobnosti ale stále čekáme. Trochu více světla pod přední kapotu nyní vnáší informace z japonské brožury, která se nedávno objevila na internetu.

Lepší pohled na nové Suzuki Jimny! Oficiálně ale až za tři týdny

Lepší pohled na nové Suzuki Jimny! Oficiálně ale až za tři týdny

Podle dřívějších spekulací se základní pohonnou jednotkou pro Suzuki Jimny stane malý přeplňovaný tříválec o objemu 660 centimetrů krychlových z aut třídy kei cars, které mají maximální výkon omezený na 64 koní, má se ale za to, že se tato varianta objeví výlučně na domácím japonském trhu.

Druhým předpokládaným motorem je další tříválec s turbodmychadlem, tentokrát ale s objemem 1,0 litru a označením BoosterJet. Pokud je vám toto označení a parametry povědomé, pak jste je nejspíše zahlédli u aktuální modelové řady Swift. V malém hatchbacku je tento agregát naladěn na 112 koní a maximální točivý moment 170 Nm.

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Rychlý test Suzuki Jimny 1.3 VVT Style: Stále malý, stále šikovný

Posledním zvažovaným motorem byla malá čtyřválcová dvanáctistovka K12B z asijského Suzuki Ciaz, které se vyrábí v Indii, Thajsku a Číně, nicméně zmiňovaná brožura říká, že se mezi předními koly objeví nový větší čtyřválec DOHC s objemem 1,5 litru a interním označením K15B. Patnáctistovka se má poprvé objevit v druhé generaci minivanu Ertiga, má 105 koní a točivý moment 138 Nm.

Bez ohledu na použitou pohonnou jednotku bude mít zákazník na výběr buď pětistupňový manuál, nebo příplatkovou čtyřstupňovou automatickou převodovku, přičemž standardně by měla být poháněna pouze zadní kola, zatímco ta přední se budou připojovat. Pokud jde o pneumatiky, jejich rozměry se budou pohybovat od 175/80 R16 do 195/80 R16.

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Co z výše popsaného zůstane v Japonsku nebo naopak dorazí do Evropy a na další trhy, můžeme samozřejmě pouze hádat, nový Jimny by se však měl v domácích showroomech začít prodávat už příští měsíc, takže alespoň v některých ohledech budeme mít jasno.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků