87
Fotogalerie

Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Kapitoly článku:


Za běžného provozu

Jak už to tak chodí, každá mince má dvě strany. Jinak řečeno za výborné chování v terénu budete platit daň v podobě horších jízdních vlastností na silnici. Crafter osazený dvakrát přeplňovaným naftovým čtyřválcem s parametry 163 koní a 400 Nm umí být velmi svižný i na dálnici, podle očekávání se ale hodně naklání a terénní pneumatiky akustické pohodě na palubě moc neprospívají. Potěší ale přesná šestistupňová převodovka a přehledně rozmístěné ovládací prvky. Co se spotřeby týká, v testu jsem se pohyboval průměrně mezi 10 – 12 l/100 km, v terénu to bylo 28 litrů.

crafter_ext_05.JPGcrafter_ext_08.JPG 
Na silnici se Crafter logicky dost naklání. Zimní díry vás ale zaručeně zajímat nebudou.

Jimny se představil nejen jako výborný vůz v terénu, ale také jako hodně užitečný dopravní prostředek při jízdě po městě. Zaparkuje všude a terénní podvozek přijde velmi často vhod i na našich kvalitních silnicích. Benzinová jedna-trojka rozhodně stačí a kromě toho ji při jízdě skoro ani neslyšíte.

Do nějakých 100 km/h je Jimny ještě docela dynamickým, pak na dynamice rychle ztratí. Ve 120 km/h točí motor už 4000 ot./min a na maximální rychlost 140 km/h se dostává jen velmi, velmi zvolna. Ale to mu rádi jeho majitelé odpustí hned, jak potkají první polní cestu. Spotřeba se pohybovala většinou mezi osmi a deseti litry.

jimny_08.JPGjimny_05.JPG 
Stále hnaná zadní náprava a zimní podmínky rovná se? Velká zábava!

A vítězem se stává?

Vítězem se samozřejmě nikdo nestává, protože nejde o klasický srovnávací test. Spíše jsme vám chtěli ukázat dva konce z nabídky terénních automobilů. Jimny je známá legenda, která ani tentokrát nezklamala. Jestli se vám líbí, připravte si 414 900 Kč. Není to úplně málo, ale kromě samotných schopností auta dostanete také slušnou výbavu včetně rádia, klimatizace nebo vyhřívaných předních sedadel.

Crafter 4x4 je specialita. Míří především na velké firmy nebo instituce typu záchranné služby. V úvodu zmíněný příplatek už prozradil, že to nebude levná záležitost a ceník testovaného exempláře to potvrdil. Pořídit si sice můžete kde co, auto na fotkách ale neslo pořizovací cenu přesahující 1,7 milionu Kč.

Jakkoliv jsou obě testovaná auta naprosto odlišná, jedno mají společné. V terénu dokáží připravit takové představení, že tomu bude případným spolucestujícím špatně. Buďte si jisti tím, že cestou na vrcholky hor to jak u Jimnyho, tak u Crafteru teprve začíná.  

Technické údaje: Suzuki Jimny 1.3 VVT

Rok
2013
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 328 cm3
Vrtání • zdvih
78,0 mm • 69,5 mm
Stupeň komprese
9,5:1
Nejvyšší výkon
62,5 kW (85 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
110 Nm při 4 100 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
14,1 s
Nejvyšší rychlost
140 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
113 l • 816 l
Objem palivové nádrže
40 l
Hmotnost: provozní • celková
1 060 kg • 1 420 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,9 • 6,0 • 7,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 250 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 355 mm • 1 365 mm
Rozměr pneumatik
205/70 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
3 675 × 1 600 × 1 705 mm
 
Nájezdový úhel vpředu: 34°
Nájezdový úhel vzadu: 46°
Přechodový úhel: 31°
 

Technické údaje: Volkswagen Crafter 4x4 Achleitner

Rok
2013
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Nejvyšší výkon
120 kW (168 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 1 800 ot/min
Nejvyšší rychlost
160 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Objem palivové nádrže
75 l
Hmotnost: provozní • celková
2 021 kg • 3 500 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,2 • 7,8 • 8,7 l/100 km
Rozvor náprav
3 665 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
5 905 × 1 993 × 2 705 mm

Nájezdový úhel vpředu a vzadu: až 28°
Přechodový úhel: až 25°

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud