Suzuki iV-4: lehké SUV opět blíže k výrobě

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na letošním autosalonu ve Frankfurtu se stala studie s názvem iV-4.

Kategorie lehkých SUV nabývá v Evropě na stále větší oblibě. Zákazníci si tato auta kupují často pro ježdění po městě a oceňují na nich zejména dobrý výhled a pohodlné nastupování. Typickým představitelem této kategorie je originálně tvarovaný Nissan Juke. Mezi konkurenční modely, jež se mu pokusí ukousnout z koláče, patří Suzuki iV-4, resp. to, co z této koncepční studie nakonec vzejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki iV-4 při své frankfurtské premiéře

Suzuki iV-4 vyjíždí na dvacetipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky o rozměru 235/55 a na první pohled vyniká lakováním výraznou tyrkysovou metalízou. Vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 665 mm vysoký, světlou výšku výrobce bohužel nesdělil. S příchodem sériového provedení se počítá pro rok 2015, vyrábět se bude po boku ostatních Suzuki pro Evropu v Maďarsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériové provedení této studie by se na silnicích mělo objevit v roce 2015

Výrobce slibuje nejnižší emise CO2 ve svém segmentu, což naznačuje, že počítá i s verzemi s pohonem pouze předních kol. Lepší trakci zajistí adaptace elektronicky řízeného pohonu všech kol AllGrip známého třeba z nové generace modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériové verze Suzuki iV-4 se prý můžeme těšit i na další crossovery této značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků