Suzuki iV-4: lehké SUV opět blíže k výrobě

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na letošním autosalonu ve Frankfurtu se stala studie s názvem iV-4.

Kategorie lehkých SUV nabývá v Evropě na stále větší oblibě. Zákazníci si tato auta kupují často pro ježdění po městě a oceňují na nich zejména dobrý výhled a pohodlné nastupování. Typickým představitelem této kategorie je originálně tvarovaný Nissan Juke. Mezi konkurenční modely, jež se mu pokusí ukousnout z koláče, patří Suzuki iV-4, resp. to, co z této koncepční studie nakonec vzejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki iV-4 při své frankfurtské premiéře

Suzuki iV-4 vyjíždí na dvacetipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky o rozměru 235/55 a na první pohled vyniká lakováním výraznou tyrkysovou metalízou. Vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 665 mm vysoký, světlou výšku výrobce bohužel nesdělil. S příchodem sériového provedení se počítá pro rok 2015, vyrábět se bude po boku ostatních Suzuki pro Evropu v Maďarsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériové provedení této studie by se na silnicích mělo objevit v roce 2015

Výrobce slibuje nejnižší emise CO2 ve svém segmentu, což naznačuje, že počítá i s verzemi s pohonem pouze předních kol. Lepší trakci zajistí adaptace elektronicky řízeného pohonu všech kol AllGrip známého třeba z nové generace modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériové verze Suzuki iV-4 se prý můžeme těšit i na další crossovery této značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků