Suzuki iV-4: lehké SUV opět blíže k výrobě

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na letošním autosalonu ve Frankfurtu se stala studie s názvem iV-4.

Kategorie lehkých SUV nabývá v Evropě na stále větší oblibě. Zákazníci si tato auta kupují často pro ježdění po městě a oceňují na nich zejména dobrý výhled a pohodlné nastupování. Typickým představitelem této kategorie je originálně tvarovaný Nissan Juke. Mezi konkurenční modely, jež se mu pokusí ukousnout z koláče, patří Suzuki iV-4, resp. to, co z této koncepční studie nakonec vzejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki iV-4 při své frankfurtské premiéře

Suzuki iV-4 vyjíždí na dvacetipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky o rozměru 235/55 a na první pohled vyniká lakováním výraznou tyrkysovou metalízou. Vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 665 mm vysoký, světlou výšku výrobce bohužel nesdělil. S příchodem sériového provedení se počítá pro rok 2015, vyrábět se bude po boku ostatních Suzuki pro Evropu v Maďarsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériové provedení této studie by se na silnicích mělo objevit v roce 2015

Výrobce slibuje nejnižší emise CO2 ve svém segmentu, což naznačuje, že počítá i s verzemi s pohonem pouze předních kol. Lepší trakci zajistí adaptace elektronicky řízeného pohonu všech kol AllGrip známého třeba z nové generace modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériové verze Suzuki iV-4 se prý můžeme těšit i na další crossovery této značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků