Suzuki Intruder M1800R: nejsilnější Intruder je pro pořádné chlapy

Kdo se zajímá o motorky, resp. choppery, musel vedle strojů Harley-Davidson slyšet i modelu Intruder od Suzuki. Po šestnáctistovce se letos na trh přijíždí obří dvouválec o objemu 1800 ccm, který vyzve na souboj Yamahu XV1900 Midnight Star nebo Hondu VTX1800.
Suzuki Intruder M1800R: nejsilnější Intruder je pro pořádné chlapy

Nový Intruder M1800R má vedle ostrých rysů i potřebnou porci chromu. Díky krytu předního světlometu a zkosené zádi vypadá motorka sportovněji, netradičně pojatý design má linie dragsterů. Stroj má celkovou délku 2 485 mm a rozvor 1 715 mm. Tento power-cruiser není pro nějaké slečinky, suchá hmotnost je 315 kg, což může zacvičit s kdejakým bikerem.

V ocelovém rámu je čtyřtaktní, kapalinou chlazený dvouválec o objemu 1 783 ccm. Nejde pouze o převrtanou šestnáctistovku, jedná se zcela nový agregát: má rozvod DOHC, dvě svíčky na válec a elektronické vstřikování s dvojitou klapkou. Sevření obřích "hrnků" má úhel 54 stupňů a čtyři ventily na válec dávají Intruderu výkon zhruba 120 koní (přesný výkon ještě Suzuki médiím nesdělilo). Co je ale podstatné, už u modelu M1600 byl maximální točivý moment 125 Nm a teď můžeme odhadovat, že se posune až někam k 170 Nm či více.

Motor spolupracuje s pětistupňovou převodovkou a velký výkon se na zadní kolo přenáší celkem pochopitelně přes kloubovou hřídel. Řetěz by tak velký nápor dlouho nevydržel. Velké choppery mají ve zvyku používat USD (upside-down) vidlice, M1800R není výjimkou. Tuhle třímetrákovou bestii krotí dva kotouče o průměru 310 mm vpředu, vzadu je jeden menší.

Jak již bylo naznačeno v úvodu, Suzuki Intruder M1800R je odpovědí na zvyšování objemů u dalších japonských power-cruiserů. Nová Yamaha Midnight Star má 1 900 kubíků, Honda má v nabídce osmnástistovku VTX a Kawasaki přebíjí všechny se svým dvoulitrem VN2000. Vzhled je vždy subjektivní, ale mě osobně se choppery líbí a nový Intruder má něco do sebe. Jaký je váš názor?

Tip: Více letošních novinek najdete v sekci Motocykly.


Suzuki Intruder M1800R

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků