Kapitoly článku:
- Suzuki známé neznámé, Japonec z Maďarska, větší než se zdá
- Výrazné prvky, nový interiér, plasty, palubní počítač a jeho funkce
- Ergonomie, vrzající plasty, ovládací prvky, přístrojová deska
- Sedadla, nastavení, posez, odkládací plochy a jejich využitelnost
- Vnitřní prostor, zavazadlový prostor - test, živý motor - charakteristika
- Dynamika motoru, odhlučnění, Zvuky, přehled převodů, spotřeba
- Brzdy, řízení, posilovač, řazení, plusy, minusy, technické údaje
- Standardní a příplatková výbava, kompletní přehled včetně cen
- Fotogalerie - všechny obrázky pěkně pohromadě
Auto pro čtyři (vnitřní a zavazadlový prostor)
Do Ignisu se vměstná pět dospělých osob. To není věta z reklamního letáku nýbrž ověřený fakt. Do auta jsem naložil pět dospělých lidí, nutno podotknou hubených, a vyrazil na vyhlídkovou jízdu. Posádku jsem v autě držel dostatečně dlouho, aby dokázala definovat své pocity. Nebyly nijak příjemné. Závěr zní: V pěti lidech absolvujte pouze krátké trasy, na delší výlety vyrážejte ve čtyřech.
Základní objem zavazadlového prostoru činí 236 l. Co to znamená? Kolik zavazadel
dokáže automobil pojmout?
Čtyři dospělé, průměrně vysoké a těžké osoby převeze vůz pohodlně. Pokud sedí za volantem řidič s tělesnou výškou 185 cm, bude mít stejně vysoký pasažér na zadních sedadlech dostatek místa. Bude-li za volantem sedět osoba menší, vytvoří se na zadních sedadlech až nečekaný prostor. Počítejte s omezeným prostorem do stran, centimetrů do výšky naopak přebývá (na předních sedadlech). Zápasníky sumo převážejte raději dodávkou.
Zavazadlový prostor je zdánlivě zaplněn. Pohltil jeden střední kufr, sportovní tašku
a batoh, tašku s notebookem, stejně velkou tašku na doklady, větší papírovou tašku,
svetr, rukavice. Při dobré vůli spolkne ještě jeden středně velký kufr --- Takto se řádí
na parkovišti, kde fotím vozy.
Základní hodnota zavazadlového prostoru činí 236 l, po sklopení zadních sedadel - dělených v poměru 3:2 – vzroste objem na 1145 l. Na základě diskuse, která se vedla v Garáži, jsem provedl praktický test zavazadlového prostoru. Krutá arktická zima, která vládla celý testovací týden, mi bohužel zabránila dotáhnout test k dokonalosti. Vyzkoušel jsem pouze základní objem. Pro ukázku to snad stačí.
Rezervní kolo se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru --- Zadní sedadla
jsou dělaná v poměru 3:2. Jejich sklopení nevytvoří rovnou ložnou plochu, sedadla
tvoří schod
Otázka zněla. Kolik a jakých zavazadel dokáže pojmout zavazadelník s objemem 236 l? Zde je výsledek. Do kufru jsem naskládal jednu sportovní tašku střední velikosti, jeden kufr – taktéž střední velikosti, jeden batoh – opět střední velikosti, dále taškou s notebookem, stejně velkou tašku na dokumenty, jednu papírovou tašku, svetr a rukavice. Zavazadlový prostor byl zdánlivě zaplněn, ve skutečnosti by spolkl ještě jeden střední kufr a nějaké drobnosti.
Japonský drak (motor)
O sportovní nátuře byla několikrát řeč. Zatím v souvislosti s exteriérem nebo interiérem. Hlavní díl odpovědnosti nese pochopitelně motor. Konkrétně se jedná o zážehový čtyřválec 1.3 VVT s proměnným časováním ventilů. Motor poskytuje výkon 69 kW/98 k při 6000 ot./min a točivý moment 118 N.m Při 4100 ot./min. Ignis s ním dosáhne maximální rychlosti 160 km/h, z nuly na stovku zrychlí za 11,2 s.
Pod kapotou Ignisu pracoval zážehový čtyřválec s proměnným časování ventilů
1.3 VVT. Motor je až nečekaně živý, vozu uděluje výbornou dynamiku
Podle výrobce spotřebuje automobil 8,3 litrů benzínu ve městě, 5,5 litrů mimo město a 6,5 l kombinovaně. Po nastartování motoru vyskočí ručička otáčkoměru na cca 1300 ot./min, pak plynule klesá na 900 ot./min. Při volnoběžném chodu o sobě nedává motor vědět, chová se jako beránek. Uvnitř vozu je hrobové ticho. Lehké přidání plynu vyžene motor do otáček, ručička otáčkoměru ukáže 2000 ot./min.
Typický obrázek. První jízda mě překvapila. Lehce jsem přidal plyn, motor se vytočil na 3000 ot./min., Ignis vystřelil vpřed. Když říkám vystřelil, myslím tím vystřelil. Nic víc, nic míň. S tím autem se nedá jezdit pomalu, říkal jsem si v duchu. Opravdu. Motor při lehkém šlápnutí na plyn vytočí 2500 ot./min. V otáčkách si doslova libuje, o čemž se přesvědčíte, když přitlačíte plynový pedál k podlaze (na dvě rychlosti lze vytáhnout 100 km/h).
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross