Suzuki Ignis 1.3 VVT: malá raketa (megatest)

Suzuki Ignis překvapuje od chvíle, kdy se objevil na trhu. Budí dojem velkého SUV, ale není to velké SUV. Působí neohrabaně, ale neohrabaný není. Motor 1.3 VVT s výkonem 69 kW/94 k z něho činí malou raketu. Vše ale není růžové, má také slabiny.
Suzuki Ignis 1.3 VVT: malá raketa (megatest)
Seznam kapitol
  1. Suzuki známé neznámé, Japonec z Maďarska, větší než se zdá
  2. Výrazné prvky, nový interiér, plasty, palubní počítač a jeho funkce
  3. Ergonomie, vrzající plasty, ovládací prvky, přístrojová deska
  4. Sedadla, nastavení, posez, odkládací plochy a jejich využitelnost
  5. Vnitřní prostor, zavazadlový prostor - test, živý motor - charakteristika
  6. Dynamika motoru, odhlučnění, Zvuky, přehled převodů, spotřeba
  7. Brzdy, řízení, posilovač, řazení, plusy, minusy, technické údaje
  8. Standardní a příplatková výbava, kompletní přehled včetně cen
  9. Fotogalerie - všechny obrázky pěkně pohromadě

Začnu poněkud netradičně - anketou. Známých, méně známých i neznámých lidí jsem se zeptal, co si vybaví, když se řekne Suzuki. Byl jsem přesvědčen, že odpověď bude znít buď motorky, nevím, popřípadě auta. K tomuto přesvědčení mě dovedly debaty s různými lidmi a neustálá otázka, kterou jsem zodpovídal v průběhu testu. Co to máš za auto? Hondu, Subaru? Cože, Suzuki? Ono to vyrábí auta?

K mému zděšení mně stejnou otázkou kladli lidé, kteří se o automobily zajímají, o nichž jsem si myslel, že mají přehled. Když jsem se jal vysvětlovat, že to roztomilé červené autíčko s ďábelským motorem vyrábí Suzuki, jmenuje se Ignis, většinou se rozpomněli. Naštěstí byli i tací, kteří se o malého Japonce živě zajímali. Byli dokonce i tací, kteří si ho na základě setkání s testovacím vozem objednali.

Otázka: Co si vybavíte, když se řekne Suzuki?

a) Motorky
b) Automobily
c) Nevím

Výsledek miniankety přesně odpovídal předpokladům. Dámy protáhly obličej, nakrčili nosík a řekly nevím (u Škodovky, Volkswagenu nebo Renaultu neváhaly), pánové se rozdělili do třech skupin. Jedni stříleli motorky, druzí auta, třetí motorky i auta. Ti, kteří zmínili automobily, znali povětšinou Grand Vitaru, někteří Swift a konec. Jen malé procento z nich zmínilo Ignis nebo Wagon R+.

Ostatní modely jakoby neexistovaly. Těžko někomu vyčítat, že nezná nabídku Suzuki na české trhu. Automobilka (motorky teď ponechám stranou) nemá v České republice ideální pozici, zastoupení není z nejsilnějších. S tím souvisí slabší dealerská síť, počet servisů atd. Není tedy divu, že mnoho lidí neví, jaké modely Suzuki vyrábí a nabízí českým zákazníkům (všechny modely si přiblížíme v některém z přehledů).

Japonská čabajka

Stejně jako se evropské automobilky stěhují do Asie, stěhují se japonské automobilky do Evropy. Suzuki se před několika lety usadilo v maďarském Esztergomu, aby se přiblížilo evropským zákazníkům. Maďaři si automobily Suzuki oblíbili, jejich náklonnost k této značce pocítíte při návštěvě země na každém kroku. Modelů Ignis a Wagon R+ jezdí silnicích bezpočet (více o Maďarsku a hlavně cestách v článku – Jak se jezdí v Srbsku).

Jméno Ignis není v repertoáru Suzuki žádným nováčkem. Stejnojmenný automobil se vyrábí přes tři roky, v České republice i ostatních evropských zemí ho brzdilo v rozletu několik nepříjemných skutečností. Za prvé byla předchozí generace Suzuki Ignis zatížena vysokou cenou. S novou generací tento problém zmizel, neboť výroba se neodehrává v zemi vycházejícího slunce, ale právě maďarském závodu.

Druhým limitujícím faktorem, který zabránil Ignisu v masivnějším rozšíření na evropském kontinentu byla samotná architektura vozu, jeho konstrukce i vzhled. Evropští zákazníci mají tradičně odlišné požadavky od zákazníků japonských, druhá generace automobilu určená právě Evropanům měla veškeré nedostatky odstranit. Ignis se dočkal kompletního přepracování, od vnějšího vzhledu po interiér, zůstala pouze platforma.

Klame tělem (design)

Když jsem si Ignis prohlížel na fotografiích, působil na mě dojmem velkého vozu. Důkladnější studium rozměrů první dojem zvrátilo, nicméně až reálné setkání, poprvé na pražské autoshow, udělalo ve věcech jasno. Ignis se vybarvil jako malý automobil, který dokonale klame tělem. Při pohledu na fotografii i pohledu z větší dálky nabudete nutně dojmu, že se díváte na masivní SUV.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zdání klame. Na Fotografiích vypadá Ignis větší, než ve skutečnosti  je. Velké SUV
to rozhodně není

Když ale přijdete blíž, dojem zmizí. Mohutností se SUV (a to není SUV jako SUV) ani zdaleka nerovná. Nejlépe vás o tom přesvědčí názorná demonstrace. Zcela neplánovaně jsem zaparkoval Ignise vedle Hondy CR-V, takže jsem mohl lehce porovnávat. O rozdílech v mohutnosti zřejmě nemusím dlouze hovořit, Honda vypadala vedle Ignise jako tank. Mnohem zajímavější byla fyzická podobnost některých prvků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová generace byla navrhována s ohledem na požadavky evropských zákazníků. 
Těm je také určena. Změnila se vnější i vnitřní podoba vozu

Například zadní část automobilu vykazovala nečekanou podobnost, podobná byla také silueta. Náhoda. Dost bylo srovnání s „esůvéčky“, vzhůru do B segmentu. Zde je Ignis jako ryba ve vodě. Proti rádoby konkurentům vyniká vyšší světlou výškou a stavbou karoserie, odlišuje se také zaměřením, koncepcí. Sečteno a podtrženo; Ignis nemá přímého konkurenta (bohužel pro něj přijde Panda SUV), což mu nahrává do karet.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Suzuki známé neznámé, Japonec z Maďarska, větší než se zdá
  2. Výrazné prvky, nový interiér, plasty, palubní počítač a jeho funkce
  3. Ergonomie, vrzající plasty, ovládací prvky, přístrojová deska
  4. Sedadla, nastavení, posez, odkládací plochy a jejich využitelnost
  5. Vnitřní prostor, zavazadlový prostor - test, živý motor - charakteristika
  6. Dynamika motoru, odhlučnění, Zvuky, přehled převodů, spotřeba
  7. Brzdy, řízení, posilovač, řazení, plusy, minusy, technické údaje
  8. Standardní a příplatková výbava, kompletní přehled včetně cen
  9. Fotogalerie - všechny obrázky pěkně pohromadě
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků