TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.
Radosti
Prostorný interiér
Nízká spotřeba
Jednoduchá, ale účinná technika
Bohatá standardní výbava
Starosti
Komfort jízdy na nerovnostech
Horší dynamika
Méně citlivé řízení okolo středu
8  /10

Městské crossovery a SUV jsou často vnímány jako auta pro dvě cílové skupiny: mladé lidi vyznávající aktivní životní styl, a naopak starší lidi, kteří ocení malé vnější rozměry karoserie a výhody dané zvýšeným posazem, tedy snadnější nastupování a dobrý výhled z kabiny. Hovořím o autech jako Škoda Kamiq, Volkswagen T-Cross nebo Kia Stonic, u nichž se na pohon všech kol nehraje, přestože na něj s ohledem na robustnější vzezření vypadají.

Ne všechna auta v daném segmentu jsou ale stejná. Je tady například jedno, které může působit jako krabička do města, ale ve skutečnosti skrývá na poměry konkurentů skoro až zázračnou techniku v podobě pohonu všech kol – Suzuki Ignis. Takových aut na našem trhu nekoupíte moc, vlastně jenom dvě: zmíněný Ignis a Fiat Panda 4x4.

Suzuki Ignis po faceliftu dorazilo do ČR. O největší zbraň zatím úplně nepřišlo

Suzuki Ignis po faceliftu dorazilo do ČR. O největší zbraň zatím úplně nepřišlo

Ignis je zajímavý v tom, že pohon 4x4 dokáže kombinovat s hybridním pohonem, což Fiat Panda, který nedávno prošel modernizací, neumí. Na našem trhu tak jde vlastně o unikát. Ostatně u Suzuki se nejedná o ojedinělý případ. Už dlouhá léta totiž tato značka nabízí malý městský model Swift s pohonem všech kol a do dnešních dnů se na tom nic nezměnilo. Osobně si nemyslím, že jde vyloženě o nutnost, minimálně to ale vnímám jako protipól oplastovaných konkurentů, kteří se drsně jenom tváří.

Poznáte facelift?

Současná generace Suzuki Ignis je na českém trhu od roku 2017 a letos dostala facelift. Zvenku jej poznáte podle přepracovaných nárazníků a masky chladiče s chromovanými prvky ve tvaru písmene U. Ignis se tváří naštvaně, ale beru jej s takovým nadhledem, jako když na mě štěkne sotva narozené štěně. Podobné emoce ve mně vzbuzuje i ignis, a je úplně jedno, jestli jde o žlutý vůz na fotkách, nebo béžový, se kterým jsem ve skutečnosti jezdil.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Tvary ignisu mě prostě baví, těší a zlepšují mi náladu. Hlavně při čelním nebo zadním pohledu, kdy vynikne, jak je s ohledem na celkovou výšku karoserie uzounký. Na šířku sice měří 1690 mm, ale to protože má hodně vytažené blatníky. Kdyby kola lícovala s bočními dveřmi, měl bych s trochou nadsázky strach, že se bude ignis převracet v zatáčkách. To naštěstí nedělá, dříve či později ale přijdete na to, že uvnitř už své malé rozměry nezamaskuje.

Chtělo by se říci, že od auta s délkou 3700 mm, rozvorem 2435 mm a výškou 1605 mm člověk nemůže čekat zázraky, ony se ale svým způsobem dějí. Za volant, který je seřiditelný pouze výškově, se velmi pohodlně nastupuje, sedadla jsou spíše měkčí a překvapivě široká, což u malého auta do města není na škodu, sedíte výše a za sebe se i navzdory své výšce 190 cm vejdu.

Oceňuji i velký úhel otevírání bočních dveří a „odskok“ pantů nastavený tak, abyste se pohodlně dostali dovnitř, ale neomlátili hranou dveří auta po stranách. Jen to místo v loktech chybí. Když jedu sám, klidně můžu jako loketní opěrku využívat bočnice sedadla spolujezdce. Kárat ale ignis za to, že není nafukovací, je stejná hloupost jako kritizovat vysokou spotřebu amerického osmiválce. Není to chyba, ale vlastnost.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

Vykouzlit na tak malém půdorysu tolik místa pro nohy je spíše na metál, navíc s výjimkou základní verze Comfort dostanete i symetricky dělená zadní sedadla posuvná v rozsahu 165 mm. Místo pro nohy si nikdo dobrovolně ubírat nebude, jedete-li ale ve dvou, pár desítek litrů zavazadelníku navíc se prostě hodí. Obzvláště v případě testované čtyřkolky, která má základní objem kufru 204 litrů.

Jinak se uvnitř v rámci faceliftu hrálo hlavně s barvičkami. Šedé plasty ve spodní části přístrojovky jsou nyní černé, madla dveří a středový tunel mohou mít šedý nebo modrý dekor a to je vlastně všechno. Jen ta imitace karbonu na výdeších ventilace a „kšiltu“ nad přístrojovým štítem mi dovnitř moc nesedí.

Všechny plasty jsou tvrdé, ale to u auta s cenou kolem 300.000 Kč nevadí. Líbí se mi rozložení a velikost ovládacích prvků, přehledné přístroje před volantem, a dokonce i jednoduchý panel manuální klimatizace, kterou má vůz ve standardu už v základní výbavě Comfort. Zkoušená linie Premium, prostřední z trojice nabízených, přidává i infotainment s dotykovým displejem, bluetooth handsfree, digitální příjmem rádia, a dokonce i konektivitu a zadní parkovací kameru.

Suzuki se spřáhlo s Toyotou. Do ČR míří plug-in hybrid Across s technikou RAV 4!

Suzuki se spřáhlo s Toyotou. Do ČR míří plug-in hybrid Across s technikou RAV 4!

Nemůžu říci, že by mi tady něco chybělo, naopak mě bavilo retro v podobě klasického nesklopného klíčku s tlačítky pro dálkové odemykání a zamykání. Na vůz s cenou 377.900 Kč (4x4, manuál) je výbava super, a komu by nestačila, pořád může sáhnout po linii Elegance, která za příplatek 40.000 Kč přidá třeba navigaci (není nutná, Android Auto fungoval rychle a spolehlivě), startování tlačítkem, automatickou klimatizaci (manuální mi stačila), tempomat s omezovačem rychlosti či sledování únavy řidiče a varování před opuštěním jízdního pruhu.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 23 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků