Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, začne od letošního roku prodávat novou modelovou řadu s označením GSR 600, o které se často hovoří jako o nástupci úspěšného stroje GSF 650 Bandit. Pojďme se podívat, jak nová GSR vypadá.
Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Suzuki představila novinku GSR evropským zákazníkům na pařížském motosalonu 2005. Odborná veřejnost mohla osedlat novou šestku koncem roku na ostrově Sardinie, kam společnost Suzuki naplánovala představení a první jízdy.

Nová motorka je jak dobře namíchaný koktejl toho nejlepšího, co má Suzuki na skladu. Povedený design se opírá o monstrózní koncept Suzuki B-king, který byl představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Motocykl má na délku 2 090 mm, šířka je 775 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla 785 mm a rozvor 1 440 mm. O dobré jízdní vlastnosti by se měl starat páteřový rám a masivní trojúhelníková zadní vidlice, oboje z hliníku. Přední vidlice má plně nastavitelné předpětí a zdvih 43 mm. Zadní centrál má sedm stupňů nastavení předpětí a plně nastavitelný útlum.

Motor pochází ze sportovní GSX-R 600, ale má zcela jiný průběh výkonu. Řidič by měl pocítit lepší zátah odspodu a nejlepší projev by mělo Gé-eS-eRo předvádět ve středních otáčkách. Vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 599,4 ccm spolupracuje s šestistupňovou převodovkou, výkon a kroutící moment Suzuki zatím tají. Po silnici motorka jezdí po 17palcových kolech s pneumatikou 120/70 ZR17 vpředu, vzadu je 180/55 ZR17. Přední brzda má svůj původ také u modelu GSX-R a jedná se o systém s dvěma kotouči o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jednopístkový kotouč o průměru 240 mm.

Suzuki prezentuje GSR jako sportovní motocykl s originálním a především inovativním stylingem a s výbornými jízdními vlastnostmi, včetně komfortu. Jinde jsem četl, že je to nefalšovaný Street fighter střední kategorie (pouliční rváč) nebo GSR: Great Street Racer, tedy něco ve smyslu jako velkolepý pouliční závodník. Na bližší hodnocení si budeme počkat, zatím nám sníh nedovolí vůbec nic. Nadšencům, kterým nestačí toto stučné představení stroje, doporučím oficiální web.


Suzuki B-king koncept


Suzuki GSR 600

bazar

Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 83 798 km
Cena: 173 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 73 329 km
Cena: 130 000 Kč
Suzuki Ignis 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 74 412 km
Cena: 100 000 Kč
Suzuki Swift 1,2
Rok výroby: 2012
Stav: 56 677 km
Cena: 180 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 108 965 km
Cena: 174 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 67 639 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků