Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Japonský výrobce motocyklů, firma Suzuki, začne od letošního roku prodávat novou modelovou řadu s označením GSR 600, o které se často hovoří jako o nástupci úspěšného stroje GSF 650 Bandit. Pojďme se podívat, jak nová GSR vypadá.
Suzuki GSR 600: nástupce populárního Bandita již letos

Suzuki představila novinku GSR evropským zákazníkům na pařížském motosalonu 2005. Odborná veřejnost mohla osedlat novou šestku koncem roku na ostrově Sardinie, kam společnost Suzuki naplánovala představení a první jízdy.

Nová motorka je jak dobře namíchaný koktejl toho nejlepšího, co má Suzuki na skladu. Povedený design se opírá o monstrózní koncept Suzuki B-king, který byl představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Motocykl má na délku 2 090 mm, šířka je 775 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla 785 mm a rozvor 1 440 mm. O dobré jízdní vlastnosti by se měl starat páteřový rám a masivní trojúhelníková zadní vidlice, oboje z hliníku. Přední vidlice má plně nastavitelné předpětí a zdvih 43 mm. Zadní centrál má sedm stupňů nastavení předpětí a plně nastavitelný útlum.

Motor pochází ze sportovní GSX-R 600, ale má zcela jiný průběh výkonu. Řidič by měl pocítit lepší zátah odspodu a nejlepší projev by mělo Gé-eS-eRo předvádět ve středních otáčkách. Vodou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 599,4 ccm spolupracuje s šestistupňovou převodovkou, výkon a kroutící moment Suzuki zatím tají. Po silnici motorka jezdí po 17palcových kolech s pneumatikou 120/70 ZR17 vpředu, vzadu je 180/55 ZR17. Přední brzda má svůj původ také u modelu GSX-R a jedná se o systém s dvěma kotouči o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jednopístkový kotouč o průměru 240 mm.

Suzuki prezentuje GSR jako sportovní motocykl s originálním a především inovativním stylingem a s výbornými jízdními vlastnostmi, včetně komfortu. Jinde jsem četl, že je to nefalšovaný Street fighter střední kategorie (pouliční rváč) nebo GSR: Great Street Racer, tedy něco ve smyslu jako velkolepý pouliční závodník. Na bližší hodnocení si budeme počkat, zatím nám sníh nedovolí vůbec nic. Nadšencům, kterým nestačí toto stučné představení stroje, doporučím oficiální web.


Suzuki B-king koncept


Suzuki GSR 600

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků