Suzuki Grand Vitara XL-7 nabízí pár centimetrů navíc

Dnešní terénní vozy nemají mnohdy mnoho společného s tím, co si pod tímto názvem každý představí. Větší důraz je totiž u nich kladen na dobré vlastnosti pro jízdu po silnici než na zdolávání náročnějších terénů. Suzuki Grand Vitara je v tomto směru výjimkou. A to i v prodloužené verzi XL-7.
Suzuki Grand Vitara XL-7 nabízí pár centimetrů navíc
Japonský model Grand Vitara totiž vhodně kombinuje obě možnosti jízdy. Tedy lze s ním jezdit po asfaltových silnicích stejně pohodlně jako s běžným automobilem a přitom si bez obav odskočit „zařádit“ do neupraveného terénu. Přitom všem terénní Suzuki dobře vypadá, nabízí dostatek komfortu uvnitř, je poháněno spolehlivými a výkonnými motory a posádka se v něm cítí dostatečně bezpečně.

Pár centimetrů navíc

Designéři Suzuki ušili Vitaře slušivý kabátek, jenž je pohledný a přitažlivý na první pohled. V případě verze XL-7 je hned patrné, že pětidvéřová karosérie nabízí o pár centimetrů víc. Konkrétně o 505 mm, takže celková délka tohoto vozu činí 4700 milimetrů. Tomu  odpovídá i nová konstrukce prodlouženého rámu se zvětšeným rozvorem na 2800 mm a úprava podvozkových skupin týkající se hlavně odpružení. Klepněte pro větší obrázekPrávě prostorový rám a redukční převodovka dávají tomuto vozidlu tuhost karosérie a jízdní vlastnosti, jež umožňují jízdu ve skutečném terénu.

Prodloužená karosérie samozřejmě zároveň nabízí i více prostoru jak pro zavazadla, tak pro cestující. Konkrétně to je objem zavazadlového prostoru  900 litrů a zvětšený prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Při sklopení zadní řady sedaček je k dispozici až 1687 litrů pro zavazadla. Pro úplnost dodejme, že prodlouženou verzi poznáte i tím, že je zvýrazněno chromováním přední masky chladiče a klik dveří.

Nový šestiválcový motor

K terénní Vitaře vždy patřil i výkonný šestiválec. S příchodem verze XL-7 se pod jeho kapotu dostává i zcela nový šestiválec o objemu 2,7 litru. Nejvýkonnější pohonná jednotka vychází z osvědčených šestiválců do V o zdvihových objemech 2,0 a 2,5 litru, nabízí však o 21 kW více výkonu než dosavadní „dvaapůllitr“ – tedy 127 kW a to při 6000 otáčkách za minutu. Zároveň byl u nového šestiválce se čtyřiadvacetiventilovou technikou zvětšen i maximální točivý moment na 231 N.m při 3300 otáčkách a průběh jeho křivky zajišťuje vozu dostatek síly jak pro jízdu v obtížném terénu, tak na silnici. Tomu odpovídá i maximální rychlost 175 km/h u verze s pětistupňovou manuální převodovkou, v případě volby čtyřstupňového automatu je nejvyšší rychlost o pět km/h nižší. Kombinovaná spotřeba vozu je 10,8, resp. 12,0 litru benzínu na sto kilometrů jízdy.

Praktické a vybavené verze

Jako u dalších verzí Vitary – tří- a pětidvéřové verze – je i u XL-7 kladen důraz na řešení různých detailů v interiéru, odkládacích schránek a dalších prostorů pro zvýšení komfortu a pohodlí cestujících. Vysoký standard vybavení modelů Grand Vitara je u tohoto provedení doplněn ještě o další výbavu, takže v konečné (základní) nabídce nabízí kupříkladu posilovač řízení, přední airbagy, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (ta i s vyhříváním), protiblokovací systém brzd ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD a klimatizaci. Vybavenější verze LX-7 je ještě doplněna o vyhřívání předních sedadel, šestipaprskové disky kol z lehkých slitin a tempomat.

Základní verze Suzuki Grand Vitary LX-7 s manuální převodovkou je k mání od 879 900 korun, vybavenější typ od 899 900 Kč. V případě volby automatické převodovky jsou ceny 924 900 (typ 1) a 944 900 (typ 2) korun. Do budoucna se uvažuje i o užitkové verzi nabízené Grand Vitary XL-7.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků