Konkurent pro Škodu Kushaq přijíždí se zajímavými motory. Využil techniku Toyoty, spřízněnost s ní umně maskuje.
Označení Grand se u Vitary objevilo v její druhé a třetí generaci, aktuální čtvrtá verze jej v Evropě opustila. Nyní japonská značka představuje novou Grand Vitaru, určenou pro indický trh. Z technického hlediska jde o upravenou verzi Toyoty Urban Cruiser Hyryder s odlišnou přídí a zádí včetně značně jiných světel – spolupráce obou automobilek má i na starém kontinentu podobný styl ve formě dvojčat Toyota Corolla/Suzuki Swace a Toyota RAV4/Suzuki Across.
Novinka má na délku 4345 mm, stojí na rozvoru 2600 mm (o 100 mm více, než má evropská Vitara) a na šířku měří 1795 mm. Základní motorizací je benzinová patnáctistovka Suzuki K Dual Jet VVT s 12V mild-hybridním systémem o výkonu 75 kW (102 k) a 135 Nm točivého momentu. Pohánět umí buď přední nebo všechna kola skrze systém AllGrip s několika režimy.
Druhou možností pohonu je čtyřválec se stejným objemem a s plnohodnotným hybridním systémem a 85 kW (116 k) plus 141 Nm. U něj jsou poháněna výhradně přední kola v režimech EV, Eco, Power či Normal. Vzhledem k nízkoemisnímu pohonu by mohla Grand Vitara teoreticky nahradit aktuální evropský model, který je vyráběn již od března roku 2015.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross