Vážně uvažuji o koupi té benzínové verze.Jen bych potřeboval ještě vědět kolik by si vzala průměrně benzínu na dálnici při 130 km?Najezdím tak ročně max. 30 tkm a myslím si,že by se mi nafta nevyplatila ...
Myslim, ze je docela jedno, kolik clovek najede za rok, ale kolik je skutecny penezni rozdil v porizeni a kdy se nafta vrati. U nafty vyrobce pise spotrebu 7.7, u benzinu 9.1. Kdyz to zaokrouhlim na 8 a 10, tak rozdil 2 litry na 100km pri cene 30Kc za litr je 0.60 Kc na 1km, tedy 100tisic Kc pri porizeni se vrati po ujeti 160 tisic km. Pokud benzin jeste vic nadsadim a vezmu spotrebu 11 na 100km, tak je rozdil 3 litry neboli 0.90 Kč, pak se 100tisic porizeni vrati po 111 tisic km. A to jsem vzal jen cenu porizeni, predpokladam, ze na naftu budou o fous vetsi servisni naklady a nafta ma i dalsi negativa. Kdyz jsem tuhle otazku polozil prodejci, tak mi rikal, ze pokud nemam nejaky levny zdroj nafty, nemam ani na naftu myslet. Ale je to samozrejme vse vec nazoru. M.
Na dialnici pri 130km je to cca 11,5, pri 140kmh je to uz o liter viacej.
Vitara 2,0 ,kombinovaná spotřeba je 11 litrů,ať dělám co dělám,nemohu se dostat níže a je jedno,jestli je zapnutá klimatizace či nikoliv
Mám Vitaru dvoulitr rok výroby 2008.Jezdím po dálnici 110km/hod.,po okreskách 90km/hod.Spotřeba v létě 8-9litrů,v zimě pak 9-10litrů.
Ja jezdim 1,5 roku s teriosem a doporucuju tem, kteri pochybuji o kvalitach daihatsu podivat se jak je dimenzovany treba podvozek toho auta a porovnat treba s vetsi a tezsi Ravkou a nebo s jakymkoliv autem s hmotnosti kolem 1100 kg a klidne i s tezsima. Dale je treba se podivat napr. do motoroveho prostoru a mrknou na detaily. Proste to provedeni je fakt dobry a z me strany nemuze byt o poruchovosti ani rec. Podvozkove dily jsou original ( naj. 95000 km ), nic nemeneno, zadne znamky opotrebeni, zadny uniky oleje, menil jsem zadni vyfuk. Podle zkusenosti s diskusnich for na zapade jsem se dozvedel, ze doba kdy se poprve neco meni na predni naprave ( cepy, silenbloky ), presahuje 200tis. km. O zadni napravu se nemusite prakticky vubec bat, do te nevrazite ani korunu. Soucasny stav meho podvozku tomu opravdu nasvedcuje. Tydle auta maji pro nekoho jine nevyhody. Podivejte se na interiery RAvky, corolly treba z roku 2000. Neurazi nenadchnou, spica zpracovany, jsou pouze ucelne a funkcni, a daihatsu je to same.
Děkuji za názor, Terios je opravdu pro naše podmínky nejlepší řešení.
" Pohon všech kol je zkrátka vyřešen do nejmenších detailů a ptám se: jaké konkurenční SUV této kategorie toto umí?"Daihastu terios ( toyota cami ) to umi. Sice se u nas neprodava, ale neni problem si pro nej zajet k sousedum, krome redukce disponuje vsim co ma vitara, spolehlivosti a kvalitou provedeni nevyjimaje, uspornym motorem s dobrou spotrebou, kompaktnejsimi rozmery. Je ale fakt, ze snese porovnani spis s kratkou 3dv. vitarou, a tam nabizi uz 5dv.A to nemluvim o nevem Terios ( toyota rush ), ktery se zacne prodavat v kvetnu. A ten ve svy tride konkurenci nema.
Ty ceny v CR me opravdu rozesmaly - kamarad si ji u nas v Alberte (Canada) minuly tyden koupil - je tu jediny model - s tim motorem 2.7l co se u Vas radsi ani neprodava. Nejlepe vybavenou i s DVD navigaci a dalsimi vylepsenimi ji ziskal za 24.999 CAD - coz je vasich cca 500.000 Kc. Kdyz jsem mu dnes rikal co stoji u Vas tak se jeste ted smeje . Tyhle penize tu stoji tak Nissan Pathfinder v nejlepsi vybave nebo RangeRover, ale Suzuki - to je smesne a jeste s motory, ktere se tu davaji do pidiaut - moje manzelka ma na nakupy Suzuki Swift s 1.6l motorem. Ja jesdim do terenu casto a mam k tomu odpovidajici motor - 5.7l - vim ze vic zere - dalnice 15l , teren 20-25l, ale benzin tu stoji v prepoctu 17 Kc/l a prumerny plat je tu kolem 80-100.000 Kc/mesic.
Sorry ale ty asi na ten prumerny kanadsky plat nedosahnes kdyz manzelka jezdi "U VAS" v Canade Swiftem , tak nevim cemu se smejes. Z toho co tady pises tak hold asi ani tech 25K CAD na Vitaru je pro tebe moc. Takze milej zlatej - zpatky do reality, vem si ten tvuj lunch box a hybaj do rachoty, budovat a prestan snit o tom ze v Canade jste neco vic. (By the way -ja jsem US citizen a jsem v Evrope velmi spokojen )
Průměrný plat v Kanadě rozhodně nebude 80-100k kč čistá ruka.
RangeRover - zacina na 39tis USD, coz je nejmensi LR3 (1mil Kc), normalni RangeRover zacina na 75tis Usd, coz sou 2 mil KcRozdil je zejmena v tom ze u nas je 19% DPH
a kolik tam u vas stoji Fabie 1,2HTP?
To jsem tu za 10 let nevidel
Este nam prosim napis ako sa pohybuju ceny a prijmy v Canade? My tu v Europe sme totiz takmer vsetci dementni, zato vzdy radi pobavime obyvatelov za Atlantikom. Ale teraz vazne, bud mas tak 15 rokov alebo nie si celkom komplet. Nic ine tvoj prispevok totiz nehovori! BTW: Ked hovoris o priemernom plate, povedz aj nieco o priemernych vydavkoch (byvanie, doprava, jedlo, pivo :)) potom tych 80-100 litrov bude vypadat trosku inak. Viem o com hovorim, bol som tam tiez totiz
Vydaje na bydleni - dum se 4 loznicemi, obyvakem apod. - splatka mortgage + veskere utility 2.000 CAD, jidlo je tu asi 2x drazsi nez pred 3 roky v Cechach, elektronika stoji polovic, doprava 17 Kc/l benzinu, pivo to je krize - kanadske 2.50 CAD plechovka (neda se pit), evropske 3-4 CAD. Problem je, ze nova japonska a evropska auta (Volvo, BMW, VW, Prosche, Jaguar) si vetsinou nekupujou lidi s prumernym prijmem - ti si kupuji levnejsi amercka nebo korejska auta pripadne ojetiny.
Jinak byt 3+1 (jak me informoval kamarad) stoji i s utilitami cca 800-1.000 CAD/mesic - najem.
Psal jsem to v článku. Motor 2.7 V6 se v Evropě neprodává, protože nesplňuje evropské emisní limity. Až tento problém Suzuki vyřeší, určitě vůz doveze i k nám. Jinak Vitara 2.7 V6 v plné výbavě stojí v USA po přepočtu okolo 590 tisíc.
Jo, ale to jsou nabidkove ceny - realita je o 10-15 % nizsi, je to jedna z mala veci o kterych se na severoamerickem kontinente tvrde smlouva (dum, auto).
Bohuzel jsme jeste rozvojova zeme. Jinak ti dekuju za pekne prispevky k Vitare, vyrazne jsi mi odhalil jeji moznosti, plusy minusy a vyuziti M.
Osobně bych si v tomhle segmentu zvolil Forestera od Subaru, ale to je samozřejmě otázka osobních preferencí.Moc dobrá recenze - díky za ní.
Puvodne jsem o ni uvazoval. Odradila mne ale spotreba, celkem slaby benzinovy motor a vyssi cena u 5D modelu. Navic donedavna byla bez ESP, takze jsem si zjistoval konkurenci - no myslim ze novy Daihatsu Terios jej rozdrti. Nejen cenou, ktera ma byt neco malo pres 550 tis., ale hlavne vybavou (VSC,TSC,ABS,EBD,8bagu..) a motorem. Navic nic proti kvalite Suzuki, ale Daihatsu bude nekde uplne jinde. No necham se prekvapit
Daiha...co?? To si snad děláš srandu,ne? Pominu fakt, že Terios vypadá hrozně,ale že kvalitou bude uplně někde jinde? No to máš pravdu....jinde bude....
Daihatsu? loool... přečti si něco, pokud to umiš http://www.suzuki-grand-vitara.cz/...
Neznas Daihatsu? Patri Toyote. U nas bohuzel oficialni dovoz nefunguje. Pokud vim, Terios se vyrabi i pod znackou Toyota, jako model Rush s motorem 1.5, ma se letos nabizet i v CR.
Spravne. Nova verze ma prijit v kvetnu a vypada velmi dobre. Btw. Daihatsu udajne dosahuje vyssich kvalit nez Toyota a to uz je co rict.. http://www.daihatsu.at/terios.html
Daiha....co? To si snad děláš srandu,ne? Pominu fakt,že Terios vypadá naprosto hrozně,ale že kvalitou bude uplně někde jinde? :) No tak to máš pravdu....jinde to bude...
aj ked nevlastnim (zatial :) ) ziadne suzuki, prave tato znacka patri za posledny rok k mojim srdcovym zalezitostiam. kto trochu pozna tuto znacku vie, ze sa snazi hajit rovnaku liniu. ak si napr. porovnate SX4 s Vitarou pri pristrojovej doske, uvidite rovnakeho ducha. je chvalihodne, ze sa znacka snazi priblizit cenovo kazdemu zakaznikovi a navyse, ponuka kazdy model vo verzii 4x4. k vitare - ak by som sa mal rozhodovat medzi "konkurenciou", smelo by som zvolil prave vitaru. cenovo je velmi prijatelna a ponuka dostacujucu vybavu. vyblaznil som sa s nou (3 dv.) na horach. neostal na nej ani jedna cista plocha . jedine, co jej vytykam je azvelka hlucnost a pri 3 dv. verzii stoji za zvazenie, ci sa nevyplati ist do mozno lacnejsej SX4. mimochodom, vitara nie je "made in hungary" - je z krajiny vychadzajuceho slnka. preto sa aj tento voz radi k tym, na ktore si musite pockat (na Slovensku je to min. 6 tyzdnov). a na zaver - ako mi vravel diler, do 3 rokov ma suzuki priniest na trh 5 novych modelov (!). zatial sa vie o nastupcovi Liany (cize nizsia stredna trieda) a velkom MPV. samozrejme, aj tieto vozy budu vo verziach 4x4.
Já si furt myslel že nástupce Liany je SX4, pokud ne tak mě to celkem zajímá, nemáš nějakej odkaz nebo bližší informaci?
Nástupce Liany přijde v roce 2007 a mělo by jít o konkurenci pro Octavii - podobné provedení... SX4 je samostatný model.
Díky za upřesnění, už se těším.
Mockrat diky za paradni recenzi, zodpovedelo mi to mou nejvetsi otazku - jestli si mam priplacet 100 tycek za naftak. Vidim, ze to neudelam a jsem rad. Naftu moc nemusim a tak jsem mel strach, ze bude benzin prilis zravy. Pokud bude rozdil ve spotrebe 2l tak se 100tisic Kc vrati opravdu az po 150tisici km a to je hrozne moc. Ted uz jen musim rozhodnout, jestli zakladni nebo lepsi vybavu - chtel bych ESP, xenony a tempomat, bohuzel k tomu musim "pribrat" i kozeny interier a hlavne otresny doplnek IMITACE DREVA - tuhle obludnost davaji vsichni vyrobci do svych aut a me se to totalne hnusi. Co se da delat Jeste jednou chvalim vybornou recenzi, diky! M.
ale moc pěkné autíčko. Článek mě donutil přemýšlet, proč vlastně nemáme doma žádné SUVčko
takto bych si prestavoval i dalsi. Ale psat lyziny s "i" po eL, to je ostuda. Budiz autorovi utechou (tedy doufam, ze to opravi!), ze Subaru pise stejne spatne u ofic. materialu k Forestrovi. A i pres nekolikere upozorneni na to kasle.
Nene, spravne je "liziny", neni to od slova "lyze" a rozhodne to neni ani ve vyjmenovanych slovech po l :)Viz Ústav pro jazyk český
ližinyjsou kovové nebo dřevěné trámce, které slouží k posunování těžkých břemen; mohou také tvořit součást nosných konstrukcí lešení – Kostru tvoří sloupky, ližiny a vzpěry. Ližiny najdeme také na střechách automobilů; jsou to podélné vyztužené lišty, na které se dá připevnit nosič na kola nebo autozahrádka: Standardem pro všechny verze vozu jsou rovněž integrované ližiny pro střešní nosič. Do standardní výbavy patří mimo jiné střešní ližiny charakteristické pro většinu vozů kombi.Přestože se může zdát, že jde o příbuzné slovo k vyjmenovanému slovu lyže (ostatně ližiny se trochu lyžím podobají), a že je tedy nasnadě psát je s tvrdým y, není to pravda. Podstatné jméno lyže jsme převzali z ruštiny (lyža), ale ližiny jsou odvozeny od částečně synonymního slova líha.
Milovník Pežotů a jazyka českého :-D, díky za trefné a místné poučení, není na to znát souvislosti a vědět proč je to či ono tak :)
Jenomze jazyk se vyviji u lidi, ne v nejakem pochybnem ustavu. A proto stejne nakonec budou lyziny.
No to bi to dopadlo kdybi se jasyk vivýjel jenom ulidí.(Od člověka, který píše bez diakritiky, to obzvláště sedí.)
Tak ted jste me tedy dostal. ...jsem na to koukal a muze TO vypadat stejne, ale paklize se TO hybe po podkladu, tak je to s "Y" a paklize je TO nehybne, je to s "i". Inu, cely zivot se clovek uci , zitra se jeste juknu to etymologickeho slovniku. Dekuji moc za opraveni. Skoda, ze mi tuto odpoved nedali u Subaru, jen slibili, ze to opravi. Bude se jim muset omluvit. BTW kdyz uz jsme u toho Subaru, tak v bleskovkach maj komercni sdeleni i s odkazem, ale zda se, ze cele subaru.cz je down.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.