Suzuki DL650 V-Strom vs. Honda XL650V Transalp (duel)

Srovnali jsme dvojici cestovních endur v kubatuře 650 ccm. Který motocykl zanechal lepší dojmy?
Seznam kapitol
  1. Představení duelantů: Honda Transalp a Suzuki V-Strom; Technické informace
  2. Hodnotící tabulky obou strojů s komentářem
  3. Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy; Kompletní fotogalerie

Prvně to měl být malý výlet na motorce na jedno odpoledne. Pak slovo dalo slovo, vedle sebe stála Honda Transalp a Suzuki V-Strom 650 a hlavním úkolem se stalo obě motorky srovnat.

Oba stroje stojí bez stokoruny stejně, pohonnou jednotku tvoří kapalinou chlazený dvouválec o objemu 650 ccm, pojďme se na ně podívat blíže. Taste zbraně, duelanti...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obě motorky patří do stejné kategorie, ale každá je jiná....

Honda XL650V Transalp

Model Transalp oslaví příští rok své dvacáté narozeniny. První model, ještě s šestistovkovým motorem, spatřil světlo světa v roce 1987 a od té doby doznal minimálních úprav. Díky mnohaletým prodejům se dá sehnat slušný stroj z druhé ruky za rozumné peníze, najdete jej skoro ve všech motopůjčovnách a náhradních dílů je taky dost. Při pravidelném servisu se málokdy potkáte s větší poruchou a náklady na provoz jsou také minimální.

Přední maska s boubelatými tvary a malým štítkem nemá moderní agresivní design, Honda sází spíše na heslo: "V jednoduchosti je síla..." Jeden z mála trendů poslední doby jsou integrovaná směrová světla do boční kapotáže. Za nádrží o objemu 19 l je užší a téměř ploché sedlo. Výhodou oproti V-Stromu je i slušný kryt výfukových svodů a motoru.

Jeden z větších faceliftů přišel i v roce 2000, kdy motocykl dostal agregát o objemu 650 ccm. Současný dvouválec s válci v úhlu 52 stupňů má také už velmi staré kořeny původu. Kapalinou chlazený čtyřdobý motor se třemi ventily na válec disponuje výkonem 39 kW (53 k) v 7 500 ot. a maximální točivý moment je 55 Nm při 5 500 ot/min. Pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou převodovkou a sekundární převod zajišťuje řetěz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda XL650V Transalp

Suzuki DL650 V-Strom

Motocykl DL650 V-Strom vychází z litrového bratříčka se stejným označením. Suzuki se naopak snaží držet krok s dobou a V-Stroma vybavila moderně střiženými křivkami kapotáže. Motocykl vzhledově působí mohutným dojmem, vedle Transalpa vypadá, jako by byl o půl třídy výš. Vpředu je dvojitý světlomet a větší, manuálně nastavitelné plexisklo. Sedlo má větší předěl mezi místem pro řidiče a plochou určenou spolujezdci, ale jinak je měkké a dobře tvarované.

Pohonná jednotka má původ ve sportovní Suzuki SV650 a v testovaném enduru má tento V-Twin výkon 49 kW (67 k) při 8 800 ot/min. Kroutící moment je o 5 Nm vyšší než u Hondy, celkem 60 Nm. Převodovka má šest stupňů a V-Strom má podstatně větší brzdové kotouče. Staré známé pravidlo říká, že výkon není vše. Důležité je, jak to všechno spolupracuje a jak nám to při výletu sedlo do rukou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki DL650 V-Strom

Technické informace

Technické údaje Honda XL650V Transalp Suzuki V-Strom 650
Celkové rozměry 2 260 x 920 x 1 315 mm 2 290 x 840 x 1 390 mm
Rozvor / výška sedla 1 505 mm / 843 mm 1 540 mm / 820 mm
Motor, objem 4dobý, 2válec do V, 647 ccm 4dobý, 2válec do V, 645 ccm
Počet ventilů / chlazení 6 / kapalina 8 / kapalina
Výkon 39 kW (53 k) / 7 500 ot. 49 kW (67 k) / 8 800 ot.
Točivý moment 55 Nm / 5 500 ot. 60 Nm / 6 400 ot.
Převod / převodovka řetěz / 5stupňová řetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu) 90/90 R21, 120/90 R17 110/80 R19, 150/70 R17
Brzdy vpředu 2x kotouč 256 mm, 2pístek 2x kotouč 310 mm, 2pístek
Brzdy vzadu 1x kotouč 240 mm, 1pístek 1x kotouč 260 mm, 1pístek
Přední vidlice teleskopická vidlice, průměr 41 mm teleskopická vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 19 l 22 l
Suchá hmotnost 191 kg 190 kg
Poměr (koně na tunu) 277 353
Cena (srpen 2006) 195 000 Kč vč. DPH 194 900 Kč vč. DPH

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení duelantů: Honda Transalp a Suzuki V-Strom; Technické informace
  2. Hodnotící tabulky obou strojů s komentářem
  3. Závěrečné shrnutí, plusy a mínusy; Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků