Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pro Evropu speciální motor

Automobilka Suzuki v Ženevě vystavila také evropské provedení svého nového kompaktního modelu Celerio.

Ačkoli výraz „Celerio“ budí s ohledem na latinu dojem „rychlosti“, tomuto Suzuki jde samozřejmě o něco úplně jiného. Suzuki Celerio je totiž vozem mířícím do segmentu nejlevnějších pětidveřových minivozů do města, který na konci letošního roku v Evropě nejspíš nahradí aktuální řadu Suzuki Alto. Premiéru Celerio slavilo na lednovém autosalonu v Novém Dillí, ovšem jeho evropská verze, představená v Ženevě, přináší některé novinky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Celerio ve své evropské verzi nabídne prý i nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozek s rozvorem náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlouhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, přičemž zavazadlový prostor ve svém základním uspořádání pojme 254 l nákladu. O pohon vozu se v Evropě postará nový zážehový tříválec K10C se „zdvojeným vstřikováním“ a objemem 1,0 l, jenž s přispěním start/stop systému vykáže v kombinovaném provozu emise CO2 o hmotnosti 85 g/km. Volitelnou výbavou se stane nová pětistupňová převodovka s automatizovaným řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že asijská verze řady Celerio disponuje tříválcem 1,0 l/50 kW s točivým momentem 90 Nm, pohotovostní hmotnost u ní činí 810 kg a světlá výška dosahuje 165 mm. V Evropě to nové Suzuki Celerio nebude mít rozhodně snadné, v době náběhu prodejů se bude muset utkat nejen s novými kolínskými trojčaty Aygo/C1/108, ale i s takovou Dacií Sandero. A aby proti těmto vozům uspělo, bude muset být Celerio buď mimořádně kvalitní a dobře vybavené, nebo pekelně levné…

Nezapomeňte se podívat na naše čerstvě natočené video a proklikat se bohatou fotogalerií živých snímků přímo z Ženevy!


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki Wagon R+ 1,2
Rok výroby: 1998
Stav: 184 702 km
Cena: 30 000 Kč
Suzuki Swift 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 6 707 km
Cena: 210 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2006
Stav: 146 808 km
Cena: 153 000 Kč
Suzuki SX4 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 107 235 km
Cena: 136 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 42 456 km
Cena: 247 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2004
Stav: 118 942 km
Cena: 156 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků