Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pro Evropu speciální motor

Automobilka Suzuki v Ženevě vystavila také evropské provedení svého nového kompaktního modelu Celerio.

Ačkoli výraz „Celerio“ budí s ohledem na latinu dojem „rychlosti“, tomuto Suzuki jde samozřejmě o něco úplně jiného. Suzuki Celerio je totiž vozem mířícím do segmentu nejlevnějších pětidveřových minivozů do města, který na konci letošního roku v Evropě nejspíš nahradí aktuální řadu Suzuki Alto. Premiéru Celerio slavilo na lednovém autosalonu v Novém Dillí, ovšem jeho evropská verze, představená v Ženevě, přináší některé novinky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Celerio ve své evropské verzi nabídne prý i nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozek s rozvorem náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlouhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, přičemž zavazadlový prostor ve svém základním uspořádání pojme 254 l nákladu. O pohon vozu se v Evropě postará nový zážehový tříválec K10C se „zdvojeným vstřikováním“ a objemem 1,0 l, jenž s přispěním start/stop systému vykáže v kombinovaném provozu emise CO2 o hmotnosti 85 g/km. Volitelnou výbavou se stane nová pětistupňová převodovka s automatizovaným řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že asijská verze řady Celerio disponuje tříválcem 1,0 l/50 kW s točivým momentem 90 Nm, pohotovostní hmotnost u ní činí 810 kg a světlá výška dosahuje 165 mm. V Evropě to nové Suzuki Celerio nebude mít rozhodně snadné, v době náběhu prodejů se bude muset utkat nejen s novými kolínskými trojčaty Aygo/C1/108, ale i s takovou Dacií Sandero. A aby proti těmto vozům uspělo, bude muset být Celerio buď mimořádně kvalitní a dobře vybavené, nebo pekelně levné…

Nezapomeňte se podívat na naše čerstvě natočené video a proklikat se bohatou fotogalerií živých snímků přímo z Ženevy!


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 113 000 Kč
Suzuki Jimny 1,5
Rok výroby: 2005
Stav: 82 612 km
Cena: 144 000 Kč
Suzuki Splash 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 62 820 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků