Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pro Evropu speciální motor

Automobilka Suzuki v Ženevě vystavila také evropské provedení svého nového kompaktního modelu Celerio.

Ačkoli výraz „Celerio“ budí s ohledem na latinu dojem „rychlosti“, tomuto Suzuki jde samozřejmě o něco úplně jiného. Suzuki Celerio je totiž vozem mířícím do segmentu nejlevnějších pětidveřových minivozů do města, který na konci letošního roku v Evropě nejspíš nahradí aktuální řadu Suzuki Alto. Premiéru Celerio slavilo na lednovém autosalonu v Novém Dillí, ovšem jeho evropská verze, představená v Ženevě, přináší některé novinky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Celerio ve své evropské verzi nabídne prý i nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozek s rozvorem náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlouhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, přičemž zavazadlový prostor ve svém základním uspořádání pojme 254 l nákladu. O pohon vozu se v Evropě postará nový zážehový tříválec K10C se „zdvojeným vstřikováním“ a objemem 1,0 l, jenž s přispěním start/stop systému vykáže v kombinovaném provozu emise CO2 o hmotnosti 85 g/km. Volitelnou výbavou se stane nová pětistupňová převodovka s automatizovaným řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že asijská verze řady Celerio disponuje tříválcem 1,0 l/50 kW s točivým momentem 90 Nm, pohotovostní hmotnost u ní činí 810 kg a světlá výška dosahuje 165 mm. V Evropě to nové Suzuki Celerio nebude mít rozhodně snadné, v době náběhu prodejů se bude muset utkat nejen s novými kolínskými trojčaty Aygo/C1/108, ale i s takovou Dacií Sandero. A aby proti těmto vozům uspělo, bude muset být Celerio buď mimořádně kvalitní a dobře vybavené, nebo pekelně levné…

Nezapomeňte se podívat na naše čerstvě natočené video a proklikat se bohatou fotogalerií živých snímků přímo z Ženevy!


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků