Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pro Evropu speciální motor

Automobilka Suzuki v Ženevě vystavila také evropské provedení svého nového kompaktního modelu Celerio.

Ačkoli výraz „Celerio“ budí s ohledem na latinu dojem „rychlosti“, tomuto Suzuki jde samozřejmě o něco úplně jiného. Suzuki Celerio je totiž vozem mířícím do segmentu nejlevnějších pětidveřových minivozů do města, který na konci letošního roku v Evropě nejspíš nahradí aktuální řadu Suzuki Alto. Premiéru Celerio slavilo na lednovém autosalonu v Novém Dillí, ovšem jeho evropská verze, představená v Ženevě, přináší některé novinky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Celerio ve své evropské verzi nabídne prý i nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozek s rozvorem náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlouhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, přičemž zavazadlový prostor ve svém základním uspořádání pojme 254 l nákladu. O pohon vozu se v Evropě postará nový zážehový tříválec K10C se „zdvojeným vstřikováním“ a objemem 1,0 l, jenž s přispěním start/stop systému vykáže v kombinovaném provozu emise CO2 o hmotnosti 85 g/km. Volitelnou výbavou se stane nová pětistupňová převodovka s automatizovaným řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že asijská verze řady Celerio disponuje tříválcem 1,0 l/50 kW s točivým momentem 90 Nm, pohotovostní hmotnost u ní činí 810 kg a světlá výška dosahuje 165 mm. V Evropě to nové Suzuki Celerio nebude mít rozhodně snadné, v době náběhu prodejů se bude muset utkat nejen s novými kolínskými trojčaty Aygo/C1/108, ale i s takovou Dacií Sandero. A aby proti těmto vozům uspělo, bude muset být Celerio buď mimořádně kvalitní a dobře vybavené, nebo pekelně levné…

Nezapomeňte se podívat na naše čerstvě natočené video a proklikat se bohatou fotogalerií živých snímků přímo z Ženevy!


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků