Suzuki Alto: konečně i u nás, za 189 900 Kč

Na českém trhu se objevil nejmenší ze současných evopských vozů značky Suzuki a svůj oficiální nástup oslaví již zítra. Ačkoli Alto mělo svoji premiéru již v roce 2008, Česká republika dosud patřila k těm zemím, jejichž obyvatelům zůstávalo zapovězeno. Až do této chvíle.

Svojí velikostí se čtyřmístné Alto v modelové hierarchii vtěsná pod Splash a má zákazníky oslovit mile působícím designem, jednoduchostí, hospodárností a rozsáhlou standardní výbavou. Ačkoli cenou 189 900 Kč nemá daleko k nejlevnější verzi většího Splashe, překonává jej právě bohatostí výbavy, v níž najdeme čtveřici airbagů, ABS, klimatizaci, elektrické ovládání dveřních oken, centrální zamykání na dálku, posilovač řízení nebo rádio s přehrávačem CD a MP3. K dispozici bude zatím jediný výbavový stupeň s označením GL/AC, připlatit si tak lze pouze za přední mlhovky (5 900 Kč), vanu v zavazadelníku (986 Kč), velurové koberečky (645 Kč), střešní nosič (3 490 Kč) a metalízu (8 000 Kč).

Pod kapotou 3 500 mm dlouhého vozu s rozvorem náprav 2 360 mm se skrývá tříválcový zážehový „litřík“ naladěný na 68 koní (50 kW) při 6 000 ot./min. s průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km. Oproti Splashi nabízí o 2 kW vyšší výkon, který se spolu s pohotovostní hmotností jen 885 kg postará o nepatrně lepší dynamické parametry. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 14 s a dosáhne rychlosti 155 km/h. První vozy se již v těchto dnech objevují v českých dealerstvích Suzuki.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Alto
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků