Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

Mohl vzniknout největší automobilový koncern na světě. Ovšem nyní se ukazuje, že většina zvěstí okolo plánované fúze byla jen fámami.
Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

V září roku 2009 se ve zprávách zpravodajských agentur (začalo to u Reuters) objevila informace o tom, že koncern VW Group plánuje koupit podíl v japonské automobilce Suzuki. Již v následujících měsících se hovořilo o fúzi, jež vyústí ve vznik největšího automobilového koncernu na světě. Volkswagen tehdy nabízel například vyspělé technologie vznětových motorů a hybridních soustav, zatímco Suzuki vynikalo zkušenostmi s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem.

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Pak byl chvíli klid a na začátku roku 2012 jsme vás informovali o tom, že jednání zkrachovala a automobilka Suzuki celou záležitost bez bližšího upřesnění postoupila mezinárodnímu arbitrážnímu soudu v Londýně. Ve stejné době pak posílila svoji vazbu s italským koncernem Fiat, s nímž spolupracuje již déle třeba na výrobě vozů SX4/Sedici, ale hlavně od něj nakupuje vznětové motory, kterými zatím nedisponuje.

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Ve skutečnosti se ale ukazuje, že celou dobu šlo spíše o teoretická jednání na úrovni nejvyššího managementu obou společností. Bodem zlomu se zřejmě stal moment, kdy si měly koncerny Volkswagen AG a Suzuki Motor Corporation „vyměnit“ 20 % podíly, o čemž se mimochodem mluvilo od samého začátku. Světe div se, proti byli nakonec ve Wolfsburgu.

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Společnosti Suzuki se jako automobilce v poslední době na první pohled příliš nedaří, vzpomeňme alespoň letošní bankrot jejích aktivit v USA. Na druhou stranu její celosvětový odbyt prolomil letos v období dubna až června rekordy a zdá se, že letošní rok pro ni bude finančně citelně úspěšnější než ten předchozí…
 

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 499 km
Cena: 162 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 176 298 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 83 798 km
Cena: 173 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 73 329 km
Cena: 130 000 Kč
Suzuki Ignis 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 74 412 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků