Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

Mohl vzniknout největší automobilový koncern na světě. Ovšem nyní se ukazuje, že většina zvěstí okolo plánované fúze byla jen fámami.
Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

V září roku 2009 se ve zprávách zpravodajských agentur (začalo to u Reuters) objevila informace o tom, že koncern VW Group plánuje koupit podíl v japonské automobilce Suzuki. Již v následujících měsících se hovořilo o fúzi, jež vyústí ve vznik největšího automobilového koncernu na světě. Volkswagen tehdy nabízel například vyspělé technologie vznětových motorů a hybridních soustav, zatímco Suzuki vynikalo zkušenostmi s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem.

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Pak byl chvíli klid a na začátku roku 2012 jsme vás informovali o tom, že jednání zkrachovala a automobilka Suzuki celou záležitost bez bližšího upřesnění postoupila mezinárodnímu arbitrážnímu soudu v Londýně. Ve stejné době pak posílila svoji vazbu s italským koncernem Fiat, s nímž spolupracuje již déle třeba na výrobě vozů SX4/Sedici, ale hlavně od něj nakupuje vznětové motory, kterými zatím nedisponuje.

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Ve skutečnosti se ale ukazuje, že celou dobu šlo spíše o teoretická jednání na úrovni nejvyššího managementu obou společností. Bodem zlomu se zřejmě stal moment, kdy si měly koncerny Volkswagen AG a Suzuki Motor Corporation „vyměnit“ 20 % podíly, o čemž se mimochodem mluvilo od samého začátku. Světe div se, proti byli nakonec ve Wolfsburgu.

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Společnosti Suzuki se jako automobilce v poslední době na první pohled příliš nedaří, vzpomeňme alespoň letošní bankrot jejích aktivit v USA. Na druhou stranu její celosvětový odbyt prolomil letos v období dubna až června rekordy a zdá se, že letošní rok pro ni bude finančně citelně úspěšnější než ten předchozí…
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků