Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

Mohl vzniknout největší automobilový koncern na světě. Ovšem nyní se ukazuje, že většina zvěstí okolo plánované fúze byla jen fámami.
Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

V září roku 2009 se ve zprávách zpravodajských agentur (začalo to u Reuters) objevila informace o tom, že koncern VW Group plánuje koupit podíl v japonské automobilce Suzuki. Již v následujících měsících se hovořilo o fúzi, jež vyústí ve vznik největšího automobilového koncernu na světě. Volkswagen tehdy nabízel například vyspělé technologie vznětových motorů a hybridních soustav, zatímco Suzuki vynikalo zkušenostmi s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem.

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Pak byl chvíli klid a na začátku roku 2012 jsme vás informovali o tom, že jednání zkrachovala a automobilka Suzuki celou záležitost bez bližšího upřesnění postoupila mezinárodnímu arbitrážnímu soudu v Londýně. Ve stejné době pak posílila svoji vazbu s italským koncernem Fiat, s nímž spolupracuje již déle třeba na výrobě vozů SX4/Sedici, ale hlavně od něj nakupuje vznětové motory, kterými zatím nedisponuje.

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Ve skutečnosti se ale ukazuje, že celou dobu šlo spíše o teoretická jednání na úrovni nejvyššího managementu obou společností. Bodem zlomu se zřejmě stal moment, kdy si měly koncerny Volkswagen AG a Suzuki Motor Corporation „vyměnit“ 20 % podíly, o čemž se mimochodem mluvilo od samého začátku. Světe div se, proti byli nakonec ve Wolfsburgu.

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Společnosti Suzuki se jako automobilce v poslední době na první pohled příliš nedaří, vzpomeňme alespoň letošní bankrot jejích aktivit v USA. Na druhou stranu její celosvětový odbyt prolomil letos v období dubna až června rekordy a zdá se, že letošní rok pro ni bude finančně citelně úspěšnější než ten předchozí…
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků