Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

Mohl vzniknout největší automobilový koncern na světě. Ovšem nyní se ukazuje, že většina zvěstí okolo plánované fúze byla jen fámami.
Suzuki a Volkswagen: svatba se nekoná. Hotovo.

V září roku 2009 se ve zprávách zpravodajských agentur (začalo to u Reuters) objevila informace o tom, že koncern VW Group plánuje koupit podíl v japonské automobilce Suzuki. Již v následujících měsících se hovořilo o fúzi, jež vyústí ve vznik největšího automobilového koncernu na světě. Volkswagen tehdy nabízel například vyspělé technologie vznětových motorů a hybridních soustav, zatímco Suzuki vynikalo zkušenostmi s vozy do terénu, motocykly, lodními motory či bujícím indickým trhem.

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Volkswagen prý plánuje koupi podílu v Suzuki, ještě letos

Pak byl chvíli klid a na začátku roku 2012 jsme vás informovali o tom, že jednání zkrachovala a automobilka Suzuki celou záležitost bez bližšího upřesnění postoupila mezinárodnímu arbitrážnímu soudu v Londýně. Ve stejné době pak posílila svoji vazbu s italským koncernem Fiat, s nímž spolupracuje již déle třeba na výrobě vozů SX4/Sedici, ale hlavně od něj nakupuje vznětové motory, kterými zatím nedisponuje.

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Volkswagen začíná fúzovat se Suzuki

Ve skutečnosti se ale ukazuje, že celou dobu šlo spíše o teoretická jednání na úrovni nejvyššího managementu obou společností. Bodem zlomu se zřejmě stal moment, kdy si měly koncerny Volkswagen AG a Suzuki Motor Corporation „vyměnit“ 20 % podíly, o čemž se mimochodem mluvilo od samého začátku. Světe div se, proti byli nakonec ve Wolfsburgu.

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Suzuki podepsalo dohodu s Fiatem, jednání s VW Group zkrachovala

Společnosti Suzuki se jako automobilce v poslední době na první pohled příliš nedaří, vzpomeňme alespoň letošní bankrot jejích aktivit v USA. Na druhou stranu její celosvětový odbyt prolomil letos v období dubna až června rekordy a zdá se, že letošní rok pro ni bude finančně citelně úspěšnější než ten předchozí…
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků