Suverénní Francouze porazil Španěl Puras

První vítězství ve své kariéře mohl na Korsické rallye oslavovat španělský asfaltový specialista a tovární pilot francouzského týmu Citroen – Jesus Puras společně se svým navigátorem Marco Martim.
Suverénní Francouze porazil Španěl Puras

V čele 12. soutěže mistrovství světa v rallye jezdil 38-letý jezdec s novým vozem Citroen Xsara WRC hned od druhé rychlostní zkoušky a díky svému bezchybnému výkonu v kombinaci s výborně nastaveným vozem na první místo již nikoho nepustil. Druhé místo absolutně si zajistil na jistotu jedoucí Panizzi s vozem Peugeot 206 WRC, celkově třetí finišoval jeho týmový kolega Auriol také v kokpitu tovární „dvěstěšestky“. Oba svému zaměstnavateli zajistili plný počet 16 bodů, započítávaných do celkové klasifikace světového šampionátu výrobců.

Stejně jako před dvěma týdny na Rallye San Remo, i tato asfaltová rallye se stala záležitostí obou francouzských týmů, které svým soupeřům nedaly ani tu nejmenší šanci. Jen vítězem souboje o první místo se stal Španěl. Ten své rivaly s týmu Peugeot Sport nakonec porazil o 17.5 vteřiny.

Jesus Puras: „Toto vítězství je obrovským úspěchem pro každého v týmu Citroen. Nevím, co bych k tomu měl říct. Na 15. erzetě začalo hodně pršet, a tak nic nebylo jisté. Cítil jsem, jako kdybych jel celou věčnost. Až v cíli po dojetí Panizziho jsem teprve všemu uvěřil.“

Loňský „double“, přesněji vítězství jak v San Remu, tak i na Korsice, Gilles Panizzi sice neobhájil, nicméně svůj cíl i přání vedení jeho týmu splnil na výbornou. „ Zbytečně jsem neriskoval. Myslím, že na první místo jsem tentokrát neměl. Jesus jel naprosto skvěle, vše mu vycházelo podle plánu. Citroen má s asfaltovými soutěžemi více zkušeností, a to se na Korsice jasně potvrdilo. Pro mě i můj tým je nejdůležitější zisk 16 bodů, protože stále bojujeme o titul ve značkách,“ drobný Francouz prohlásil v cíli soutěže.

Na klikatých silnicích středomořského ostrova chtěl Auriol přesvědčit svého chlebodárce i zbytek světa, že na důchod je v jeho případě stále brzy, ale i na Korsice zůstalo jen u nesplněného přání. Auriol jel čistě, ale defekt pneumatiky a také drobné problémy s nastavením transmise mu vyšší než třetí místo nepřinesly. „Nic moc, dojel jsem pro potřebné body, a to je vše,“ prohlásil zklamaný Auriol.

Velká radost však zavládla v týmu Subaru, kterému do cíle dojely první tři posádky. Kromě Araie, který musel odstoupit, zbývající tři Imprezy WRC se usadily na čtvrtém, pátém a šestém místě celkové klasifikace. Richard Burns získal potřebné body do mistrovství světa jezdců, kde poskočil na třetí místo. Na vedoucího Makinena a Colina McRae ztrácí jen šest bodů, a tak šance na zisk koruny krále automobilových soutěží je stále více než reálná. Naprosto skvěle si vedli oba mladíčci Solberg a Martin.

Mladý Nor světu dokázal, že by to v budoucnosti mohl být právě on, který by si titul mistra světa rád přivlastnil. „Jsem opravdu velmi šťastný. Domů odletím s velkým úsměvem. Pokud jde o příkaz pustit Richarda, myslím, že je to logické. Nemusím nikomu nic dokazovat; navíc ani nebojuji o titul jako on. Myslím, že by to udělal každý. Jsme přeci jeden tým. I to je rallye,“ řekl maximálně spokojený Solberg.

Markko Martin si také liboval. „Nemohl jsem si dovolit, abych nedojel do cíle. Na Korsiku jsem přijel s jasným plánem a ten jsem více než splnil.“

Tam, kde skončil Martin se téměř do konce soutěže pohyboval jinak precizně jedoucí Delecour, na Korsice nejlepší pilot týmu Ford Motorsport. Delecour prožil snad největší zklamání ze všech, když v druhé polovině závěrečné etapy mu přestaly fungovat brzdy a z šestého místa se po více než statečném výkonu propadl na místo desáté. „Brzdy přestaly fungovat již ráno. V servisu jsme se to pokoušeli zpravit, ale pak následovaly poslední dvě erzety, a to byl konec. Závěrečné dvě erzety jsem odjel bez brzd.“

Největším překvapením rallye se staly tři mistrovské body jihokorejského výrobce Hyundai. Jak Liatti, tak Alister McRae jeli velmi vyrovnaně, Accenty WRC fungovaly bez jakýchkoliv vážných problémů a tři body před dvěma šotolinovými podniky jsou více než vítané. Za předposledním týmem šampionátu značek (Škoda Auto) zaostává Hyundai jen o dva body.

Ani tým Mitsubishi, ani Škoda Motorsport na letošní korsickou soutěž v dobrém vzpomínat nebudou. Nový Lancer WRC je třeba i nadále testovat a dolaďovat, zastaralá evoluce Octavie WRC čeká na viditelné oživení. Makinen navíc těžce havaroval a v Austrálii bude muset jet s novým spolujezdcem. Octavie WRC opět nedojely kvůli mechanickým problémům. Odstoupení Schwarze bylo způsobeno již čtvrtou technickou závadou v řadě.

Před předposledním třináctým podnikem seriálu si jezdci a týmy vydechnou jen velmi krátce. Australská rallye s centrem soutěže v Perthu totiž startuje za necelé dva týdny ve dnech 1. – 4. listopadu. Poslední soutěží letošního mistrovství světa pak bude tradičně Britská rallye s centrem ve waleském Cardiffu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Konečné pořadí Tour de Corse 2001:
(po 16 RZ - 394.04 km)

1. J. Puras/M. Marti, E, Citroen Xsara WRC, 3h:58m:35.5s
2. G. Panizzi/H. Panizzi, F, Peugeot 206 WRC, 3:58:53.0
3. D. Auriol/D. Giraudet, F, Peugeot 206 WRC,3:59:47.4
4. R. Burns/R. Reid, GB,Subaru Impreza WRC, 4:03:28.6
5. P. Solberg/P. Mills, N, Subaru Impreza WRC, 4:03:29.4
6. M. Martin/M. Park, EST, Subaru Impreza WRC, 4:03:57.1
7. H. Rovanpera/R. Pietilainen, SF, Peugeot 206, 4:06:02.4
8. P. Liatti/C. Cassina, I, Hyundai Accent WRC, 4:06:44.7
9. A. McRae/D. Senior, GB, Hyundai Accent WRC, 4:07:28.2
10 F. Delecour/D. Grataloup, F, Ford Focus RS WRC, 4:08:41.6
MS FIA jezdců (po 12 ze 14 podniků):

1. C. McRae, 40bodů
1. T. Makinen, 40bodů
3. R. Burns, 34b
4. C. Sainz, 33b
5. H. Rovanpera, 27b
6. G. Panizzi, 22b

MS FIA značek (po 12 ze 14 podniků):

1. Ford, 83bodů
2.Peugeot, 76b
3.Mitsubishi, 67b
4. Subaru, 55b
5. Škoda, 15b
6. Hyundai, 13b

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků