SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Převlečená RAV4 to ale nebude

Britská značka Lotus se nijak netají svými plány postavit SUV. A ne jen ledajaké, nazývá ho totiž „sportovní okruhové SUV“. Něco takového bude samozřejmě velmi náročné a Lotus chce dostát své tradici lehkých a kompaktních vozů. Model má přijít v roce 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V minulosti jsme viděli hned pět konceptů moderních Lotusů. Vedle konceptů Elise a Elan se představily i koncepty Elite, Esprit a Eterne. Ani jeden z nich se ale sériové výroby nedočkal, protože na ni nebyly peníze. Ty má přinést právě nové SUV

Celý projekt je samozřejmě ještě tajný, ale už se pomalu dozvídáme aspoň drobnosti. Například Glen Sealey, manager Lotusu zodpovědný za chod značky v regionu Austrálie a Nový Zéland, naznačil v rozhovoru pro australský magazín Motoring, že Lotus využije při výrobě auta své partnerství s Toyotou.

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Nedá se ale očekávat, že by nové SUV Lotus bylo jen převlačené SUV od Toyoty, třeba model RAV4. Nic takového, Lotus smontuje auto sám na vlastní platformě. Od Toyoty si podle všeho půjčí jen základy pohonu, tedy především motor. Všechno ostatní si Lotus připraví sám.

SUV je pro značku Lotus podle současného vedení klíčové především proto, že může přinést zisky a tím by mohlo financovat vývoj modernějších sportovních aut. Lotus se odkazuje na Porsche, které se také díky SUV Cayenne postavilo na nohy.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků