SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Kdo chce malé SUV od Volkswagenu, bude si muset ještě dva roky počkat na novinku založenou na modelu Polo. Malý Taigun se vyrábět nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Pamatujete na koncept SUV Volkswagen Taigun? Jedno z nejmenších SUV, které kdy spatřilo světlo světa, bylo založeno na modelu Volkswagen Up! a vyrábět se mělo už někdy od roku 2016. Nakonec ale takto malé SUV nebude, podle Volkswagenu je totiž malé až moc. Místo něj uvidíme větší model podobný Volkswagenu Polo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední verze konceptu Volkswagen Taigun se ukázala na autosalonu v Dilí v roce 2014. SUV s délkou 3,8 metru a hmotností pod 1000 kg je prýpodle Volkswagenu už moc malé

Volkswagen Taigun měl být původně určen hlavně pro trhy v Jižní Americe a Asii. Pod kapotou konceptu byl sice tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm, ale do sériové výroby se počítalo i s atmosférickým motorem. Hmotnost produkčního auta měla být nižší než 1000 kg.

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

„To auto, jak jsme ho zatím ukázali, je už moc malé,“ řekl německým stránkám Focus.de mluvčí automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho místo přijde o trochu větší SUV založené na platformě MQB s délkou okolo čtyř metrů.

Větší model bude konkurent Nissanu Juke a měl by využívat technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept bychom mohli vidět už tento rok na některém z velkých autosalonů s tím, že sériová výroby by měla běžet od roku 2018.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků