SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Kdo chce malé SUV od Volkswagenu, bude si muset ještě dva roky počkat na novinku založenou na modelu Polo. Malý Taigun se vyrábět nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by moc malé

Pamatujete na koncept SUV Volkswagen Taigun? Jedno z nejmenších SUV, které kdy spatřilo světlo světa, bylo založeno na modelu Volkswagen Up! a vyrábět se mělo už někdy od roku 2016. Nakonec ale takto malé SUV nebude, podle Volkswagenu je totiž malé až moc. Místo něj uvidíme větší model podobný Volkswagenu Polo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední verze konceptu Volkswagen Taigun se ukázala na autosalonu v Dilí v roce 2014. SUV s délkou 3,8 metru a hmotností pod 1000 kg je prýpodle Volkswagenu už moc malé

Volkswagen Taigun měl být původně určen hlavně pro trhy v Jižní Americe a Asii. Pod kapotou konceptu byl sice tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 175 Nm, ale do sériové výroby se počítalo i s atmosférickým motorem. Hmotnost produkčního auta měla být nižší než 1000 kg.

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

SUV jsou poprvé v historii nejprodávanější segment nových aut v Evropě

„To auto, jak jsme ho zatím ukázali, je už moc malé,“ řekl německým stránkám Focus.de mluvčí automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho místo přijde o trochu větší SUV založené na platformě MQB s délkou okolo čtyř metrů.

Větší model bude konkurent Nissanu Juke a měl by využívat technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept bychom mohli vidět už tento rok na některém z velkých autosalonů s tím, že sériová výroby by měla běžet od roku 2018.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků